Itse nyt en rata-ajolle anna hirveästi painoarvoa tässä pyörävalinnassa. Yleisillä teillä olisi pääsääntöisesti tarkoitus ajella, mutta onhan se ihan kiva käydä radalla hakemassa vähän kokemusta jos oikein innostuu. Ja sitten jos rata-ajo oikein vie mukanaan, niin eikö se 10R ole radalla yksi nopeimpia pyöriä?
Miten muuten tämä pyörien hintapolitiikka yleensä menee. Nouseeko käytettyjen hinnat kun ajokausi alkaa?
750 gigsu on nopee, epäilenpä, että 99% käsissä nopeampi kuin 10 r ja ne loput eivät osaa kuin kiihdyttää
Jokohan alkaisi olla kilosen paikka sullekkin.
Pääsisit ainakin lujempaa... Ja eikö nuo pikkumopot hyydy muutenkin ylämäkeen.
Juu kelpais se tonninenkin ei siinä. Mutta kun ne on niin hiton isoja ja tehty lähinnä isovatsaisille ja pieni munaisille. Matkalahnan tapaisia, vain suoralla kovaa kulkevia rapsykkäitä
Ihan olen haistavinani pientä haastettan 1000 ja 750 välille.
Otetaan vastaan
Ymmärsit väärin, en tarkoittanut tonnisella nyt SV:n tapaisia matkalahnoja, vaan ihan oikeita sporttipyöriä. Käy kokeilemassa joskus niin tiedät eron.
Ps. Ei ollut mitään haastetta tässä, sen verran kuitenkin kilometrejä takana molemmilla malleilla että tietää erot ilman muiden tarinointiakin.
Pss. Kieltämättä on maha läskistynyt ja sitä myötä myös pili kutistunut tässä matkan varrella. Miltähän tuota sitten pappana näyttää jos sattuu ajelemaan jollain 2,3 trumpalla. Onkohan sitä silloin jo lapsosten silmissä 250kg transu...
On noilla tonnisilla supersporteilla tullut tuhansia kilsoja taakse vaikken ole sellaista itse omistanutkaan.
Onpa monasti käynyt niinkin, että niillä sv:lläkin on pitänyt niitä tuhottoman nopeita tonnisia supersportteja jäädä odottelemaan.
Useasti radalla on oikein ihmetellyt minne se suunnaton tonnisen nopeus ja kiihtyvyys on kadonnut.
No kai ne on ollut niitä gigsereitä joissa on ollut kytkin ongelmaa
Olet ilmeisen taitava kuski. Silloinhan riittää melkein mikä vaan mopo muitten nöyryyttämiseen, kuskithan noita vie.
Mitä taas itse mopo asiaan tulee, niin olet ilmeisen onnekkaassa asemassa kun omaat reilummin kokemusta niin pikkupirroista kuin isommista mopoista ja et koe tehoa tarpeelliseksi(ainakaan vielä). Itsekin ajelin vuosia samassa tilassa, nykyään vaan ei saa enää samaa iloa noista pienemmistä, vaikken sen lujempaa kilosella pääsekkään. Tuntuu vaan ettei niissä ole moottoria.
Mitä tuli tuohon pikku kysymykseen missä kysyin että alkaisiko olla jo kilosen paikka, oli ajatuksena vaan se, että yleensä jannut jotka huutaa joka paikassa isoon ääneen kuinka pikkupirroillakin kerkeää, ovat yleensä juurikin siinä vaiheessa että alkaa isomman tarve olemaan nurkilla. Ja ymmärrettävää se onkin, saahan siitä sitten paljon uutta iloa kun vaihtaa, ainakin hetkeksi. Tuuhan käymään täällä pohjoisempana joskus, järkätään porukalla pienet ajelu sessiot niin huomaat millaisessa ajossa/porukassa alkaa kilonen puolustaa paikkaansa. Voidaan vaihtaa mopoja välillä. Hauskaakin saattaa olla. Peace.
Ps. Voit ajaa tollaisella K6 kilogixxerilläkin välillä jos uudemman kytkin ongelmat hirvittää, siinä se ei häivy vaan pelkästään haukkailee.
Pss. Radalle ei varmastikkaan paljon seiskapuokkia parempaa vespaa ole, edelleenkään.