• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Järjettömän viihdytävä osio tämä on siitä ei kahtapuhetta  
thumbs-up.gif

Jukka on mies paikallaan,kun itsetunto ja uho on aivan mahtava  
biggrin.gif

Jukka vie tämän kisan 100-0 ,jos ei radalla niin netissä ennenkuin on ajettu metriäkään  
biggrin.gif
ja se ajamisen jälkeen,mikäli niin haluaa..
Verbaali-vittuilu on asia,minkä ajamisen lisäksi hallitset kadehdittavan hyvin  
tounge.gif

95% kirjoituksistasi on vittuilua ja muiden väheksyntää,mutta jatka samaan malliin ja pidä siitä kiinni  
biggrin.gif
Narsistit ovat usein hyvia mollaamaan muita omaa erinomaisuttansa korostaakseen. Tiputtelee asian vieresta pienia itsekehuja; On tullut selvaksi etta kova mies ajamaan, lukemaan lakia, judoamaan ja jos sun vaikka mita. Sana kylla hallussa.

Kaperryn nurkkaan odottamaan omaa verbaalista teloitustani.
Kyllä minunkin autoni kulkee, mutta mahdollisesti samaan aikaan tiellä liikkuvan prätkäkuskin ego säikyttää sen ojaan ja vaikuttaa vahingollisesti moottorin ja alustan suorituskykyyn. Sen takia ajan prätkällä aina kun se on mahdollista.

Toisekseen superautoja ei Suomessa ole juurikaan.  Supermoottoripyöriä sitä vastoin on. Oikeat superautot maksaa ja kaikenlainen autojen muuttaminen on todella hankalaa laillisesti.
Seuraavaksi varmasti kerrot minulle, koska palan halusta tietää, montako supermoottoripyörää olet nähnyt ja miten määrittelet supermoottoripyörän? Alle 20k euron japaninkuppi on oikein superpyörä?
Itse saattaisin tämän (klik) luokitella supermoottoripyöräksi, ehkä.
En vaan ole saanut vastausta tähän. Mahtoiko olla vallan niitä pensalenkkareitten juttuja nuo "supermoottoripyörät" tähän tyyliin:

Eli juuri näitä, tämän foorumin sanontaa lainatakseni, bensalenkkaritason juttuja.

taidampa lentää suomeen ens kesänä ihmettelemään tätä koitosta... vaikka enemmän on näkemistä tosin itse rr kisoissa... autoilijoilla vaan on ainakin täällä saksassa niin vitun kova halu härnätä joillain kauppakasseilla pyörää kisoille joka valoissa...
ite hyssyttelin sisään ajossa olevalla superdukella valoissa kovasti sutanneen porschen perässä 140 km/h asti jolloin tuli sisään ajo kiekkojen raja vastaan.. toivottavasti sai tyydytyksen kun moottori pyörä ei pärjänny..:p

ja THE LEGENDILLE

tuota pyörä vs auto jääradalla meininkiä on jo testattu... tulos autolla ei mitään mahdollisuutta... pyörä oli ktm 560 jäärata pyörä kuskina muistaakseni vehnä ja autona neliveto  +400 hv jäärata sm auto

tarkkoja faktoja en muista anteeksi..:tyhmäminä:

tsemppiä jukalle ja toivottavasti tämä nyt selventää joillekkin jotain oli tulos mikä vaan... ainakin se turha nakki kiska lässytys loppus siitä kuinka mopot on mopoja...

Toisekseen superautoja ei Suomessa ole juurikaan.  Supermoottoripyöriä sitä vastoin on. Oikeat superautot maksaa ja kaikenlainen autojen muuttaminen on todella hankalaa laillisesti.
Seuraavaksi varmasti kerrot minulle, koska palan halusta tietää, montako supermoottoripyörää olet nähnyt ja miten määrittelet supermoottoripyörän? Alle 20k euron japaninkuppi on oikein superpyörä?
En vaan ole saanut vastausta tähän. Mahtoiko olla vallan niitä pensalenkkareitten juttuja nuo "supermoottoripyörät" tähän tyyliin:

Eli juuri näitä, tämän foorumin sanontaa lainatakseni, bensalenkkaritason juttuja.
Onko toi Desmosedici sitten niin ihmeellinen pyörä muuten kuin hinnaltaan?

Koskaan en ole vehjettä ajanut eli suorituskyvystä en tiedä.
Paperilla ei tunnu ihmeelliseltä, mutta hinta on ihmeellinen.

En usko, että esim. nordic superbike säännöillä rakennettu japanialainen kilpuri on yhtään sen hitaampi kuin tuo desmokaan??
Ja noita rakennettuja japanialaisia saa tuolla rahalla noin 4kpl.

Taitaa olla vähän vaikea vastata kun ei ole määritelty mikä on superpyörä tai superauto.Vastaavasti vaikka app:n Skyline ei ole kai superauto ja jos jotain Porschea pidetään sellaisena niin luulen että tuolla Porken hinnalla saa kymmenen Skyllee.Ja taitaa vielä pyykätä sen superauton...
Ei kai tuo Ducati ole muuten mikään maailman nopein mutta valmistusmäärä (1500),käsityö ja "parasta mitä rahalla saa"-alusta ynnä eksoottiset materiaalit selittävät hieman hintaa. Voi olla sijoituksenakin parempi kuin moni muu kulkulaite.

En usko, että esim. nordic superbike säännöillä rakennettu japanialainen kilpuri on yhtään sen hitaampi kuin tuo desmokaan??
Nimenomaan, tuossa on ainakin se hintalappu, joka tekee siitä hienon, tai ainakin erilaisen kuin muut kyykyt.
Eipä monessa superautoksi mielletyssä kulkineessakaan ole muuta erikoista kuin hintalappu ja yhtä nopeita rakennettuja japanilaisia saa monta samalla rahalla. Tuo rr-desmo nyt oli lähinnä esimerkki siitä, minkä "supermoottoripyöräksi" saattaisi luokitella, ainakin hinnaltaan. Tällä hain sitä, että onko mitään ideaa sanoa jotain pyörää superiksi, jos niitä on kymmenen kappaletta tusinassa?

Etkönää ymmärrä.
Jos yksikään kotilokuski ei lähde Jukan kanssa kisamaan voi Jukka aivan rauhassa pitää itseään ja pyöräänsä Suomen nopeinpana yhditelmänä jota kadulta löytyy. Mitään todisteita toisenlaiselle ajattelulle ei ole.
Tarkennettakoon nyt sen verran, etten pitäisi itseäni nopeimpana yhdistelmänä mitä kadulta löytyy. Pitäisin itseäni vain nopeampana yhdistelmänä kuin yhtään tämän maan kaduilla pyörivää auto ja kuski -yhdistelmää. Minua nopeampia pyörä ja kuski -yhdistelmiä löytyy pilvin pimein, olen sellaisia jo löytänyt. Nyt kiinnostaisi löytää se pyörää nopeampi auto, sillä olen löytänyt jo omaa autoani isomman auton, venettäni rumemman veneen ja jopa suuremman henkilöauton peräkärryn kuin mikä pihassani on.

Jukka
myös täällä tapahtunut, olen löytänyt isomman moottoripyörän peräkärryn/asuntovaunun kuin omani omassani on. mutta edelleen se on suurin tusinakawion perässä ollut, jonkalaisen tiedän. poikamaisen hubeloa tällaisen mulla on isompi kuin sulla-kisan seuraamishuvitus niin netissä kuin joskus oikeassa ulkomaailmassakin, vaikka oltaisiin sisätiloissakin. muikea sirkus tästä tuli jo nyt ja mitä vielä onkaan odotettavissa.

katuauto, kilvissä oleva katuauto, katsastettuna, niinpä. en usko löytyvän radalla ajettavissa olevista nopsempaa autoa em. kriteerein kuin oli jo se ajettu audi eses, jos se olisi niin kuin wohfel(waffen) es es, niin prätkä olisi kuin d-day ja normandia 6.6.1944.

Pyörä kulkee lujempaa, ainakin nyyrbuuringillä (tiedän, ei ole oikein kirjoitettu) kun laitettiin vastakkain silloiset koviten kulkevat katulailliset pelit elikkä R1 ja dodge viper. Olisko ollut vuonna 1999
sport05.gif

Ja eikös Kevin Schwantz tuoreemmassa Bikessa vertaillu kans prätkää ja autoa... Olisko ollu tonninen gikseri ja corvette z06:nen...? Ennen jutun lukemista en edes tienny että Schwantzi on myös rattimies....

Nimenomaan, tuossa on ainakin se hintalappu, joka tekee siitä hienon, tai ainakin erilaisen kuin muut kyykyt.
Eipä monessa superautoksi mielletyssä kulkineessakaan ole muuta erikoista kuin hintalappu ja yhtä nopeita rakennettuja japanilaisia saa monta samalla rahalla. Tuo rr-desmo nyt oli lähinnä esimerkki siitä, minkä "supermoottoripyöräksi" saattaisi luokitella, ainakin hinnaltaan. Tällä hain sitä, että onko mitään ideaa sanoa jotain pyörää superiksi, jos niitä on kymmenen kappaletta tusinassa?
Kyllähän noissa kaikissa nykyaikaisissa sporttipyörissä suorituskyky on ihan uskomaton.
Pyörä kulkisi 99% tapauksissa paljon kovempaa, mutta kuskin taidot/uskallus ei riitä.

Tämä on varmasti se suurin syy miksi prätkä autolta joissain tapauksissa saa turpiin.
Kalusto kyllä kulskisi, mutta kuski jarruttaa.

Jukan ideoimassa "kisassa" ajaa todella kokenut kuljettaja jotain autoa vastaan, joka nyt Hänen mielestään on riittävä haaste leikkimieliseen näytösajoon, jonka Hän ajaa kaiken kansan nähtävänä.

Totuus on kuitenkin se, että esim. alastarolla yksi kuski kymmenestä ajaa tuon Jukan veroisen kierroksen 1.28.

Suurimmalla osalla kuljettajista on täysi työ päästä 1.35 alastarolla.
Sitten on vielä se noin osa porukasta, joka ei pääse edes sinne alle 1.40 aikaan ja tämä osa kuskeista ei ole pienin kaikista radalla käyvistä kuskeista.

Ideana tämä auto vs. prätkä on todella hyvä, sillä nopeita auto/kuski yhdistelmiä löytyy varmasti paljon, kuten prätkä/kuski yhdistelmiäkin.
Varmasti on myös paljon kuskeja, joiden taidot ja kalusto ei ole kaikkein nopeimpia, mutta mieli tekisi koittaa mihin omilla taidoilla ja kalustolla pystyy.
Sehän koko rata-ajossa on ideana, että jokainen hakee omat rajansa ja kun on parhaansa yrittänyt, niin tuloskin varmasti tyydyttää.
Jos ei tyydytä, niin sitten treenataan ja seuraavalla kerralla koitetaan parantaa.

Jos Jukka haluaa ajaa taas yhden näytösajonsa, niin se hänelle suotakoon ja varmasti monella katsojalla on mukavaa seuratessaan koitosta.

Tarkoituksenmukaisempaa olisi kuitenkin tarjota useammalle kuski-ajoneuvoyhdistelmälle mahdollisuus ottaa osaa koitokseen. Silloin tulos olisi luultavasti todenperäisempi ja varmasti useammalla kuskilla olisi hauskaa kun saisi itsekkin ajaa eikä vain katsoa vierestä.

Back