• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäistä customia haaveilemassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pronty
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä voin myydä sulle kovaan ylihintaan sulle hieman vanhemman hienon Bonnevillen.
Siitä sä ainakin oppisit, että vanhempien laitteiden kanssa on hyvä tuntea vähintään sähköoppi...i
Myöskin on positiivistä, että käynnistyspolkimen hyökkäys vahingoittaa sun oikeanpuoleista takaraajaa menee pieleen, ja toteat jalan voittaneen 750cm3 hyökkäys, ilman lääkärilläkäyntiä.
Tätä tarinointia voisi jatkaa aika pitkään...

Suosittelen ostamaan mahdollisimman uuden laitteen sähköstartilla varustettuna, noista sun hymiöistä päätelen
033102beer_1_prv.gif

Ääni Kawa vn 800:lle, kannattaa vilkaista tarkemmin. Suzuki Marauder 800 sama laite, eri merkki vaan...

Mutta mielellään aluksi, jos vain mahdollisuus, ajelua n. 200-300km, että löytyy ne paikat jotka kipeytyy. Sitten päättely, onko vain totutteluhomma vai vallan mahdoton yhtälö, tuo custompyörän ajoasento. No, vn800:ssa se on aika rento ja tasapainoinen, kai useimmille.

Itse olen 190 cm pitkä ja aloitin 650 Drag Starilla, mukava ja kiva ajella, vähän vaan tehoton, varsinkin 2 päällä.
Nyt alla Marauder, joka kyllä saa siirtosarjat ensi talvena, muuten mopoon erittäin tyytyväinen. Hyvä ajaa, pitkä akseliväli, enemmän cruiser-tyylinen. 97- ja 98 -malleja saa jo suht mukavaan hintaan.
Käy vaan rohkeasti koeajamassa eri malleja.

Mulla olis ylimääräinen virago 250cc -93 punainen
On ihan sopiva alottelijalle,helppo ajaa,pensapihi,halvat vakuutukset ja nätin näköinenkin. Ostin paremmalle puoliskolle harjottelupyöräksi.
Itsekin ajelin sillä kesällä 2tkm.
Laiskahan se on kun satasen alueella ei ohituksia uskolla tehdä kieltoalueella.
Mutta 2200Eur vaihtais omistajaa... ja kuvia saa pyytämällä...

Osta suoraan vähän ajettu 883 spora. Saattaa olla hinta/laatu suhde aloittelijalle kohdillaan. Tämän neuvon olisin itse halunnut kauvan sitten aloittelijana kuulla...

Jos löydät jostain 1400 intruderin edullisesti osta pois.
Kuutioita ei voita mikään, ja ei se mihinkään käsistä karkaa.
Ainut merkittävä ero pienempiin on painossa, vaan oot jo aikuinen mies niin kyllä se pystyssä pysyy
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Kerralla iso pyörä alle, niin ei tarvi olla heti vaihtamassa.

Yamaha XV1100 Viragokin on vaihtoehto. Käytettynä löytyy pyöriä, joissa on siirtosarjat jo valmiiksi asennettuna. Vakiona se on liian ahdas sinulle. Putket vaihtamalla pyörästä kuuluu paremmat äänetkin.

Pyörä on kylläkin aika matala sinun pituisellesi mutta sillä on helppo opetella ajamaan, koska painopiste on alhaalla. Moottorista löytyy sen verran potkua että ei tarvitse olla seuraavana vuonna kaupassa.

Käy katselemassa pyöriä ja koeaja eri malleja niin löydät itsellesi sopivan varmasti.

Olet jo sen verran iso mies että vähintään 750 kuutioinen on lähtökohta
Plääh... Itse olen vajaat 190 / 105 kg ajovarusteineen ja voisin edelleen ottaa esim. 250-kuutioisen customin varsin mainiosti, luulen. Eikä autokoulun Rebel 125:kaan tuntunut liian pienikokoiselta, ehkä hieman tehottomalta mutta ei paljoa...

Tiedä sitten tuntuisiko nyt erilaiselta kun on ajanut 0,45 teho/painosuhteisella pyörällä, mutta itse uskon ehdottomasti että tyyli on tärkeintä.

Paljon kiitoksia vinkeistä
smile_org.gif

Mainittakoon vielä että vaikka tuota pituutta onkin 188cm niin painoa on vain 66kg (ilman mitään varusteita)  
tounge.gif
Että ainakaan sen painon ei pitäisi liikaa hidastaa kiihdytyksiä
biggrin.gif
Kunhan vaan ei tuulenpuuska nappaa mennessään  
omg.gif

Ei ne hepat niinkään ratkaise näissä pyörissä vaan mielestäni vääntö on se avain sana ja sitä nyt valitettavasti ei oikein piikeistä ja puolikkaista löydy vaan tarviit min. 600 cc tai turbon.

Heips. Olen sinua about 20 senttiä lyhyempi ja saman verran vanhempi täti-ihminen. Mulla on virago 535. Tuli vaan mieleen, että jos olisin nuori mies nii-iiin........  
cool.gif

Tuli vaan mieleen, että jos olisin nuori mies nii-iiin........  
cool.gif
Olisit setä?  
biggrin.gif

Anteeksi vain minun ajatustenlukutaito on hieman heikohko  
biggrin.gif

wink.gif
Niiiin-iiin, jos vain voisi olla, jotta olisiko mahdollisesti ollut niin, että hän, siis nainen, tarkoitti mahdollisesti, jotta jos olisi mies tai nainen, että pituudella/sukupuolella olisi mahdollisesti jotain tekemistä sille, että valitsisiko pyöräksi isomman tai pienemmän kustomin, vai olisiko ollut mahdollisesti kenties niin, että jos peekoo olisi setä
confused_orig.gif
withstupid.gif

Niittäkö joottako... Eikö 535virago sentään ole tyttöjen pyörä? Itte oon luultavasti äitinsä ikäinen, enkä edes hirmuinen rämäpää,mutta silti olen välillä kaivannut tehokkaampaa pärrää. Voiphan tuo kyllä olla myöskin rajoittunutta katsantoa asiaan  
wink.gif
.

Suzuki VX 800 olis ihan ok, kardaaniveto ja hyvät äänet jo vakiona! Vääntöäkin on mukavasti, kannattaa tätäkin käydä kokeilemassa.

Back