• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäinen pyörä?

Moro!
Ostin viime talvena ensimmäiseksi pyöräksi 1100 ZZR:n. Ennen sitä olin ajanut moottoripyörää autokoulussa, jossa oli 600 divari. Autokoulun pyörä tuntui, jo ensimmäisillä kerroilla laiskalta. Olen ollut tosi tyytyväinen etten ostanut liian pientä pyörää alkuun. Nyt ei ole ainakaan tarvetta vaihtaa isompaan pitkään aikaan.
sport05.gif

Mä alotin ihan rohkeesti ja menin ostamaan GSX-R 750 ekaks pyöräks NSR:n jälkeen.
Mun mielestäni kevarilla ajaneet voivat hankkia paljon huolettomammin tehokkaamman pyörän ensimmäiseksi isoksi pyöräksi kuin ne, jotka eivät ole koskaan kevarilla ajaneet. Kevarilla oppii kuitenkin kaksipyöräisen peruskäsittelyn myös maantienopeuksissa ja kun perusasiat osaa jo kevariajoilta niin tehokkaampikin pyörä pysynee käsissä.

Kyllä sitä suoralla ajetaan lujaa,mutta jos tuntee olevansa
kovakin kuski kannattaa käydä vilkaseen radalle!
Itsestäni TIEDÄN ,etten ole mikään katuhaukka.Ja viime
kesänä olin eka kertaa radalla.Silloin oli alla hiukan piristetty
zr-7.En uskaltanut edes siitä ottaa kaikkea irti (siis mutkissa)
Useita kierroksia jo ajettuani alkoi ajo sujumaan.Erään mutkan sain ajettua mielestäni erittäin lujaa,koska hieman luisti ja jalkatappi otti jo maahan.Yllätys tulikin ja palautus Tellukselle,
kun joku veti mustaa viivaa ulkokautta ohi.Että se siitä  
sad_orig.gif

Ettei välttämättä tartte niitä polleja niin kauheesti(ehkä)

Mäkin ostin ekaks pyöräksi aikanaan just sellaisen kuin halusin eli 600 cebarin F2:n vuonna ??..Mulla ei ollu ikää ollu kevaria, mut Kawasakin KX-250:lla tuli pölyyteltyä soramonttuja kevari-iässä
biggrin.gif

Nykyisinkin omistan kuussatkun, mutten vakuutussyistä. Se on vaan niin hienoo ajaa kovaa radalla eikä suoralla tiellä
033102bebe_1_prv.gif

ja siinä kuussatku riittää mulle vaikken mestari olekkaan mutten heti tule perä edessä vastaankaan
062802moto_prv.gif

kevättä odotellessa
033102beer_1_prv.gif

Viime elokuun lopussa tuli vasta ajettua A kortti (olisi sen voinut tietysti ajaa jo 11 vuotta sitten). Menin ostamaan tuollaisen hieman laittoa vaatineen taxfree SRAD 750 gixxerin kun hallitilat ja työkalut on autoharrasteiden puolelta tulleet.

Eli tyyliin joskus 15v jonkun matkaa kaverin mopolla.. viime elokuussa autokoulu ER-5:lla ja nyt olisi tuo gixxeri odottamassa. Penteleenmoinen helvetinkonehan se tuntuu olevan.. siksipähän sen ostinkin.. malttia malttia..

Hillitse himos, hallitse hoppus.

Mulla ensipyörä oli kanssa tollanen 750 SRAD, siinähän se meni. Jos tykkäät niin osta pois.

Mutta jos uutta olet kattelemassa, käy ihmeessa hakemassa tollanen uusi 600cc Giksu. Ihan mielettömän jees fillari, kevyt, helppo ajaa, ei mikään "äärimmäinen" kyykky. Loistava mopo, kaikenkaikkiaan.

Back