• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ER5 eturenkaan vapina ratkes.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeeHooTee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen ihmetellyt vapinaa jo pitkään ja vaihtanut myös etukumin mutta ei auttanut. Nyt löyty vika. Takalaukku! Ottaa vissiin pyörteisiin niin paljon et rupes eturengas vatkaa ku löysäs käsiä tangosta. Otin laukun pois telineestä nii ei vatkaa yhtään ees ilman käsiä. Eipä tullu ekana mieleen tommonen. Ihan vahingossa huomasin.

Perälaukku on aika usein ohjauksen ravistuksen syy. Lisätään vielä ohjaustankoon kiinnittyvä pleksi tai kate niin hyvin sheikkaa.

Olen ihmetellyt vapinaa jo pitkään ja vaihtanut myös etukumin mutta ei auttanut. Nyt löyty vika. Takalaukku! Ottaa vissiin pyörteisiin niin paljon et rupes eturengas vatkaa ku löysäs käsiä tangosta. Otin laukun pois telineestä nii ei vatkaa yhtään ees ilman käsiä. Eipä tullu ekana mieleen tommonen. Ihan vahingossa huomasin.
missä vauhdissa vapina alkoi  
062802moto_prv.gif

Sama vika kuin edellisessä KLE500:ssa.Eli ilmavirta rupes keventää tuossa 130 km/h jälkeen keulaa ja sitten alko hirmu ravistukset, vaikka oli varmasti tasapainotukset kunnossa...

Minulla alkaa jo 60 vauhdissa. Ihmeen hiljaisessa vauhdissa siis, mutta ilman laukkua ei vapise millään nopeudella.

Kiitos tiedosta. Olenkin ihmetellyt samaa kun tossa 60-70 km/h vauhdissa vatkaa älyttömästi, kovemmassa vauhdissa helpottaa. Mullakin on ER5:n perässä sellainen pallogrilli.

Aika jännä, mut ei miulla oo vielä ruvennu ravistelemaan, vaikka on niin pleksi (kiinni nimenomaan tangossa, lampun ympärillä) kuin Kapan K42 takalaukkukin...
nixweiss.gif

Mut onhan tuo ihan hyvä tietää, jos se joskus rupee omituisesti ravistelemaan, ni osaa sit vikaa ehtiessä kokeilla tuon laukku-systeemin ihan ekana.
thumbs-up.gif

Back