Mikä mahtaisi olla hyvä ekaksi pyöräksi tälläiselle varttuneemmalle aloittelijalle. Nuoruudesta löytyy kokemusta kevareista ja erilaisista crossipeleistä, ajotaukoa on kertynyt noin 15 v. Itse olen ajatellut honda deauvilleä, millainen on ajaa kaksipäällä? Olisiko muita varteenotetavia vaihtoehtoja?
Jos nimimerkistä voi päätellä syntymävuoden, niin nuori sällihän tuota vielä olet, ja Deauvillelle 15 vuotta alaikäinen
Jos piikki kokemusta löytyy ja tarkoitus olisi kaksipäällä ajella, niin ärrä pörrät jättäisin suosiolla väliin, joku keskikokoinen matkantekoon paremmin soveltuva peli. Ensimmäisenä tietenkin tulee mieleen Honda VFR (eikä kovinkaan paljoa ole oma lehmä ojassa)

Samasta Sport-touring luokasta löytyy kovia kilpailioita ainakin Aprilia Futura 1000, Ducatin ST3 ja ST4, Triumphin Sprint ST... Tuon tyyliset pyörät on erinomaisia yleiskäyttöön, toimii reissussa yksi/kaksi päällä, vauhdikkaassa menossa, mutkissa ja jotenkin jopa radalla. Hiekkatielle ei kannata mennä sen enempää kun on pakollista. Hondan CBF1000F voisi kanssa olla erinomainen valinta.
Bemarilta löytyy hienoja pyöriä keskikoko-luokkaan, en osaa nuita oikein luokitella muuten kuin BMW:n omien luokitusten perusteella, ajanut en ole koskaan yhtään bemaria, mutta ovat kovassa maineessa, mutta milläpä merkillä ei olisi omaa vankkaa kannattajajoukkoansa. BMW F 800 ST ja BMW F 800 S vaikuttavat paperilla hauskoilta, mielenkiintoista olisi itsekkin käydä koeajamassa. Toivottavasti Kuopioon avattava LT Probike järjestää jonkinlaiset BMW koeajopäivät
Jos hiekkatielle halajat niin sitten mallit on ihan toisia, mutta oletan että ei ollut mielessä, koska Deauvilleä ensin itse ajattelit.
Customeillekkin löytyy kannattajansa ja oikeasti kaikenlaisilla pyörillä tehdään reissuja.
Sama se minkä ostat, ei siinä isoa virhettä voi tehdä, vuoden päästä tiedät itsekkin paremmin mitä pyörältä haluat
Kauppaan vaan istumaan pyörien päälle ja hiplailemaan, joku sieltä omaan lapaseen tuntuu sopivammalta.