• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensipyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kamikatse
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kunpi sopisi ensipyöräksi paremmin:ktm lc4 vm.05 vai kawa z750 vm.07?olen yli 190 pitkä ja painoakin yli sata kiloa.hirveästi ei kokemuksia moottoripyöristä elikkä alottelemassa harrastusta. ajo olisi pääasiassa kaupunkia mutta välillä voisi jossain pikku reissussakin käydä, enkä nyt tarkoita mitään euroopan matkailua.
Kummastakaan pyörästä ei ole kokemuksia mutta perstuntumalla heittäisin että kawa. Enemmän voimaa (?) sunlaiselle isolle kaverille, huoltovapaampi (?) ja matka-ajoon ainakin olettaisin sopivan paremmin. Kaupungissa kotka saattaapi olla ketterämpi mutta ei se kawakaan varmaan huono ole.
Itse olen pykälän pienempää kokoa ja aloittelin viimekesänä R6:lla.

Viisaammat korjaa

Ihan voin kokemuksesta sanoa, ettei ZZR 1400 ole alkajan pyörä. Minun kaveritkin voi puolestani sanoa, ettei kannata hommata ao. pyörää ekaksi (ne kyllä tietää miksi...
smile_org.gif
)

Ihan kuin homma olisi jotenkin sillä lailla, että aloittaessaan pyöräharrastusta, se harrastus olisi unohtunut. Pitää alkuun heti saada se pe*****sen korvike, joka itsellänikin on, kun ei seiso enää...
smile_org.gif
Kannattaa unohtaa suosiolla heti se, että kaverit pilkkaa kun on vaan aloittelijan mopo. Pitkän pyöräharrastuksen saa itselleen vain sillain, kun alottaa sen opettelemalla ajamaan ja sit vasta keskittyy enemän siihen mahtikalustoon.

^ Juuri näin. Pitää tosin muistaa, että ihmiset on erilaisia niin fyysiseltä kooltaan kuin niiltä edellytyksiltään, jotka heillä löytyy pyörän hallintaan silloin, kun he aloittavat harrastuksensa.

Mutta löytyy tosiaan aika montakin hyvää syytä, miksi moni muu laite olisi keskiverto aloittelijalle paljon parempi valinta.

Toisaalta ZZR on paljon sivistyneempi ja hillitympi kuin esim. kilokyykky. Kaverilla on tuollainen ja pienen pätkän viime kesänä ajoin. Jotenkin herrasmiesmäisempi laite - tosin vallan laittomat nopeudet ei oikein tunnu missään, joten siinä mielessä aloittelijalle ehkä vähän huono.

kunpi sopisi ensipyöräksi paremmin:ktm lc4 vm.05 vai kawa z750 vm.07?olen yli 190 pitkä ja painoakin yli sata kiloa.hirveästi ei kokemuksia moottoripyöristä elikkä alottelemassa harrastusta. ajo olisi pääasiassa kaupunkia mutta välillä voisi jossain pikku reissussakin käydä, enkä nyt tarkoita mitään euroopan matkailua.
onko noissa vakuutuksissa minkälaisia eroja?

Back