Olin kotilolla päivemmällä liikenteessä edellä ajo (Varkaudessa) musta Busa, yritin provosoida sitä kiihdyttämään koska ajeli rauhallisesti. Epätoivoisesti koitin pysyä kiihdytyksessä mukana (en kuitenkaan roikkunu takarenkaassa kiinni, koska mua ittee ottaa päähän kun osa autoilioista tekee sitä) turbo volvolla vaikka busa kiihdytteli normaalisti.
Vähän myöhemmin näin kun samainen mopo (anteeks nimivalinta) näky peilissä toista kaistaa ajaen. Ajattelin joko nyt?? No toiveeni toteutui ja busa meni upeasti keulien ohi minusta. Oli hienon näköistä ja vaikuttavaa.
Sen sattu myös näkemään muutkin, nimittäin sinitakkiset oli transportterillaan seuraavissa liikennevaloissa (siis tulossa vastaan). Jännitin mitä nyt seuraa, no, ei mitään. Busa meni menojaan ja poliisit jatko matkaansa. Saattohan olla että ajattelivat että ei sitä kiinni saa kuitenkaan, oli miten oli mutta lue jatko.
Sen takia olen katkera (myös kateellinen pyörästä
) koska ite oon saanu kaks kertaa sakot keulimisesta.
Eikä mulla ollu kumpainenkaan tapaus edes lähellä risteystä ja ei ollu kovinkaan montaa tien käyttäjää.
Ekan sakon sain kun poliisi oli kotimatkallaan nähny että ajoin keulia, olis varmaan kannattanu valittaa vedoten siihen ettei ole kuljettajaa tunnistettu tai jotain. Mutta enpä uskaltanu
Olivat (poliisit) vielä pyytäneet liikkuvasta poliisista mp-kytät paikalle kun minut kutsuttiin "kuulusteluihin". Sen takia ne mp:eet koska paikallisilla ei oo kovinkaan paljoa tietoa mopojen tekniikasta. Mun moposta vietiin kilvet ja sain myös sakon tästä, syy oli tehoputki ja kulunut eturengas (pintaa oli 1.5mm, aika pilkun viilaamista). Alun pitäen tää mun jahtaaminen lähti siitä koska mulla oli kuulemma "sietämättömat äänet" pyörässä ja ihmiset oli valittanu, vaihoin kuitenkin toisen änkkärin jo ekasta huomautuksesta (mikä oli huomattavasti hiljasempi kuin se edellinen) eli kyseisellä hetkellä oli jo "lähempänä" normaalia. Sillä tavalla totesivat äänet että väännettiin tuppi nurin kun pyörä oli paikallaan, "sulla on liika kovat äänet". Sain samalla kertaa siis kaks sakkoa: keulimesta 15p-sakkoa ja puutteellisesta pyörästä 10p-sakkoa. Katsastin pyörän samassa kunnossa, vähän laippaa putken sisään ja rälläkkää eturenkaalle. Meni läpi ja valitin niin sakot kumottiin oikeudessa. Ostin kyllä sitten melkeen heti uuden renkaan.
Toinen keuliminen sattu valtatiellä kun oltiin ottaa valokuvia. Ei ollu lainkaan muuta liikennettä, pari kuvaa meni ihan hyvin. Sitten parin sadan metrin päässä näin että tulee maija vastaan, äkkiä keula alas. Kuitenkin liian myöhään ja sain rikesakon 50€, selvä tapaus en valittanut. Mutta se poliisien pysäytys tapa jurppii: ajetaan auto poikittain mun kaistalle ja tukitaan tie. Menee jo sarjaan "kuin elokuvissa".
Sitä mietin jälkeen päin että olivatko tehny saman jos ei olisi ollut tutka päällä ja mulla olis ollu kovempi vauhti. Kopissa istuessa kysyin paljon oli tutka näyttäny: 96km/ satasen alueella. Hih
Eli sillä busa kuskilla oli tosi hyvä tuuri koska ei reagoineet mitenkään. Jatka samaan malliin mutta älä siellä missä on noin paljon liikennettä.
ps. Saattaa olla aika sekavaa luettavaa, tuli vaan patoumat mieleen kun tässä aloittelee valmistautumista Suomen peliin.
Huomenna ei sitten pyörään kosketa
ainakaan ennen iltaa...
Vähän myöhemmin näin kun samainen mopo (anteeks nimivalinta) näky peilissä toista kaistaa ajaen. Ajattelin joko nyt?? No toiveeni toteutui ja busa meni upeasti keulien ohi minusta. Oli hienon näköistä ja vaikuttavaa.
Sen sattu myös näkemään muutkin, nimittäin sinitakkiset oli transportterillaan seuraavissa liikennevaloissa (siis tulossa vastaan). Jännitin mitä nyt seuraa, no, ei mitään. Busa meni menojaan ja poliisit jatko matkaansa. Saattohan olla että ajattelivat että ei sitä kiinni saa kuitenkaan, oli miten oli mutta lue jatko.
Sen takia olen katkera (myös kateellinen pyörästä
Ekan sakon sain kun poliisi oli kotimatkallaan nähny että ajoin keulia, olis varmaan kannattanu valittaa vedoten siihen ettei ole kuljettajaa tunnistettu tai jotain. Mutta enpä uskaltanu
Toinen keuliminen sattu valtatiellä kun oltiin ottaa valokuvia. Ei ollu lainkaan muuta liikennettä, pari kuvaa meni ihan hyvin. Sitten parin sadan metrin päässä näin että tulee maija vastaan, äkkiä keula alas. Kuitenkin liian myöhään ja sain rikesakon 50€, selvä tapaus en valittanut. Mutta se poliisien pysäytys tapa jurppii: ajetaan auto poikittain mun kaistalle ja tukitaan tie. Menee jo sarjaan "kuin elokuvissa".
Eli sillä busa kuskilla oli tosi hyvä tuuri koska ei reagoineet mitenkään. Jatka samaan malliin mutta älä siellä missä on noin paljon liikennettä.
ps. Saattaa olla aika sekavaa luettavaa, tuli vaan patoumat mieleen kun tässä aloittelee valmistautumista Suomen peliin.
Huomenna ei sitten pyörään kosketa