• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Epätoivoinen varas Espoossa, miten toimia korjauks

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vasara
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
MP-varkaatkin muuttuneet epätoivoiseksi Espoon Karakalliossa kun niille kelpaa yli 11 vuotta Suzuki SV650. Pyörä varastettiin lukitusta autotallista, tallin luko rikkomalla. Pyörä löytyi viime perjantain ratsioissa, ennekuin itse huomasin varkautta. Nyt pyörä majailee poliisin tallissa ja tutkijan mukaan virtalukko ja penkin lukko ovat rikottu (saas nähdä mitä muuta siitä vielä löytyy kun pääsee itse tarkistamaan vahingot).

Eli kaipaisin vinkkejä miten saan vakuutusyhtiö korjaamaan kaiken mahdollisen ja muut vinkit prätkän kuntoon saamiseksi.
Onko piripää ajanut koneen loppuun, onko takarenkaan kumin poltettu pois, miten runkolukon kunnostus onnistuu...? Yrittääkö vakuutusyhtiön korjausarvioija tinkiä korjauksista ja itse pitää vaatia kaikki korjauksen?

t. ensikertalainen

Oliskohan samaa jengiä, mun i/ö kiksu oli yritetty viedä viime tiistain ja perjantain välisenä aikana Rastaspuistosta. Virtalukkoa oli ronkittu. Levyjarrulukko sai ilmeisesti dorgat luopumaan varastamisesta. Nyt on hälytin kiinni.

Sitten tuohon sun kysymykseen. Vie se pyörä jonnekin mp-huoltoon jossa tekeevät korjausarvion.
Riippuu paljon vak.yhtiöstä, miten korvaavat

Mulla kun aikoinaan eka prätkä varastettiin niin silloin vakuutusyhtiö maksoi uuden takarenkaan kun oli selvästi poltettu kulmikkaaksi eli ainakin silloin (n. 8 vuotta sitten) meni vakuutuksiin ilman sen kummempia selvityksiä, tiedä sitten mikä on käytäntö nykypäivänä mutta voisi olettaa jos on esittää dokementtejä että renkailla ei ole ajettu ihan järjettömästi ennen varastamista niin uuden gummin saa mikäli siitä on nähtävissä että sitä on kulutettu muuten kuin 'normaalia' ajotapaa noudattaen.

Back