• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäisen pyörän osto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja massu_1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En sit tiedä mitä alkuperäisomistaja on duunannut mut vähän oudolta tuntuu kun kolme omistajaa ja 8tkm taulussa... Kymppitonnin huoltohan siihen tulisi sit heti miten, en tiedä mitä huolto pitää sisällään mut kyllähän siinä varmaan nyt jotain laitteen todellisesta kunnosta selviää. Tai siis ainakin enemmän ku siinä et mä pällistelen sitä päällisin puolin
smile_org.gif
TÄSSÄ topikissa jotain juttuja yamahan huolloista, tiedä sitten miks eivät ole tuon enempää ajaneet per ukko...
Ei taida olla tiedossa paljonko kukin on ajanut. Eihän se välttämättä tasan jakaannu. Mahdollisuuksia on monia eikä pyörää tutkimatta kannata tiheän omistajalistan vuoksi hylätä. Saa se kelloja kuitenkin soittaa.

Mahdollisia syitä:
-esim minulla tulee alle 4000km vuodessa. Eipä vain oikein löydy aikaa enempään.
-joku voi ostaa ihan väärän tyyppisen tai liian kalliin pyörän itselleen ja vaihtaa nopeasti pois/toiseen.
-lahjapyörä ei kelpaa saajalleen
-kortti lähti toukokuussa. Sama myydä uudehko pyörä.
-jalka poikki. Sama myydä uudehko pyörä.

Toisaalta myös:
-pyörä on varastettu, lunastettu, jobattu kuntoon jne. Näkyy kyllä rekisteröintitiedoissa, jos on kaksikilpinen. Ei tee pyörästä välttämättä sutta, mutta selittää pitkät tauot kilometrikertymissä ja johtaa siten matalaan mittarilukemaan.
-pidemmässä ajossa paljastuva kalliisti korjattava vika tekee siitä kiertopalkinnon.

jne. Meitä on moneksi.

Anteeks kauhiast jos tämä ei ot häiritsi. Poistin omat viestini jotka lähtivät miikkiksen takuukommentista, ei ketjun aloittajan kysymyksistä.
Toivottavasti foordi nyt nukkuu yönsä hiukan rauhallisemmin
smile_org.gif
Tä? onko takuukeskustelu viennyt jonkun yö unen..
ei kai tämmösistä jutuista voi hernettä vetää
biggrin.gif

aattelin vaa olla jatkamatta sitä keskustelua kun aattelin että tän aiheen aloittajaa ei noi (pikku väittelyt) palvele!
(vaikkakin pikku väittelyt piristää kyl mieltä kummasti)
wink.gif

Mahdollisia syitä:
-esim minulla tulee alle 4000km vuodessa. Eipä vain oikein löydy aikaa enempään.
-joku voi ostaa ihan väärän tyyppisen tai liian kalliin pyörän itselleen ja vaihtaa nopeasti pois/toiseen.
-lahjapyörä ei kelpaa saajalleen
-kortti lähti toukokuussa. Sama myydä uudehko pyörä.
-jalka poikki. Sama myydä uudehko pyörä.

Toisaalta myös:
-pyörä on varastettu, lunastettu, jobattu kuntoon jne. Näkyy kyllä rekisteröintitiedoissa, jos on kaksikilpinen. Ei tee pyörästä välttämättä sutta, mutta selittää pitkät tauot kilometrikertymissä ja johtaa siten matalaan mittarilukemaan.
-pidemmässä ajossa paljastuva kalliisti korjattava vika tekee siitä kiertopalkinnon.
Tai mittari on hajonnut ja siihen on vaihdettu uusi 8000km sitten ja jostain löytyy (tai ei löydy) paperi paljon sillä oli ajettu ennen mittarin vaihtoa, huoltokirja nyt ensimmäiseksi kannattaa mulkaista..

Osta joku vanha raato. OK, eihän sillä saa p**lua mut myöhemmin huomaat ettei parikytä tonnia kalliimmalla pyörälläkään saa  
cool.gif

Itse olen oppinut eniten kun on ollut alla pyörä jonka raaskii kaataa. Liian blinbling vehkeellä aloittaessa ja ajon ollessa muutenkin epävarmaa alka sitä pyörää varoa liikaa eikä uskalla kokeilla montako kierrosta pystyy ajamaan ympyrää tanko rajoittajaa vasten.

Kun opettelee pientä pyöritystä, stoppieita ja vaikka vähän keulan nostamistakin niin löytää ajamiseen sen rentouden joka on tärkeetä - varsinkin liikenteen seassa ajellessa. Jos koko elämä lipuu silmien ohi kun kaadut paikaltaan ja pyörän katteisiin tule pieni vekki niin ei sillä pyörällä uskalla hakea omia rajojakaan. Enkä tarkoita rajoilla sitä että ajetaan henki pois vaan parkkipaikkakikkailua ja miksei sillä peruspyörällä voi kokeilla hiekkakentälläkin lähteekö se lapasesta vai ei.
Jep, näin on. Tässä ainoa keino oppia ajamaan, siis ajamaan.
Ite olen juuri hommannut möhköenskan kun nuo jalat/selkä kaipaavat vähän loivempaa kulmaa matka-ajoon. Ei siis mikään tykki. Kuitenkin tällä periaatteella aion kuitenkin mennä eteenpäin, eli parkkiksille tai radalle rajoja hakemaan. Kaatumisen pelko hyvä saada pois kaatamalla pari kertaa.

Itse ostin keskellä viime talvea yksityiseltä kaksikilpisen -03 Yammun R6:n ilman että olin ajanut millään mopolla metriäkään. Kaveri oli mukana vähän katsomassa tekniikan kuntoa yms. Laitettiin mopo tulille ja kun mitään hälyttävää ei näkynyt/kuulunut, ostin mopon samantien pois. Olin lukenut sitä ennen muutamasta moposta kaiken mahdollisen materiaalin ja testit.

Tiesin että halua kyykyn enkä ole katunut ostostani. Eikä ole mitään tarvetta vaihtaa pariin vuoteen vaikka muitakin pyöriä on nyttemmin tullut testattua.

Eli jos pyörä himottaa, osta pois. Ainahan sen voi myydä.

Back