• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

erot gpz500 ja er5 välillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja airfax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
withstupid.gif
mitenkähän 500r ja 600r koneet eroaa?
itsellä, kun pitäs olla 600r motti 500r rungossa..
nixweiss.gif

onkohan se?
Olen ymmärtänyt, että pyörä oli alunperin 600, mutta vakuutussyistä Suomeen ja muutamaan muuhun maahan tehtiin samaa konetta pienemmällä porauksella. ZZR:äähän tuli jokunen 500 myös, ennen kuin vakuutusluokat muuttuivat.

withstupid.gif
nixweiss.gif

onkohan se?
Olen ymmärtänyt, että pyörä oli alunperin 600, mutta vakuutussyistä Suomeen ja muutamaan muuhun maahan tehtiin samaa konetta pienemmällä porauksella. ZZR:äähän tuli jokunen 500 myös, ennen kuin vakuutusluokat muuttuivat.
näin se meni pääosin just. sit vielä on se gpz500s, joka on siis twinikoneella, sama kone likimain kuin er-5:ssä, mutta tehoa on joissakin euroopan versioissa otettu 60 hv. jos hämärä muisti pelaa mitenkään, niin kaasarit lienee isommat 500s mallissa ja nokissa jotain pientä eroa.

noista em. olen joskus ajanut kaikilla malleilla, mutta niin vähän ja kauan sitten, ettei oikein selvää muistikuvaa ole, eivätkä siis tehneet mitenkään "lähtemätöntä vaikutusta", koska olin jo tonnisten ja yli omistaja silloin. sen verran muistelen, että zzr600 oli jo rungoltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan paljon parempi kuin nämä gpz-sukuiset twinit tai nelarit. tehoakin pikkuzetorissa oli normaaliliikenteeseen ihan reilusti, eikä tarvinnut niin kauheasti huudattaakaan.

withstupid.gif
nixweiss.gif

onkohan se?
Eroina ulkomuistista kaivettuna:
- poraus
- kaasarit - 500:ssa 30mm ja 600:ssa 32mm kurkut
- takarattaassa kolmen piikin ero (600:ssa pienempi ratas)

Muuten noissa ei Kawasakin oman korjauskirjan mukaan eroja tainnut ollakaan. Jostain syystä tehoissakin vain parin hevosvoiman ero vuosimallista riippuen. Niin, ja olikohan niin että viissatasen huipputeho on 500-1000 kierrosta korkeammalla.

Back