• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäinen pyörä harkinnassa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonttula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäinen pyörä harkinnassa.

Terve.

Pyöräkuumetta on nyt kesän tultua liiankin kanssa. Olen nyt selaillut nettimotoa useita tunteja ja miettinyt minkälainen pyörä voisi olla minulle hyvä.

Olen 186cm pitkä lihava mies. :) Katsellut olen suzuki gsf600s bandittia sekä kawasakin zr-7s pyöriä. Molempia olisi käytettynä paikallisessa pyöräliikkeessä. Osaako kukaan sanoa näistä pyöristä mitään. Molemmilla veivattu about 40tkm. Onko näissä jotain perusvikoja? Tarkoitus olisi reissuunkin lähteä hieman kauemmas. Hyviä matka-ajossa?

En ole vielä uskaltautunut paikalle ihmettelemään kun yritän saada asiaa hallituksessa läpi. :)

ZR-7S on hieman suurempirunkoinen pyörä joka ei näytä ihan mopolta isonkaan äijän alla :grin: Isompi, matalaviritteinen moottori jaksaa kuormankin kanssa mukisemati, perusvarmaa Kawan ilmajäähy-tekniikkaa :thumbup:

Jonttula sanoi:
Terve.

Pyöräkuumetta on nyt kesän tultua liiankin kanssa. Olen nyt selaillut nettimotoa useita tunteja ja miettinyt minkälainen pyörä voisi olla minulle hyvä.

Olen 186cm pitkä lihava mies. :) Katsellut olen suzuki gsf600s bandittia sekä kawasakin zr-7s pyöriä. Molempia olisi käytettynä paikallisessa pyöräliikkeessä. Osaako kukaan sanoa näistä pyöristä mitään. Molemmilla veivattu about 40tkm. Onko näissä jotain perusvikoja? Tarkoitus olisi reissuunkin lähteä hieman kauemmas. Hyviä matka-ajossa?

En ole vielä uskaltautunut paikalle ihmettelemään kun yritän saada asiaa hallituksessa läpi. :)

Sama tuttu tunne oli mullakin kuukausi sitten. Käypä katsomassa mun aloittamaa keskustelua: http://www.moottoripyora.org/keskus...6-aloitteleva-motoristi?highlight=aloitteleva

Sain siellä paljon hyviä neuvoja mopon valintaan. Päädyin hieman isompaan mopoon kuin sinä olet ajatellut. Moni suositteli heti vähän isompaa mopoa ettei tule tarvetta vaihtaa heti.

Toivottavasti hallitusneuvottelut sujuvat myönteisissä merkeissä.:jippikaijee:

Ja jos bandiittia meinaat niin ota suosiolla se 1200 bandiitti :thumbup: .

Sellaisen ite hommasin ensi pyöräksi ja oli hyvä ja vääntävä peli isommankin miehen alla !

Niitä kuutiota on ihan turha pelätä, ei ne siitä pyörästä mitään hurjaa tee :D , ovat vaan PALJON mukavampia ajella kun on sitä vääntöä/voimaa. Ja ei heti tule sitä vaihto tarvetta isompaan kun kyllästyy tehottomuuteen.

Ite olen 189 pitkä ja elintasokumpua löytyy. Yamahan FZ6 on tullut pöristeltyä melkein 50tkm ja on ollut yllätävänkin soppeli kulkine, myös pidemmille reissuille. Eipä noi kuussatkun koneen tehot ole vielä päässyt yllättämään kesken loppumisella vaikka meno on välistä reipasta. Laaja kierrosalue korvaa puuttuvan alaväännön :D :D

Kiitos jo tulleista viesteistä! Tosiaan olen jo aiemmin katsellu yamahan fz-6 pyöriä. Sekin olisi silmään nätti kuin mikä. :) Hinta luokka tosiaan pyörii muutamassa tuhannessa, joten hirveän kalliiseen ei ole varaa. Näitä pyöriä löytyy budjettiin useampi vaihtoehto. Ei kai esim 60tkm ole liikaa 600 kuutioiselle jos huollot tehty asianmukaisesti?

Ei se mitään liikaa ole. Kulutusosia alkaa ehkä menemään kun lähestrytään sataatuhatta. Pyörän laakerit, etuhaarukan stefat, kytkinlevyt ehkä, jarrujen toimintaa kannattaa tarkkailla että kannattaako purkaa ja putsata. Ehkä hankalinta ainakin ilman sähkökaaviota on sitten liittimet johtosarjoissa mitkä saattaa tai saattaa olla saattamatta aiheuttaa vilkkujen yms. ongelmia. Ei mitään ihmeellistä, mutta ropaamista kumminkin.

Joku kysyi joskus performance bikessa että kuinka zr7 voisi parantaa. Vastasivat, että täysi tankki bensaa ja tupakkiaski taskuun voi parantaa sitä tai sitten ei ;)

Jonttula sanoi:
Ei kai esim 60tkm ole liikaa 600 kuutioiselle jos huollot tehty asianmukaisesti?

Toi syksyllä valokuvien perusteella ostettu XJ600, 75 tonnia mittarissa, huoltokirja täytetty vuoteen 2005, sen jälkeisistä ei tietoa (mitä nyt AKE:n palvelun mukaan seissyt sen jälkeen about 3 vuotta NPM:n myyntivarastossa, liian paljon ajettu, liian kallis vai mikä lienee). Keväällä uusin takasen, oli pintaa vielä, mutta ilmeisesti uusittu silloin -05, kuviossa pitkittäinen halkeama.
Kilisee/kolisee ihan samalla tavalla kuin kaikki noi mun aiemmat, mutta mikä tärkeintä, vie luotettavasti ja halvalla (1500e) eteenpäin.:right:

jaket sanoi:
Joku kysyi joskus performance bikessa että kuinka zr7 voisi parantaa. Vastasivat, että täysi tankki bensaa ja tupakkiaski taskuun voi parantaa sitä tai sitten ei ;)

täys tankki bensaa ja tulta perään.

HondaCebari sanoi:
täys tankki bensaa ja tulta perään.
No äläs nyt, ihan luotettava peruspyörähän tuo on. Toki myös totaalisen m...n, mutta kun kaikki ei halua pyörältään mitään muuta kuin ihan niitä perus, perus asioita, vailla varsinaista pyörän "luonnetta" :jpstyle:

samaa mieltä fantin kanssa, itellä oli eka pyörä xj 600 kiva pyörä viikon ajan sen jälkeen ei kiva variskaan kaks pääl sit oli zzr 1100 tosikiva .kunnes rups ventiilit kantaa,honda cbr 1000 f painava mut kun on liikkeellä niin ei häiritse tuule eikä rekat on sitten kaks pääl tai yksin .eikä väliä minne menet kauppan tai erooppaan aina on hyvä.saa halvalla uudempaa painosta saa kans halvalla eli cbr 1100 xx on tietenkin paljon hyviä tonnisia muitankin mutta näistä itellä kokemuksia elikkäs tonninen on hyvä. ps on yleensä valmiina kolme laukkua ja koko katteet mukavampi matkan teko:orgmp:

Niinhän siinä kävi että muiden vastustuksista huolimatta pyörä oli saatava. Turusta löysin vähän ajettu vanhemman fasun ja tämä sopi mukavasti budjettiin, jotta sain vielä varusteetkin. :) Muutama päivä ajoa takana ja kivasti kulkee. Pyöränä -02 fzs600 jolla tosiaan vasta mittarissa 32tkm. Myyjä oli iäkkäämpi herra jolla pyörä on ollut vuodesta -03 asti. Kolmas omistaja olen siis. Toivotaan että pelaa. Vaihdoin jo öljyt suodattimineen ja hieman kolahtaa vaihteet enemmän kuin ennen vaihtoa :O Täytyy selvitellä millä öljyllä pyörän vaihteet olisi pehmeemmät.

Kuvatus:

yamahapienreso_zps4ac044c9.jpg

Viimeksi muokattu:
Onnea uuden perheenjäsenen kanssa. Pomminvarma valinta. :thumbup:

Oma fazu on syönyt useampaa merkkiä ja laatua ölppää ja pieni kolina taitaa vain kuulua asiaan. Jos vaihteet vaan pelaa ja kolina mieltä rasittaa niin oikeanlaisella sliparilla sitä voi lieventää :grin:

Oikein hyvä valinta, huolettomia kilometrejä pitäisi olla paljon edessä.
Omassa "vasta" 110tkm takana ja tuntuu ihan toimivalta vieläkin, toki kulutusosia on saanut vaihtaa.

Back