• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensimmäinen pyörä : gsx-f, sv vai bandit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wiltsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kokemusta ainoastaan GSX750F:ä, jolla tuli pari kesää ajeltua. Mukava kokonaisuus, jolla ajaa hyvin pitempiäkin matkoja (esim. Italiaan ja takaisin 2 päällä). Varmasti hinta/laatu - suhde kohdallaan. Halpa pitää ja huoltaa. Luotettava tekniikka. Miinuksena ehkä hieman munaton moottori, johon saattaa kyllästyä.

Itse ostin viime keväänä ensimopoksi -99 pikkubanditin. Tekniikka pomminvarma, rutkasti asennetta. Suorituskyvyssä jää useimmille kilpailijoilleen, mutta kerkiää tuollakin. Ja osaa löytyy jos haluaa fighteria rakennella. Mainio askartelupyörä.

Noniin, palataanpa asiaan taas kun itse aiheen avastin aikoinaan. Nyt on tilanne niin pitkällä että "loppuvaihtoehtoina" ovatkin yllättäen Honda Hornet 600S tai Suzuki SV650S. Tämä siitä syystä että saan rahaa enemmän kiinni tähän hommaan kuin alunperin. Nyt siis tarkoitus ostaa Hornet tai uudemman mallin ruiskukoneella oleva SV.

Tämän kokoinen ukko (187cm) taipuu selkeesti paremmin Hornetin puikkoihin, asento on helpompi. Valitettavasti vain nyt näyttää siltä että minulla on joku vakava perversio tai sairaus V2:sia kohtaan, joten näyttää siltä että kolikko taipuu SV:n suuntaan. (onkohan tähän mitään lääkettä...) Jos ei sopivaa käytetttyä löydy edukkaasti, niin sitten otetaan "pakasta uutta".
crazy.gif
Ducatitkin oli hetken mielessä, mutta ne nyt jää toistaiseksi vaihtoehtojen ulkopuolelle.

Pidän itse SV:tä nykyaikaisempana tekniikaltaan ja rungoltaan. Onhan siinä kuulemma etupää löysä sitten rajummassa menossa mutta ei ole ajokilometrejä kuskillakaan vielä paljoa takana joten eiköhän sillä pärjää.

Tässä moottoripyörän hankinnassa on paljon mielenkiintoisia piirteitä hintapolitiikassa. Uusia "ylivuotisia" saa 9000e, kun taas esim. kolme vuotta vanha, takuu loppu maksaa 7000-8000e. Olen pikku hiljaa vakuuttunut siitä, että pari vuotta käytettyä ei kannata ostaa, koska : Arvo putoaa vielä niin uudessa kuin käytetyssäkin, jos haluaa jälleenmyyntiä miettiä. Uudessa putoaa varmasti nopeammin, mutta uusi on aina uusi. Uudessa on takuu, käytetyssä ei. Hintaeroa käytetyn ja uuden välillä on liian vähän! ainoa miinus on että uusi pitää huoltaa merkkiliikkeessä jotta takuu säilyy mutta onpahan sitten kunnossa, toivottavasti.

Edelleen mielipiteet tervetulleita!!! Tässä alkaa mopokuume olemaan sitä luokkaa että voi tulla pitkiä päiviä vielä odotellessa, ennen kuin lopullinen päätös syntyy.

Mulla on sv. Se on aika helppo ajaa ja aikas ketterä, ekaksi pyöräksi. Ei se oo maailman pirtein mutta hyvin kerkeää, Ja se v kone vaan on jotain kun siihen vaihtaaa ton sliparin.

Ehdottomasti rosmo alle joka osaaluella parempi vaihtari tohon toiseen nähden lue vaikka testeistä jos et sanaan usko
thumbs-up.gif

Itse ainakin aina toiminut tunnepohjalta, muuta en osaa sanoa neuvoksi. Jos V 2 on se joka kolahtaa niin anna palaa....
Ai niin itsellä rivi 4 iso rosvo
wink.gif

Itse pähkäilin myös saman asian kanssa ja päädyin lopulta sv 650 s pyörään.

Syyt:

Pyörän paino, (kevyempi hallita ensipyöräksi).

V-Moottorin vääntö ja ääni!

Moderni tekniikka ja ulkonäkö.

Miellyttävä ajoasento (pituus 185 cm)

Minkä sitten otatkaan niin ota isompi. Mulla oli ensimmäisenä "omana" pyöränä z750 kawa... Puolen kesää meni ihan ok, mutta sitten aloin arvostamaan myös vääntöä ;)

1200 bandit tai 1000 SV tai 1000 VTR. Kaikki ihan erialaisia mutta vähän vääntävämpiä koneita kuin 600cc. Eikä varmasti ole liian isoja kokoisellesi.

Itse ostin isomman
062802jumpie_prv.gif

Ei ole riemulla rajaa kun bandulla ajaa, mutta tehkää siitä johtopäätöset. Mitä isonpi sitä parempi ja näin ainakin banduissa
062802moto_prv.gif

Minkä sitten otatkaan niin ota isompi. Mulla oli ensimmäisenä "omana" pyöränä z750 kawa... Puolen kesää meni ihan ok, mutta sitten aloin arvostamaan myös vääntöä ;)

1200 bandit tai 1000 SV tai 1000 VTR. Kaikki ihan erialaisia mutta vähän vääntävämpiä koneita kuin 600cc. Eikä varmasti ole liian isoja kokoisellesi.

Itse ostin isomman  
062802jumpie_prv.gif
Näitä minäkin suosittelen!

gsx:iä ei voi suositella kenellekään. Tosi tuhnuja ja ilmeettömiä ajaa.

Uusi SV650S tilauksessa, pari viikkoa pitää odotella... Aika paljon hintaluokka muuttunut alkuperäisestä viestistäni.
lookaround_orig.gif

Eiköhän odotus ole sen arvoista...

Varmaan ihan ok hinta, mutta itse ostin marraskuussa uuden -05 1200s bandiitin hintaan 10000€ ja tietenkin se on "ei viralliselta" maahantuojalta.

Back