• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Epäoikeudenmukaista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hans_81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olin kotilolla päivemmällä liikenteessä edellä ajo (Varkaudessa) musta Busa, yritin provosoida sitä kiihdyttämään koska ajeli rauhallisesti. Epätoivoisesti koitin pysyä kiihdytyksessä mukana (en kuitenkaan roikkunu takarenkaassa kiinni, koska mua ittee ottaa päähän kun osa autoilioista tekee sitä) turbo volvolla vaikka busa kiihdytteli normaalisti.  
sad_orig.gif

Vähän myöhemmin näin kun samainen mopo (anteeks nimivalinta) näky peilissä toista kaistaa ajaen. Ajattelin joko nyt?? No toiveeni toteutui ja busa meni upeasti keulien ohi minusta. Oli hienon näköistä ja vaikuttavaa.  
buttrock.gif

buttrock.gif

Sen sattu myös näkemään muutkin, nimittäin sinitakkiset oli transportterillaan seuraavissa liikennevaloissa (siis tulossa vastaan). Jännitin mitä nyt seuraa, no, ei mitään. Busa meni menojaan ja poliisit jatko matkaansa. Saattohan olla että ajattelivat että ei sitä kiinni saa kuitenkaan, oli miten oli mutta lue jatko.

Sen takia olen katkera (myös kateellinen pyörästä  
biggrin.gif
) koska ite oon saanu kaks kertaa sakot keulimisesta.  
bawling.gif
Eikä mulla ollu kumpainenkaan tapaus edes lähellä risteystä ja ei ollu kovinkaan montaa tien käyttäjää.

Ekan sakon sain kun poliisi oli kotimatkallaan nähny että ajoin keulia, olis varmaan kannattanu valittaa vedoten siihen ettei ole kuljettajaa tunnistettu tai jotain. Mutta enpä uskaltanu  
withstupid.gif
Olivat (poliisit) vielä pyytäneet liikkuvasta poliisista mp-kytät paikalle kun minut kutsuttiin "kuulusteluihin". Sen takia ne mp:eet koska paikallisilla ei oo kovinkaan paljoa tietoa mopojen tekniikasta. Mun moposta vietiin kilvet ja sain myös sakon tästä, syy oli tehoputki ja kulunut eturengas (pintaa oli 1.5mm, aika pilkun viilaamista). Alun pitäen tää mun jahtaaminen lähti siitä koska mulla oli kuulemma "sietämättömat äänet" pyörässä ja ihmiset oli valittanu, vaihoin kuitenkin toisen änkkärin jo ekasta huomautuksesta (mikä oli huomattavasti hiljasempi kuin se edellinen) eli kyseisellä hetkellä oli jo "lähempänä" normaalia. Sillä tavalla totesivat äänet että väännettiin tuppi nurin kun pyörä oli paikallaan, "sulla on liika kovat äänet". Sain samalla kertaa siis kaks sakkoa: keulimesta 15p-sakkoa ja puutteellisesta pyörästä 10p-sakkoa. Katsastin pyörän samassa kunnossa, vähän laippaa putken sisään ja rälläkkää eturenkaalle. Meni läpi ja valitin niin sakot kumottiin oikeudessa. Ostin kyllä sitten melkeen heti uuden renkaan.  
biggrin.gif

Toinen keuliminen sattu valtatiellä kun oltiin ottaa valokuvia. Ei ollu lainkaan muuta liikennettä, pari kuvaa meni ihan hyvin. Sitten parin sadan metrin päässä näin että tulee maija vastaan, äkkiä keula alas. Kuitenkin liian myöhään ja sain rikesakon 50€, selvä tapaus en valittanut. Mutta se poliisien pysäytys tapa jurppii: ajetaan auto poikittain mun kaistalle ja tukitaan tie. Menee jo sarjaan "kuin elokuvissa".  
tounge.gif
Sitä mietin jälkeen päin että olivatko tehny saman jos ei olisi ollut tutka päällä ja mulla olis ollu kovempi vauhti. Kopissa istuessa kysyin paljon oli tutka näyttäny: 96km/ satasen alueella. Hih  
cool.gif

Eli sillä busa kuskilla oli tosi hyvä tuuri koska ei reagoineet mitenkään. Jatka samaan malliin mutta älä siellä missä on noin paljon liikennettä.

buttrock.gif

buttrock.gif

ps. Saattaa olla aika sekavaa luettavaa, tuli vaan patoumat mieleen kun tässä aloittelee valmistautumista Suomen peliin.
033102beer_1_prv.gif

Huomenna ei sitten pyörään kosketa
crazy.gif
ainakaan ennen iltaa...

Älä nyt iso mies itke
bawling.gif

Jos mä saan sakot ylinopeudesta/muusta hölmöilystä niin ei mulle nyt tulisi mieleenkään sitten iloita siitä kun joku muu saa, tai jopa provosoida muita tienkäyttäjiä että he joutuisivat ongelmiin
033102ass_1_prv.gif

Älä nyt iso mies itke
bawling.gif

Jos mä saan sakot ylinopeudesta/muusta hölmöilystä niin ei mulle nyt tulisi mieleenkään sitten iloita siitä kun joku muu saa, tai jopa provosoida muita tienkäyttäjiä että he joutuisivat ongelmiin
033102ass_1_prv.gif
En tietenkään iloitse sitä että joku muu motoristi sais sakot. Enkä mielestäni kirjoittanut ees niin, vaan ihmettelin että poliisit ei mitenkään suhtautu ko keulimiseen. Ok tarkastan huomenna mitä oon kirjoittanu.

Enkä provosoinu sitä sillä että joutuis ongelmiin, vaan sillä kun on aina hienoa nähdä kun busalla vähän räväytetään.

Ite oot  
033102ass_1_prv.gif

Ei tosi. Nyt on lauantai ja kaikilla on hauskaa.  
033102beer_1_prv.gif

062802jumpie_prv.gif

biggrin.gif
bawling.gif
Eikä mulla ollu kumpainenkaan tapaus edes lähellä risteystä ja ei ollu kovinkaan montaa tien käyttäjää.
Jotenkin tosta kohdasta saa sen käsityksen että sua harmittaa kun tää bussi -kuski ei saanut mitään sanktioita...

Ja se miksei poliisit lähteneet perään saattaa johtua esim siitä että ne oli menossa johonkin tärkeempään hommaan; ehkä jopa donitsikahville, tai sitten vaikka jahtaamaan kaiken maailman kirves/muita -hulluja.

Jospa poliisit on viimmeinkin tajunneet että motoristit ei olekkaan sen huonompia kuin muutkaan tielläliikkujat... Saattanut olla lisäksi moottoripyöräilyä harrastava kyttä, niin katsonut sormien läpi
tounge.gif

Olin kotilolla päivemmällä liikenteessä edellä ajo (Varkaudessa) musta Busa, yritin provosoida sitä kiihdyttämään koska ajeli rauhallisesti. Epätoivoisesti koitin pysyä kiihdytyksessä mukana (en kuitenkaan roikkunu takarenkaassa kiinni, koska mua ittee ottaa päähän kun osa autoilioista tekee sitä) turbo volvolla vaikka busa kiihdytteli normaalisti.  
sad_orig.gif
No näinhän se Teiden Ritari ™ toimii! Taidankin vaihtaa vastausta tuonne galluppiin "Teiden terroristit" teinicorollasta/-bemarista volvokuskiin...
tounge.gif

hans_81 olethan ylpeä itsestäsi ja tunnet kuinka kaikki katsovat sinuun ihaillen. Mistä näitä k...päitä aina löytyy joiden täytyy ärsyttää muita liikenteessä, ihmettelen ?

hans_81 olethan ylpeä itsestäsi ja tunnet kuinka kaikki katsovat sinuun ihaillen. Mistä näitä k...päitä aina löytyy joiden täytyy ärsyttää muita liikenteessä, ihmettelen ?
Sinä ainakin tunnut ärsyyntyvän helposti  
biggrin.gif

Se on vaan niin että vesi lähtee helposti korvasta mutta kusen saanti päästä on jo hankalampi juttu.  
tounge.gif

biggrin.gif
bawling.gif
Jotenkin tosta kohdasta saa sen käsityksen että sua harmittaa kun tää bussi -kuski ei saanut mitään sanktioita...

Ja se miksei poliisit lähteneet perään saattaa johtua esim siitä että ne oli menossa johonkin tärkeempään hommaan; ehkä jopa donitsikahville, tai sitten vaikka jahtaamaan kaiken maailman kirves/muita -hulluja.
Niin näköjään saa just semmosen kuvan. Ei kannata kirjoitella tänne kun  
033102beer_1_prv.gif

Heti tulee  
kaboom.gif
10-0

Back