• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäinen pyörä ja varusteet vol.2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pahela
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja ne hanskat,ne on tärkeät.Mulla pienessä lipassa viime kesänä "hävis" tavalliset hanskat asfalttiin osuessaan.Sairaslomalla edelleen. Tsekkaa kuva www.suntuubi.com.Kuva otettu ampparissa heti mällin jälkeen,kysyttiin että sattuuko.Vain kun hymyilen, sanoin.Siis hoodee.suntuubi.com tiätty.

Goretex kalvolla varustetut kamppeet kyllä pitävät vettä ja hengittävät, mutta ei nekään mitään jumalan sanaa ole. Kun muutaman tunnin tulee vettä oikein kunnolla, kyllä ne vaan alkaa pikkuhiljaa vetää kosteaksi nekin. Hissun kissun tarkoitin, eihän ne suorastaan vuoda jos ovat ehjät ja hengittävyydeltään Goretex on paras. En myöskään yhtään ihmettele, vaikka Rukka olisi valmistajista paras.

Tuollainen tuossä jäi auki, että jos seisoo jalka vesiämpärissä 24 h, miten se saapikas siellä veden alla hengittelee?

No joo, tuo vesiämpäritesti tarkoitti vain sitä, että vesi ei mene ehjän Gorekalvon läpi ajan kanssakaan.
Hengittävyys käy tietysti huonommaksi tai olemattomaksi, kun pintakankaat kastuu. Onneksi Suomessa harvemmin hikoiluttaa jos sattuu sadekeli...
tounge.gif

Kengistä vielä. Ainakaan minun hikikoiville ei riitä oikein minkään kengän hengittävyys. Pitäis jostain saada uudet jalat!

Katsos kohtalo toveri! Jalka hikoaa jo sandaaleissa meissilläkin!
wink.gif

Onkos kellään noista pyöristä mitään sanottavaa?? Muutakin kuin ota toi!
wink.gif

Pahela:
Kai mun on sitten pakko kehua tuota omaa Hornettia!!!
Eikun siis kaikki nuo on hyviä pelejä.
Samanlailla aloittelin 2005. Ensin kortti ja -05 Horo kaupasta.
Nyt takana jotakin 36tkm matkailua eikä ole ostos tai harrastus kaduttanut. 2-päällä matkailuun tuo Hornetti ei kyllä ole paras, mutta yksin aivan loistava!
Ja sitten unohda ne puheet, että "600 kuutioinen jää kesän jälkeen pieneksi". Ei se jää!!!

Juu kyllä tuo hornetti aika hyvin lämmittää. Onko semmoselle 60tkm paljon vai vähän ajettu? Entäs mites Honda CB 750 F2 Seven Fifty luonnistuu aloittelijalle, varmaan aika saman tyylinen vekotin?

Oukei, tarkennetaan vielä vähäisen.

No mistä nahkaa ja kumi pukua etsimään? Kun merkkejä on pilvin pimein niin laittakaahan jotain kivaa linkkiä tulemaan mistä niitä etsimään lähteä. Sama koskee hansikkaita ja monoja...

Kiitos jo tähän mennessä vinkkeleistä!
bowdown.gif
Minä menisin juurinkin näinä päivinä katselemaan viime vuoden malleja sinne liikkeisiin. Itse ostin vajaat 400 € lähes "tuplat" kalliimman nahkapuvun talvella. Hinnasta sai vielä neuvoteltua mukavasti pois vaikka hintalappu olikin punainen.

Saappaat ostaisin sporttiset eli en nahka, nahka ei jaksa loputtomiin, mutta erilaiset muovi tai mitä liekään yhdistelmiä pitää loputtomasti. Ainoa huono puoli tuppaa noissa sportti kengissä olemaan että helteillä jalat hikoavat. 170 € maksoin yli kolmen huntin kengistä, tosin tutun kauppoina, mutta samoja kengiä olen nähnyt saavan kuitenkin 200 pintaan alennuksella.

X-liten 801 maksoi 150€ viime vuonna ja pidän sitä erittäin hyvänä kypäränä! R malli vielä erikseen, mutta sitten on myös hintakin aivan eri.

Mulla ois myytävänä kbc:n vr2 kokoa en nyt muista, mutta tuolta myynti osiosta se löytyy. Voin käydä nostaa ylös sen käy kattoo tuolta myynti osiosta.

Ensimmäiset kamat mulla on vielä 4 vuodenkin jälkeen, ainoastaan kypärä on väljähtynyt siihen malliin että se on vaihdettu. Toki asusteita on paranneltu ja ostettu uusia, mutta mihinkä ne hyvät vanhat viitsisi heittää.

P.s. osta tarkoituksen mukaisia ensimmäisiksi älä nakki-kioski kuteita jos ei rahaa ole.

- mitkään Gorejutskat ei oikeasti pidä hamaan tappiin asti. Jakku kastuu ja rukkanen kanssa. Persietä kylmä sormi kutittaa. Kiinnitä huomiota myös kuivumisaikaan. Kalliit goresaapaat kestää kuivua päivän, Sievin hyvin rasvattu jatsari kestää sateessa sen kriittisen ensitunnin ja kuivuu parissa tunnissa. Jatsareiden turvallisuudessa ei ole kehumista. Hoidettu nahka pitää aikansa vettä ja kuivuu ajossa.
Muihin elmu-kelmu kalvoihin en ota kantaa, mutta Rukka Gore-Tex kyllä pitää vettä maaliman tappiin. Vilu saattaa silti alkaa kapajamaan, jos ei ole kampetta alla tarpeeksi.

Samoin ainakin Oxtar merkkiset Gore kengät pitää vettä vaikka ämpäriin upotettuna 24h helposti.
Tsori, mutta mulla on parasta rukkaa mitä rahalla saa ja kyllä siitä on loppunut pito monesti
wink.gif
Kumipuvusta ei koskaan.

Juu kyllä tuo hornetti aika hyvin lämmittää. Onko semmoselle 60tkm paljon vai vähän ajettu? Entäs mites Honda CB 750 F2 Seven Fifty luonnistuu aloittelijalle, varmaan aika saman tyylinen vekotin?
Ne on aivan erilaisia pyöriä cb sevenfifty ja hornetti. cb sevenfifty on raskas ja niin sanottu herrasmies pyörä kun taas hornetti sopii ennemmin räppäilyyn.

Itsellä ollut cb sevenfifty ja ei pahaa sanottavaa varmaa tekniikkaa ja sille 60 donaa ei ole mitään kun taas hornetille se mielestäni on jo jonkinmoinen kilometri määrä. Riippuu toki omistajistakin.
sevenfifty on raskas ja vanhaa tekniikkaa, hornetti taas kevyempi. Jos keuliminen ja rapayttely kiinnostaa, niin unohda sevenfifty.
Jos meinaat radalle, mitä siis tosiaan suosittelen on hornetti siellä aivan eriluokan peli, siis hyvässä mielessä.
Yleiskunto kertoo mielestäni paljon, paskaa ei saa kauniiksi vaikka kuinka yrittäisi (toki paskojakin on kauniita), mutta hyvin pidetyn kyllä näkee jo päälle päinkin. Tosin kyllä ne noi liikkeet todella tyylikkäiksi fiksaa noi pyörät myyntiä varten ei näy naarmun naarmua kun ne oikein on kiillotettu ja kun kerran peset ihmettelet naarmujen määrää
wink.gif

Yleisestihän noilla hondilla on hyvä maine kesävinä pyörinä.

Aloittelin moottoripyöräilyä uudestaan joitakin vuosia sitten. Hankin Nakupyörän (Speed Triple) ja Rukan Goret. Yhdistelmä ei osoittautunut hyväksi. Vaikka asu oli aika istuva ja tiukka, oli siinä paljon tuulipintaa. Ajo tuntui raskaalta heti kun vauhti nousi yli 80km/h. Lisäksi goreasu on liukas - huolimatta housuissa olevista liukuesteistä. Gorehousuissa en saanut mielestäni tarpeeksi tarkkaa tuntumaa prätkän liikkeisiin. No, vähän aikaa ihmeteltyäni päätin hankkia nahkat. Eroa on vaikea sanoin kuvailla. Nyt kallis gorepukuni on käytössä parina päivänä vuodessa. Sinne meni about 750 eur ihan turhaan. Lyhyesti: osta nahkat, itsellesi sopiva kypärä ja kahdet hanskat (yhdet kylmää ja märkää keliä varten, toiset racing tai vastaavat ohuemmat).

Aloittelin moottoripyöräilyä uudestaan joitakin vuosia sitten. Hankin Nakupyörän (Speed Triple) ja Rukan Goret. Yhdistelmä ei osoittautunut hyväksi. Vaikka asu oli aika istuva ja tiukka, oli siinä paljon tuulipintaa. Ajo tuntui raskaalta heti kun vauhti nousi yli 80km/h. Lisäksi goreasu on liukas - huolimatta housuissa olevista liukuesteistä. Gorehousuissa en saanut mielestäni tarpeeksi tarkkaa tuntumaa prätkän liikkeisiin. No, vähän aikaa ihmeteltyäni päätin hankkia nahkat. Eroa on vaikea sanoin kuvailla. Nyt kallis gorepukuni on käytössä parina päivänä vuodessa. Sinne meni about 750 eur ihan turhaan. Lyhyesti: osta nahkat, itsellesi sopiva kypärä ja kahdet hanskat (yhdet kylmää ja märkää keliä varten, toiset racing tai vastaavat ohuemmat).
Tuo tuuli pinta-ala onkin juuri goren suurin ongelma ja kun puhutaan nakupyöristä niin se vain tuplaantuu.

Motopalstalla (www.motopasta.com) tmi myllytie myy 99 23 donaa ajettua hornettia hintaan 3950 € ei kovinkaan paha mielestäni.
Juu, tuon oon huomannu, ei vaan oikein iske noi maahantuodut pelit, arveluttaa... Mutta mene ja tiedä voihan ne olla hyviäkin.

Nettimotossa on yksi hornetti samaan hintaan, sillä ajettu tuo 60tkm. Kannattaako siitä tarkistaa jotain erityisesti?? Ja kovasti tottakai tingata!
Itse tei kyseisen jampan kanssa kauppaa syksyllä ja minusta vaikutti hyvältä äijältä. En tosin tunne sen paremmin joten takuuta ei anneta
wink.gif
Autotalli firma, mutta tulee paikalle vaikka sunnuntaina jos niin sopii. Ja koeajoillekin pääsi vaikka tiet ei ollut aivan parhaassa kunnossa. 23 donaa ajettu "liikkeestä" ja samaan hintaan 60 donaa ajettu yksityiseltä, niin miettisin. Itsekään en ole mikään saksan tuonti pyörä fani, mutta kokeileminenhan ei maksa mitään!

Motopalstalla (www.motopasta.com) tmi myllytie myy 99 23 donaa ajettua hornettia hintaan 3950 € ei kovinkaan paha mielestäni.
Juu, tuon oon huomannu, ei vaan oikein iske noi maahantuodut pelit, arveluttaa... Mutta mene ja tiedä voihan ne olla hyviäkin.

Nettimotossa on yksi hornetti samaan hintaan, sillä ajettu tuo 60tkm. Kannattaako siitä tarkistaa jotain erityisesti?? Ja kovasti tottakai tingata!
Paras päivä tingata on perjantai tai lauantai raha tukun kera. Usko pois, tosin en ostaisi ilman koeajoja.
Kysy ainakin kaikki mahdolliset huolto kirjat ja kuitit. Jututa jamppaa, jos tietää niin silloin tuntuu hyvältä jos ei niin silloin tuntuu pahalta, ota mukaan joku joka tietää edes jotain.
Renkaat, ketjut ja yleisilme niillä mä oon mennyt vaikken msitään mittän oikeastaan tiedä.

Pitää sen verran komppailla muita että älä tosiaan osta halvimpia ajokamoja. Itse kävin saman rumban muutama kevät sitten ja jälkiviisaana näkee mikä meni hyvin ja mikä huonosti.

Ajovarusteita ostaessa pistin tiettyihin asioihin "liikaa" rahaa ja toisissa "säästin". Nyt huomaa ihan poikkeuksetta että on todella tyytyväinen niihin mihin pisti reilummin rahaa. Samoin poikkeuksetta kaduttaa kaikki ne missä säästin.

Kypärässä kannattais olla mahdollisuus pinlockille. Omassa AGV:ssä ei ole ja sekös nyt harmittaa. Jotenkin se pitää siihen varmaan tunailla.

Ei välttämättä kannata hommata sellaista perus-gore-ajopukua millaista jokainen varustekauppa aloittelijalle tarjoaa. Ei sitä koko settiä tule pidettyä kuin pidemmillä reissuilla. Kaupunkipyöritykseen tuli itselle ainakin hommattua toinen takki ja kohta myös toiset housut.

Back