• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Erikoinen juttu... penkitysasiaa taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ytsför
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinka ollakkaan, justiin tulin Eagle Racingin penkistä jossa kävin katsastaan Fazerin "sliparivirityksen" tulokset. Tiedossa oli että Bike Worldin penkki on optimistin maineessa, joten odottelin täältä ilman muuta pienempiä lukemia ku aikanaan vakiolla Bike Worldissa sain. Aikanaan BW.ssä vakiolla 128hv pallolta ja 111nm. Nyt slipareilla ilman mitään muita kommervenkkejä (Eagle Racing) 130 pallolta ja 115nm. Eli onnistunu homma kun ei tehot tippunu...  
wink.gif
Mielenkiintosta olis tietty viedä vielä tuonne BW-n penkkiin ja kattoa josko se sit väittäis jotain ihan ihmeellistä tapahtuneen?

Seoksethan mitattiin nyt samalla, eikä tarvetta suutinsatseihin tms. Eli sekin jahkailu on nyt päätöksessään... Pelkkiin slipareihin ihan turhaa vetää suuttimia jne. kehiin, ainakin tässä mun Yammun tapauksessa.
cool.gif

joo samaa sano mulle et ihan turha laitella suuttimia et pilalle menee
tounge.gif
multa lähti takaselta 127 hepoa vääntö 97,80. seokset kohdallaan.

Molitor Oy:n penkissä 122.6hp / 91 Nm(?) takanakilta, sitten vaihdettu putsari, sekä syttypyörä, ja sen jälkeen huolto ja säätö Moto Seinäjoen penkissä alku arvot 119,04 / 86,50 , lopuksi säätämällä arvot 127,52 / 88,54. Oli kuulemma tosi rikkaalla... Mopo on -99 ZX-9R ei suutinsarjaa, Devilin kokorööri.
Vanha lappu kotisivuilla, ja uus ku kerkeen.

http://personal.inet.fi/surf/mopo/

Kuinka ollakkaan, justiin tulin Eagle Racingin penkistä jossa kävin katsastaan Fazerin "sliparivirityksen" tulokset. Tiedossa oli että Bike Worldin penkki on optimistin maineessa, joten odottelin täältä ilman muuta pienempiä lukemia ku aikanaan vakiolla Bike Worldissa sain. Aikanaan BW.ssä vakiolla 128hv pallolta ja 111nm. Nyt slipareilla ilman mitään muita kommervenkkejä (Eagle Racing) 130 pallolta ja 115nm. Eli onnistunu homma kun ei tehot tippunu...  
wink.gif
Mielenkiintosta olis tietty viedä vielä tuonne BW-n penkkiin ja kattoa josko se sit väittäis jotain ihan ihmeellistä tapahtuneen?

Seoksethan mitattiin nyt samalla, eikä tarvetta suutinsatseihin tms. Eli sekin jahkailu on nyt päätöksessään... Pelkkiin slipareihin ihan turhaa vetää suuttimia jne. kehiin, ainakin tässä mun Yammun tapauksessa.  
cool.gif
Osakaasut on sitten asia erikseen
wink.gif

Täyskaasuvedossahan seokset ovatkin usein vakiosuuttimillakin kohdallaan.. Ajelu kuitenkin tuppaa olemaan enimmäkseen jotain muuta kuin pelkästään kaasu pohjassa ajelua!

wink.gif

cool.gif
wink.gif

Täyskaasuvedossahan seokset ovatkin usein vakiosuuttimillakin kohdallaan.. Ajelu kuitenkin tuppaa olemaan enimmäkseen jotain muuta kuin pelkästään kaasu pohjassa ajelua!
No minä en sit tiedä miten se noita mittaili, mut ajeli kyllä mielestäni eka ihan just osakaasuilla ym. ja katteli että seokset oli kohdillaan. Sit erikseen veti sen ite penkitysvedon ilman mitään sen erikoisempia lamdoja... Ja palaute oli kyllä sen suuntaista ku omakin perse sanoo, ei pahempia vääntökuoppia ja tasainen veto kaikilta kierrosalueilta. Kyl mä olen vankasti sitä mieltä, etä nyt jos rupeisin pelaan suuttimilla ja filsuilla ni menis kesä siinä räpeltäessä ja yhtään parempaa tuosta ei sais. Eriasia sitten noitten kokoputkien kanssa... Mut näin sliparilla ja sekundamerkkisellä sellaisella
wink.gif

wink.gif

cool.gif
wink.gif

No minä en sit tiedä miten se noita mittaili, mut ajeli kyllä mielestäni eka ihan just osakaasuilla ym. ja katteli että seokset oli kohdillaan. Sit erikseen veti sen ite penkitysvedon ilman mitään sen erikoisempia lamdoja... Ja palaute oli kyllä sen suuntaista ku omakin perse sanoo, ei pahempia vääntökuoppia ja tasainen veto kaikilta kierrosalueilta. Kyl mä olen vankasti sitä mieltä, etä nyt jos rupeisin pelaan suuttimilla ja filsuilla ni menis kesä siinä räpeltäessä ja yhtään parempaa tuosta ei sais. Eriasia sitten noitten kokoputkien kanssa... Mut näin sliparilla ja sekundamerkkisellä sellaisella  
wink.gif
Joo onhan se joskus kohdallaankin! Täyskaasu (pääsuutin) on kohtuu monessa pyörässä pelkällä sliparilla ihan kohdallaan. Usein vaan tuo osakaasu on jo orkkispöntölllä laihalla, ja pahenee vielä kun vaihtaa sliparin.

Näin menee lähes kaikissa, esim R1:ssä joka mulla oli (kaasari). Kyllä siinä osakaasuveto oheni ihan perstuntumalla kun vaihdoin sliparin. Siinä on kuitenkin kohtuu samanlainen tekniikka kun tuossa Fazussa.

Neulan nosto herkisti jo huomattavasti, ja avaa vähän seosruuveja lisää, esim 0.5 kiekkaa. Sitä sun ehkä kannattaa kokeille, se on pieni vaiva. Jos menee paksulle, niin nostaa sitä neulaa prikalla vain puoli pykälää.

Eli ei niillä suuttimilla yleensä kauheesti tartte pelatakaan. Ne kun ei hirveesti vaikuta tuohon osakaasuun. Siihen vaikutta eniten tuo neula. Ihan pintakaasu sitten seosruuveilla.

No selevä pyy. Pitää laittaa noi sun neuvot korvantaakse ja jos mökillä joskus on aikaa ni kokeilla. Nyt on niin lyhkänen loma, ettei jaksa enää muutaku
062802moto_prv.gif

Back