Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
qazwsx sanoi:Kivaa ajella Norjassa sateella? Ja ei sen kalliimpaa kuin monessa muussakaan läntisen tai pohjoisen euroopan maassa
Norjassa käynyt töissä liian monta kertaa ja pyörälläkin pari kertaa, siis aikuisten oikeesti keula kohti EurooppaaJokainen vastaan tuleva maa on Norjaa halvempi
![]()
Karza sanoi:Joskus moneen kertaan laskeskeltiin mitä maksaa "rantoja pitkin" Saksaan ajo tai lautalla (lausu:Finnlines nykyään..), niin eipä nykyään ainakaan palkkaa saa siitä että viitsii ajaa reunojen kautta. Ratkaisu lienee siinä että mikä vaihtoehto tuntuu itsestä mukavimmalta...![]()
Karza sanoi:Joskus moneen kertaan laskeskeltiin mitä maksaa "rantoja pitkin" Saksaan ajo tai lautalla (lausu:Finnlines nykyään..), niin eipä nykyään ainakaan palkkaa saa siitä että viitsii ajaa reunojen kautta. Ratkaisu lienee siinä että mikä vaihtoehto tuntuu itsestä mukavimmalta...![]()

vedenhenki sanoi:Itselläni on ongelmana se, että mieli tekisi lähteä ens kesänä ulkomaille vähän omalla pyörällä pyörähtämään. Kenties elokuussa. Mutta, ongelma siis on se, että sain kortin vasta viime syyskuussa ja ajoin omalla pyörällä vain kolme viikkoa, vajaa 2000km, ennenkuin ajokausi loppui. Olen kyllä matkustellut hieman eri maissa (esim. Espanja, Englanti, Islanti, USA ja Kiina), mutta autolla olen ajanut vain muutaman kilometrin siivun pohjois-Norjassa, muuta ajokokemusta ulkomailta ei ole. Kotiväki pitää hullun houreena haaveilujani lähteä ajamaan pientä Euroopan siivua ensi kesänä. Kuulemma pitäisi saada ajokokemusta ensin paljon enemmän. Itse taas tuumaan, että eihän sitä kokemusta muuten saa kuin ajamalla ja menemällä, ei se ulkomailla ajaminen kai yhtään kummempaa ole, on sitten ajanut Suomessa pidempään tai ei.
Mitäs täällä on porukka mieltä, pitäisikö minun malttaa vielä mieleni ja unohtaa ens kesän ulkomaanreissut pärrällä?

NinjaSamu sanoi:Käytänpä ovelasti vanhaa ketjua.
vedenhenki sanoi:Mutta, ongelma siis on se, että sain kortin vasta viime syyskuussa ja ajoin omalla pyörällä vain kolme viikkoa, vajaa 2000km, ennenkuin ajokausi loppui. Olen kyllä matkustellut hieman eri maissa (esim. Espanja, Englanti, Islanti, USA ja Kiina),
Sitä arvelin itsekkin. Reitti tosin on sen muotoinen, että Lofootit voi jättää käymättä jos alkupuoli siltä vaikuttaa. Jos joutuu erikseen Lofooteille reissaamaan, niin voipahan sitten ottaa kiipeilyvarusteet mukaan ja olla pidemmän aikaa paikallaan.TIJ sanoi:
Karza sanoi:Ja jos vielä tarkennetaan niin v-ttu että on tarkkaa täällä, pitää olla tosi tarkkana mitä kirjoittaa jotta menee tarkalleen oikein, ziisus.......... ....tai jos on tarkalleen ottaen vaikka Smoton henkilöjäsen....
![]()

NinjaSamu sanoi:Käytänpä ovelasti vanhaa ketjua.
http://g.co/maps/vzpz7 onko tämmönen reitti ekaksi ulkomaanmatkaksi ihan järjetön? 9 päivää on käytettävissä lähtökohtaisesti.Semmosia pohdintoja mm. että ottaako teltan vai rahaa majotukseen. Onko tuollapäin jotain retkeilymajan tyyppisiä joissa voisi majoittua makuupussin ja alustan kanssa ns. edukkaasti?
Tiekartoissa saattas olla paremmin noita bensa-asemia merkattu, jos tankilla ajaa 200-250km niin onko varakanisteri liiottelua?
Renkaat varmaan kannattaa vaihtaa johonkin touringimpiin ennen reissua? 500km ajetut PilotPowerCT2:t alla tällähetkellä, harmittais jos takanen oiskin ihan kuutio kun tulee takas.
Ainiin, mitenhän kaveri pärjää 749:nsä kanssa tuolla reissulla![]()

vedenhenki sanoi:Itselläni on ongelmana se, että mieli tekisi lähteä ens kesänä ulkomaille vähän omalla pyörällä pyörähtämään. Kenties elokuussa. Mutta, ongelma siis on se, että sain kortin vasta viime syyskuussa ja ajoin omalla pyörällä vain kolme viikkoa, vajaa 2000km, ennenkuin ajokausi loppui. Olen kyllä matkustellut hieman eri maissa (esim. Espanja, Englanti, Islanti, USA ja Kiina), mutta autolla olen ajanut vain muutaman kilometrin siivun pohjois-Norjassa, muuta ajokokemusta ulkomailta ei ole.