Noniin, palataanpa asiaan taas kun itse aiheen avastin aikoinaan. Nyt on tilanne niin pitkällä että "loppuvaihtoehtoina" ovatkin yllättäen Honda Hornet 600S tai Suzuki SV650S. Tämä siitä syystä että saan rahaa enemmän kiinni tähän hommaan kuin alunperin. Nyt siis tarkoitus ostaa Hornet tai uudemman mallin ruiskukoneella oleva SV.
Tämän kokoinen ukko (187cm) taipuu selkeesti paremmin Hornetin puikkoihin, asento on helpompi. Valitettavasti vain nyt näyttää siltä että minulla on joku vakava perversio tai sairaus V2:sia kohtaan, joten näyttää siltä että kolikko taipuu SV:n suuntaan. (onkohan tähän mitään lääkettä...) Jos ei sopivaa käytetttyä löydy edukkaasti, niin sitten otetaan "pakasta uutta".
Ducatitkin oli hetken mielessä, mutta ne nyt jää toistaiseksi vaihtoehtojen ulkopuolelle.
Pidän itse SV:tä nykyaikaisempana tekniikaltaan ja rungoltaan. Onhan siinä kuulemma etupää löysä sitten rajummassa menossa mutta ei ole ajokilometrejä kuskillakaan vielä paljoa takana joten eiköhän sillä pärjää.
Tässä moottoripyörän hankinnassa on paljon mielenkiintoisia piirteitä hintapolitiikassa. Uusia "ylivuotisia" saa 9000e, kun taas esim. kolme vuotta vanha, takuu loppu maksaa 7000-8000e. Olen pikku hiljaa vakuuttunut siitä, että pari vuotta käytettyä ei kannata ostaa, koska : Arvo putoaa vielä niin uudessa kuin käytetyssäkin, jos haluaa jälleenmyyntiä miettiä. Uudessa putoaa varmasti nopeammin, mutta uusi on aina uusi. Uudessa on takuu, käytetyssä ei. Hintaeroa käytetyn ja uuden välillä on liian vähän! ainoa miinus on että uusi pitää huoltaa merkkiliikkeessä jotta takuu säilyy mutta onpahan sitten kunnossa, toivottavasti.
Edelleen mielipiteet tervetulleita!!! Tässä alkaa mopokuume olemaan sitä luokkaa että voi tulla pitkiä päiviä vielä odotellessa, ennen kuin lopullinen päätös syntyy.