• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ER-6 N/F kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anttoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tähän viestiketjuun kokemuksia vuoden 2006 kuumimmasta uutuudesta Kawasaki ER-6 N/F Click. Onko kuvia? Entä mitä olette modanneet? Dynokäyriä?

Kaveri osti F-mallisen viimeviikolla. Hyvän näköinenhän se on. Kevyt, kapea ja jalat yltää lyhkäsemmälläkin maahan. Eipä vaan oikein pääse sillä ajamaan, ku ei mene muut vaihteet päälle ku ykkönen
033102ass_1_prv.gif

Olis uskonu mua ku sanoin sille että osta Banditti
tounge.gif

Kaveri osti F-mallisen viimeviikolla. Hyvän näköinenhän se on. Kevyt, kapea ja jalat yltää lyhkäsemmälläkin maahan. Eipä vaan oikein pääse sillä ajamaan, ku ei mene muut vaihteet päälle ku ykkönen
033102ass_1_prv.gif

Olis uskonu mua ku sanoin sille että osta Banditti
tounge.gif
Vahdepoljin/vivusto kiero l. saanu kuljetuksessa siipeensa?

Koettaa kakkoselle fillari paikallaan? (ei kuuluskaan onnistua..)

Mulla on Er-6n mustana, ajettu nyt vajaa 150 km ja khyllä tykkään ajella
062802moto_prv.gif

Sen kummempia ei ole modailtu kuin vilkut ja kilpiteline vaihdettu, tulossa on jäähdyttäjän suoja ja huggeri taakse.
Joskus tulevaisuudessa sitten jos putken vaihtais (vaikka sisäänajon jälkeen)
062802jumpie_prv.gif

Mulla on musta äffä tilauksessa (absillinen). Kunhan nyt joskus saapuu niin kertoilen sitten kokemuksia. Liikkeessä ainakin tuntu samanlainen niin maan mukavalta alla
biggrin.gif

Onko kellään virityksiä sivu- ja perälaukulle? Oli tarkoitus käyttää vanhasta pyörästä Kapan laukut, mutta näyttää kauppiaalla olevan vaikeuksia löytää kolmen laukun telinettä.

Onko kellään virityksiä sivu- ja perälaukulle? Oli tarkoitus käyttää vanhasta pyörästä Kapan laukut, mutta näyttää kauppiaalla olevan vaikeuksia löytää kolmen laukun telinettä.
Itse bongasin SW-Motech:in kuvastosta sivulaukkutelineet. En ole kysynyt, mutta ainakin R.M. Heino (Tre/Espoo) tuo maahan Motechin kamoja. Noille näyttäisi olevan Kappa-yhteensopivat kiinnitysosat myös.

En tiedä sitten miten Kawasakin omaan takalaukkutelineeseen saa muunmerkkisiä laukkuja kiinni.

Er-6n:llä alla ~120km, ainoa mikä on ajellessa vituttanut on paska keli.
smile_org.gif
Mutta joo, paha on mennä vielä näillä kilometreillä tekemään syväluotaavaa analyysiä.

Leovincen sliparin tilasin Saksasta päivä pari sitten ja tänään sitten Stormilta soittivat että nyt heiltäkin löytyisi kun olin aikaisemmin tuota udellut. Ja kilpiteline pitäisi jostain keksiä kanssa..

Mutta tuolta:
http://www.ninja650.com/phpbb/index.php
voi käydä tiirailemassa mitä mieltä jenkit ovat mopoistaan.

Er-6n:llä alla ~120km, ainoa mikä on ajellessa vituttanut on paska keli.
smile_org.gif
Mutta joo, paha on mennä vielä näillä kilometreillä tekemään syväluotaavaa analyysiä.

Leovincen sliparin tilasin Saksasta päivä pari sitten ja tänään sitten Stormilta soittivat että nyt heiltäkin löytyisi kun olin aikaisemmin tuota udellut. Ja kilpiteline pitäisi jostain keksiä kanssa..

Mutta tuolta:
http://www.ninja650.com/phpbb/index.php
voi käydä tiirailemassa mitä mieltä jenkit ovat mopoistaan.
Kuhtuvatko jenkit tuota mallia "Ninja 650r":ksi?
omg.gif

Taitaa ensi kesänä tulla ER6:a vastaan aika runsaasti, on niitä menny sen verran paljon vissiin kaupaksi
smile_org.gif

sanoi:
Kuhtuvatko jenkit tuota mallia "Ninja 650r":ksi?
omg.gif

Taitaa ensi kesänä tulla ER6:a vastaan aika runsaasti, on niitä menny sen verran paljon vissiin kaupaksi
smile_org.gif

Jep jep, Ninja 650r nimellä Joe noita ostaa pää märkänä. Nakua ei oo edes tarjolla.
033102bebe_1_prv.gif

Ja sit jos käyt zoomaamassa noita forumeita ni huomaat että noissa jenkkiversiossa on alakate "väärän värinen". Eli hopeassa on musta alakate ja mustassa hopea alakate. No nehän tietty vaihtelee niitä keskenään.
smile_org.gif

Onko joku löytäny kuvia millasia slipareita tohon 6F mopottimeen saa? Ku toi orkkis on ihan hirvee...

Micronin oon löytäny!

Messuilla oli Allrightin osastolla olevassa er-6 mallissa leovinsen slipari paikallaan ja luulisi että samat vaimentimet sopisivat n malleihin sekä f malleihn.

edit:myös remuksen vaimentimia näkyisi löytyvän siihen ja
kuva siitä leovincestä.

Vahdepoljin/vivusto kiero l. saanu kuljetuksessa siipeensa?

Koettaa kakkoselle fillari paikallaan? (ei kuuluskaan onnistua..)
Noup. Myyjä kävi pyörän hakemassa (n.300km suuntaansa), ja laatikon purun jälkeen ei ole mitään vikaa löytyny  
nixweiss.gif
eikä tuonu edes väliaikaispyörää tilalle..

Koetan saada vielä kaverin mielen kääntymään -> peruis kaupat ja hakis sen Banditin, niin pääsis vielä tänäkesänä ajamaankin  
062802moto_prv.gif

Messuilla oli Allrightin osastolla olevassa er-6 mallissa leovinsen slipari paikallaan ja luulisi että samat vaimentimet sopisivat n malleihin sekä f malleihn.

edit:myös remuksen vaimentimia näkyisi löytyvän siihen ja
kuva siitä leovincestä.
Mä ostin just ton mikä oli mp-messuilla allrightin osastolla...

Eli siinä on perälaukkuteline (kapan), leo vincen putki ja huggeri laitettiin eilen..muuta ei oo vielä kerennyt.

Kohta 700km mittarissa eikä valittamista...aivan ihana
smile_org.gif

1000km:n huolto heti vapun jälkeen varattuna...

Tiedä sitten miten lyhyet sillä meinaa ajaa..oon 162cm ja jalat yltää kohtuuhyvin maahan, mutta veikkaan ettei paljon mua lyhyemmät kauheen hyvin madaltamatta ajele..tai en tiiä sitte jos on oikeen pitkät sääret
tounge.gif

Minkälaiset huoltovälit tollasessa mopottimessa on?
Onko jo bensan kulutuksesta jo tietoa?

Kiinnostais kovasti hommata...

Onko jo bensan kulutuksesta jo tietoa?

Kiinnostais kovasti hommata...

No minä pääsin 270 km ekalla tankillisella...
siihen pisteeseen uskalsin ajaa et bensavalo rupes jo palamaan koko ajan...
Mut sit kuitenkin tankkiin meni "vain" 11 litraa bensua kun tankkasin...

Onko kukaan muuten saanu vielä sitä vihree kantista opuskirjasta suomen kielisenä
confused_orig.gif
Kyselin sitä joku aika sitten Sumekolta eikä sen suomennus ollut silloin valmis...  
buttrock.gif

Kävin viikonloppuna koeajolla. Mukavat pulputukset lähtee kaks pyttysestä ja ketterän oloinen on. Alavääntö ei tuntunut kovin kummoselta ja vaihteen vaihto vaatii ainakin Z750seen verrattuna kovin ison jalkaliikkeen.

Sukulainen osti tuollaisen koulupyöräksi (autokoulu). Kävin sitä testaamassa ja ei ollenkaan pöllömpi laite. Ajoasento rento, samaa sarjaa Speed Triplen ja Kawan Z-sarjalaisten kanssa. Hyvin jaksaa vetää alakierroksilta lähtien, mutta ei repäise missään vaiheessa. Tosin ei noilla tehoilla sitä repäisyä voi edes tulla. Eikä kone käkäillyt vaikka kokeilin ajaa hiljaa "väärällä" vaihteella.
Pyörässä oli ABS jarrut ja en ole aikasemmin ajanut prätkää missä olis nuo ABS:t. Täysjarrutusta en kokeillut, mutta kahva painui pehmeästi ja tuntui, että pysähtyy samaan tyyliin kuin auto. Vaihdelaatikon toiminta oli kyllä hieman oudon tuntuinen. Ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa vapaa löytyi lähes joka kerta. Liike on suht pitkä 1 ja 2 välillä ja siitä syystä vapaa löytyi tuon tuosta...-> ajan myötä tottui nostamaan reilummin poljinta.
Alusta tuntui hyvältä tuollaiseen kulmilla pyörittelyyn ja oli siis suht pehmeä ajettava. Tosin etupäätä ei pysty säätämään, eikä takana pysty kuin esijännitystä muuttamaan. Säätö ei näyttänyt olevan portaaton, vaan pykälä kerrallaan säädetään.
160km/h asti kokeilin ajaa ja ihan suht nopeasti se sen otti. Erohan on kuitenkin aika raju jos vertaa vaikka mun 955-Daytonaan.
Kaiken kaikkiaan ihan OK pyörä ja varmasti paras vaihtoehto myös ensipyöräksi. Ei jää heti jalkoihin, mutta ei kyllä lähde käsistäkään ihan helposti.
Tuon tyylinen ajoasento on kyllä meikäläisen mieleen ja vahvisti vaan sitä päätöstä, että seuraava pyörä on naku. Tyyliin Speed Triple, Aprilia Tuono, Benelli TNT, Kawa Z-1000 ym...Koneesta viis, kunhan on hauska ajaa!!

Edit:
nakkisormen tyyppivikoja korjailin

Eilen sain ajokortin pärrälle ja kävin reilu 100 kilometriä ajamassa "ernestillä".
On kyllä todella mukava ja helppo ajaa kun vertaa autokoulun yamaha fazeriin  
inlove.gif

Tuosta 1 ja 2 vaihteen isosta välistä oli puhetta, mutta itse en huomannut mitään vaikeata siinä.
062802moto_prv.gif

Täältä löytyy hopeinen ER-6n, muutoksiakin on tullut tehtyä ja Stormin liikevaihtoa piristettyä:

-Micronin kisaputki käyrästöineen. Tuo hevosvoimat noin 80:een, radallakin on tullut jo nautiskeltua. Soundit miellyttää todella paljon.
-Ermaxin hugger, belly pan ja undertray. Näiden lisäksi sivukattetkin maalattu punaisella candyllä.
-LSL:n kaatumatapit, Kellermanin mini-Ledit ja kilpiteline takana.
-Speed Brakesin teräspunosjarruletkut kisalitkuineen, toimii!
-Teippailuja ja maalailuja, tsekatkaa GTi-Magazine 3/06 jos kiinnostaa enemmän.

Tätä
sport05.gif
nyt 2000 km.

Back