• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäiseksi pyöräksi OIKEIN halpa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Phexaer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Avitetaan täältäkin, löytyy uudet kerran jalassa testatut ja lyhyeksi todetut Scott:n WP tekstiiliajohousut (olisko Storm malliset) irtotikkivuorella L-kokoa. Sopinee n. 170-180 mittaselle jampalle. Lähetän postimaksua vastaan (n. 10€).

Ensinnäkin kiitokset kaikille vastauksista ja näytetystä talkoo-hengestä. Ei mp-ope suotta suositellut tähän yhteisöön liittymistä silloin viime keväänä. Rupesi tulemaan niin paljon risponssia että päätin nyt hetkeksi ottaa aikaa lukemisesta vastauksen kirjailuun niin saan vähän tuumailuja esitettyä.

santerik: Nostat esiin hyvän pointin ja varmaankin suurimman loogisen vastalauseen tälle hankkeelle. Kun asiaa selvittää puhtaasti numeroina niin kohtalaisen todennäköisesti pyörä tässä hintaluokassa näyttäytyy A-luokan rahasyöpöksi. Sen lisäksi budgetin nostaminen muutamalla satasella laajentaisi tarjontaa huomattavasti niinkuin Taarne:kin vinkkaa. Esim. lario:n linkkaama pyörä varmaan olisikin se 'fiksumpi' valinta. Venymisvaraa vaan ei pahemmin ole joten jos toimivan pyörän haluan on minun pakko laskea osin onnen(?) varaan. Niinkuin tmkankaa sen oivasti sanoi, "Go for it!", on varmaan se perustelu/ajatusmaailma/asenne millä tässä paikataan pyörän puutteiden riskiä. finn:n tavoin minuakin kiinnostaa mitä se moottoripyöräilijäksi tuleminen loppujen lopuksi Suomessa kustantaa. Toivottavasti saadaan näytetyksi että ei 'liian' paljon. :)

shyhanderin kanssa oltiin yhteydessäkin nyt tuosta jammusta kun olisin sopivasti päässyt huomenna halvalla tampereelle katsomaan kyseistä pyörää. Pyörä kuitenkin säilytyksessä muualla niin toistaiseksi pärjättävä infolla/kuvilla joka ketjussa/privassa ilmeni. Kiitokset kuitenkin GuessWho:lle kyytitarjouksesta! Asenteesta/yhteishengestä mikä ketjussa on ilmennyt en osannut edes unelmoidakaan.

Kiitokset myös Diesel:lle tiedoista ja vinkistä ajokamojen suhteen! Näin myös exhaust:lle ja muille jotka varusteita ovat tarjonneet! Olen teihin yhteydessä toivottavasti nyt loppupäivästä yv:llä. Varustekokojen suhteen mulla noi mittasuhteet aika hauskat':

Pituus: 190cm
Paino: 75kg:aa (pidemmän ajan sairastelun tulosta mutta noniin, olenhan kyllä koko ikäni ollut aika lailla puhuva kukkakeppi, parempaan päin ollaan menossa :thumbup: )
Kypärä: Mp-koulussa oli käytössä kaikista pienin (seksikkään kokoneonkeltainen) kypärä. Kai sitten mallia S/M.
Hanskat: 9,5 (?)
Kengät: 46/47

Mielelläni otan vastaan sopivia, ajamiseen kelpaavia kamoja jotka irtoavat halvalla, tai nähtävästi jopa ilmaiseksi :blink: . Mahd. postikulut katan tietysti. Tässä välissä sopiikin mainita että mahd. hankitut kamat lähtevät, jos niin traagisesti käy ettei pyörää löydy tulevalle ajokaudellle, maksimissaan samalla hinnalla/halvemmalla eteenpäin jos niistä päätän luopua. Ei tuhlata ihmisten hyväntahtoisuutta vaan laitetaan hyvä kiertämään!

Akiva:n linkki huomioitu. Onko millaisia tuumailuja siitä miten esim. just shyhanderin tarjoama jammu vertautuu tuohon (mitä nyt siinä myyntiilmoituksen perusteella voi muuta sanoa kuin että vanhempi kuin shy:n). shyhander siitä sitten vaan mainostamaan lisää :;):

Hammurab:in kanssa aika samoilla linjoilla ruvetaan olemaan.

Kiitos modeille vielä ketjun siistimisestä. OT aiheesta mainitsen nyt tässä nopeasti olevani sillä kannalla että viimeistään kun se oma pyörä löytyy niin maksavaksi jäseneksi tänne ainakin aion ensimmäiseksi kaudeksi saamani tuen perusteella. Saa sitten nähdä mitä tarjottavaa ORGilla on vastineeksi mutta uskon että ainakaan SE raha ei mene hukkaan vaikka ei itseä suoraan hyödyntäisi heti.

Saattaa olla että johonkin nyt jäi ottamatta kantaa kun tosin aika paljon vastauksia tullut. Sen kun huomauttaa!

Phexaer sanoi:
Akiva:n linkki huomioitu. Onko millaisia tuumailuja siitä miten esim. just shyhanderin tarjoama jammu vertautuu tuohon (mitä nyt siinä myyntiilmoituksen perusteella voi muuta sanoa kuin että vanhempi kuin shy:n). shyhander siitä sitten vaan mainostamaan lisää :;):
Ei mitään hajua. Mielenkiinnosta vain käytin pari minuuttia etsimiseen. :D
En myöskään tiedä millainen pyörä on kyseessä.:grin:
Myyjäliikkeillä on vastuu käytettyjen myynnissä, mutta myös kovempi kate.

Täältä lisää höyryä.

Jos Tampereen pyörän hankit ja satulassa vikaa
niin korjaan sen päällystämällä uudelleen.:thumbup:

Osallistuu talkoisiin ja maksaa 20€ .ORG jäsenyyteen eli tulisko joku kaveriksi maksamaan toisen 20€?

Suzu-ukko sanoi:
Osallistuu talkoisiin ja maksaa 20€ .ORG jäsenyyteen eli tulisko joku kaveriksi maksamaan toisen 20€?

Minä tulen talkoisiin kunhan joku kertoo miten homma hoituu :)

Jos kotona odottelee tyttöystävä jota polttelee kans päästä tien päälle ja koko natsaa niin mun ajokamarekistä löytyy ajokamoja. Tuon kamat ihan itte paikan päälle kokeiltavaks. Ei tarvii maksaa postimaksujakaan :)

Opiskelija olen itsekin joten rahaa / ylimääräisiä varusteita ei ole antaa, Mutta Espoossa asun ja auton omistan. Mikäli tarvetta on ajella kamoja kokeilemassa tahi jotain ostamassa niin kyydin voin tarjota kahvin hinnalla, jos ei kauhean kauas kehä kolmosesta eksytä. :P

Pistän vaikka numeron YV:llä, toivottavasti nähdään viimeistään kesällä ajelun merkeissä!

-Anu- sanoi:

Jos kotona odottelee tyttöystävä jota polttelee kans päästä tien päälle ja koko natsaa niin mun ajokamarekistä löytyy ajokamoja. Tuon kamat ihan itte paikan päälle kokeiltavaks. Ei tarvii maksaa postimaksujakaan :)

Just olin vastaamassa, että voin osallistua. :)
Ja saattas löytyä tuohon aloittajan käteen sopivaa ajohanskaa...

Ja joku väittää, että yhteisöllisyys olisi kuollut ! Motoristit näyttää, että "omista" pidetään huolta. :thumbup:

Uutena motoristina ei oo varusteita tarjota, mutta tarjoan tankillisen kunhan sovitaan missä Hesan hitaissa törmätään. Olettaen että niitä tälläkin kaudella ajetaan... :cruising:

-Anu- sanoi:

No niin eli jäsenyys hommataan! Nyt alkaa sitten selvittely kuin se tehdään muiden maksamana :thumbup: VINK hallitukselle! Missä on nappula = Osta jäsenyys lahjaksi!

Knaku sanoi:
Ja joku väittää, että yhteisöllisyys olisi kuollut ! Motoristit näyttää, että "omista" pidetään huolta. :thumbup:

Uutena motoristina ei oo varusteita tarjota, mutta tarjoan tankillisen kunhan sovitaan missä Hesan hitaissa törmätään. Olettaen että niitä tälläkin kaudella ajetaan... :cruising:

Ehdottomasti ajetaan :WAZAAP:

Suzu-ukko sanoi:
No niin eli jäsenyys hommataan! Nyt alkaa sitten selvittely kuin se tehdään muiden maksamana VINK hallitukselle! Missä on nappula = Osta jäsenyys lahjaksi!

No se. Mä en tiedä miten pystyy ostamaan toiselle jäsenyyden. Vai pystyykö?

vesako sanoi:
Täältä lisää höyryä.

Jos Tampereen pyörän hankit ja satulassa vikaa
niin korjaan sen päällystämällä uudelleen.:thumbup:
Kiitän! Ilmoittelen asian tiimoilta jahka löytyy tarvetta!
Suzu-ukko sanoi:

-Anu- sanoi:

Valitettavasti ei ole löytynyt friidu vielä tasapainottamaan tuota mahdollisen pyörän perää mutta pidetään mielessä! Kiitän myös Suzu-ukkoa ja Anua tarjotusta tuesta. Tässä nyt rupesin funtsimaan että laittaisinko ne 40€ vaikka itse likoon jäsenyyden puolesta kun niin kallisarvoinen vaikuttaa olevan että muillekin ostetaan. :right:
epoksi sanoi:
Opiskelija olen itsekin joten rahaa / ylimääräisiä varusteita ei ole antaa, Mutta Espoossa asun ja auton omistan. Mikäli tarvetta on ajella kamoja kokeilemassa tahi jotain ostamassa niin kyydin voin tarjota kahvin hinnalla, jos ei kauhean kauas kehä kolmosesta eksytä. :P

Pistän vaikka numeron YV:llä, toivottavasti nähdään viimeistään kesällä ajelun merkeissä!
Laita ihmeessä YV:ä. Olen yhteydessä tarven tullen. Hyvä jos saa jonkun hieman kokeneemman mukaan.
Hurvatti sanoi:
Just olin vastaamassa, että voin osallistua. :)
Ja saattas löytyä tuohon aloittajan käteen sopivaa ajohanskaa...
Laita ihmeessä YV:ä. Kiitos osoitetusta tuesta!
Knaku sanoi:

Asiaa! I'll take you up on your offer kunhan löytyy se bensantarve. :orgmp:

Kiitosta kaikille tarjoamastanne avusta! Lämmittää mieltä ja sydäntäkin (näin ystävänpäivän kunniaksi :rakastunut: ).

Phexaer sanoi:
Kiitän! Ilmoittelen asian tiimoilta jahka löytyy tarvetta!

Valitettavasti ei ole löytynyt friidu vielä tasapainottamaan tuota mahdollisen pyörän perää mutta pidetään mielessä! Kiitän myös Suzu-ukkoa ja Anua tarjotusta tuesta. Tässä nyt rupesin funtsimaan että laittaisinko ne 40€ vaikka itse likoon jäsenyyden puolesta kun niin kallisarvoinen vaikuttaa olevan että muillekin ostetaan. :right:

Laita ihmeessä YV:ä. Olen yhteydessä tarven tullen. Hyvä jos saa jonkun hieman kokeneemman mukaan.

Laita ihmeessä YV:ä. Kiitos osoitetusta tuesta!

Kiitosta kaikille tarjoamastanne avusta! Lämmittää mieltä ja sydäntäkin (näin ystävänpäivän kunniaksi :rakastunut: ).

Osta jäsenyys ja laita mulle tiedot minne laittelen 20€ ja laitappa Anulle sama niin homma silloin lienee kunnossa?

Ratt sanoi:
Fyrkat sen tilille joka on jäsenyyttä ostamassa ja se ostaa sen sitten omin nokkinensa itselleen.

Näinhän se myös toimii jos porukka todellakin haluaa tukea hanketta! Arvostaisin kyllä!

YV:tä laitettu, jos kiinnostaa niin käydään vaikka joku ilta kahvilla ja höpötellään innostuneesti aiheesta. Itellä rupee kahvakuume olemaan turhan paha taas. Vähän väliä täytyy ravata pyörää käyttämässä alakerran tallissa ja meinasinpa tänään jo lenkilläkin käydä kun mittari näytti +1 ja tiet näyttivät sulat olevan, järki vei vielä voiton. Toistaiseksi :p

Hieman OT mutta Phe löyti suoraan tien hienoon poppooseen. Ei hassumpi harrastuksen aloitus..

Laita YV:tä kun olet lähdössä ensi kesänä letkaan, niin sovitaan detaljit.

Back