Mikä tekee Rukasta hyvän, sekö, että niissä lukee Rukka?Ihan vaan uteliaisuuttani: Mikä niistä niin hyvät tekee, ettei tarvitse miettiä? Sekö, että niissä lukee Alpinestars?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä tekee Rukasta hyvän, sekö, että niissä lukee Rukka?Ihan vaan uteliaisuuttani: Mikä niistä niin hyvät tekee, ettei tarvitse miettiä? Sekö, että niissä lukee Alpinestars?
Niinpä. Tosin Rukan monista, varsinkin kalliimmista, ajoasuista on olemassa ihan riippumattomia testituloksiakin (esimerkiksi Motorrad- ja Ride-lehtien tekeminä). Joissa yleensä todetaan aika yhdenmukaisesti, että todella mukavia päällä ja hyviä käyttää. Mutta turvallisuuden kannalta ne eivät, toisin kuin täälläkin jotkut ovat toistelleet, ole sen kummempia kuin muutkaan tekstiiliajoasut. Voivatpa olla siinä suhteessa jopa huonompia kuin halpiskamat.Mikä tekee Rukasta hyvän, sekö, että niissä lukee Rukka?
Näinpä. Hankala niitä on edes vertailla, kun kotimaan hinnat ovat ihan epärealistisia. Ne joko maksaa, tai sitten ei. Rukkaa en osta, jos tekstiilitakki alkaa maksamaan 700 euroa. Sillä saa jo aivan vastaavan kokopuvun ja vielä reippaasti muutakin. Ulkomailta sillä saa nahkapuvun ja jää vielä kaljarahaakin.Ikävä kyllä nykypäivänä ei käytännössä mikään merkki (ei edes se Rukka) takaa, että tuote on hyvä. Toisaalta miksi edes vaivautua tekemään tuotteesta oikeasti laadukas, kun riittävän tehokas mielikuvamarkkinointi ajaa saman asian? Kyllähän sen Pakistanissa ommellun nahkatakin pitää olla hyvä, kun Rossin nahkapuvussa kerran lukee sama nimi.![]()
Nahkoissa tulee kylmä.... Tixtexit on keväällä ja syksyllä kätevät, kun vettä tulee ja lämpöasteita on 5 ulkona, ei kaipaa yhtään nahkoja. Hitto, noita kelejä kun ei Suomessa oikein tahdo välttää.Mä en ymmärrä että miksi pitää ostaa tixtexit sillä perusteella että pysyy kuivana?
Eikös tuommoset parinkympin sadeasut ole juuri sitä varten että jos joutuu ajelemaan joskus märällä?
Valaiskaa mua jos olen ihan hakoteillä...?
Kyllä ne nahkat vaan on niiiin paljon paremmat päällä ja jotka muuta väittää eivät itse omista nahkoja.
Ei toi sadeasukaan kovin ihana ole pitemmän päälle, ei hengitä tipan vertaa ja hikee puskee nahkoissakin. + Ei se nyt helmee ole tuolla tienpäällä sitä kortonkin niskaan vetää. Varsinkin kun 30 sekunninpäästä ei sadakkaan.Mä en ymmärrä että miksi pitää ostaa tixtexit sillä perusteella että pysyy kuivana?
Eikös tuommoset parinkympin sadeasut ole juuri sitä varten että jos joutuu ajelemaan joskus märällä?
Valaiskaa mua jos olen ihan hakoteillä...?
Kyllä ne nahkat vaan on niiiin paljon paremmat päällä ja jotka muuta väittää eivät itse omista nahkoja.
Plus sitten on tietysti ulkonäkö ja turvallisuus asiat joissa nahkat vie kyllä 100-0 tekstiiliasuja.
Itse olen nahassa käyttänyt sellaista kyllästysainetta joka pienen tihkusateen sattuessa toimii vähän kuin vaha auton pinnalla eli vesi helmeilee nahan pinnalta pois.
Isomman sateen sattuessa on aina reissussa varuilta mukana sitten tommonen halpis sadehaalari joka on kyllä pitänyt kuivana.
Edit:Niin,ostin siis itse ekaksi (ja ainoaksi) asuksi nahat,eikä pätkääkään kaduttanut...
Kyllä se vähän niin on, että vuorettomilla racing-tyyppisillä nahkareleillä ei sateella ajella muuta kuin aivan välttämättömän pakon edessä. Reissu katkeaa ennemmin, kuin ruvetaan leikkimään jonkun muovihaalarin kanssa saati sellaista roudaamaan mukana. Aivan satavarmasti sitä vettä pääsee jostain välistä ja kylmä tulee viimasta ja vedestä johtuen ja siitä koituvat ongelmat eivät katoa välittömästi sateen päätyttyä.Isomman sateen sattuessa on aina reissussa varuilta mukana sitten tommonen halpis sadehaalari joka on kyllä pitänyt kuivana.
On olemassa nahka-tekstiilihousuja, jotka eivät näytä "gaylta" ja ovat miellyttävät päällä turvallisuudesta tinkimättä *wink wink*Itsellä on nahkatakki, ja poislukien kylmimmät vuodenajat se on käytössä. Nahkahousuja ei tule, ovat vähän turhan gay
Josta muuten ihan winkkinä että nuo Z-Linerit ovat aika pirullisia keksintöjäTekstiilin laittaa puoleks tunnis aurinkoon, jos nyt sattuu edes kastumaan ja matka jatkuu.
Asiaa puhut, tai siis kirjoitat. Oli vettä tullut sitten enemmän tai vähemmän, niin pintaan laminoidulta kalvolta vesi vierähtää kankaaseen imeytymättä pois.Josta muuten ihan winkkinä että nuo Z-Linerit ovat aika pirullisia keksintöjäTekstiilin laittaa puoleks tunnis aurinkoon, jos nyt sattuu edes kastumaan ja matka jatkuu.Siis halvalla kun tarttee tehdä, laitetaan se vedenpitävä kalvo, oli se nyt minkä tahansa brandin alla valmistettu, irtonaisena sinne takin sisään, ikäänkuin välivuoreksi. No ulkopuolelta sadevesi tulee pintakankaasta läpi niin että lurahtaa, mutta pysähtyy (toivottavasti) sitten siihen välikalvoon. Vaan missäs tuo vesi nyt sitten onkaan? Yep, takin vuorien sisällä
Se on sitten kiwa pysähtyä vaikka kaffelle tuollaisen vesisäkin kanssa kun se istuessa sitten liruttelee sen säiliönsä lattialle, muodostaen kunnon lätäkön penkin alle. Mikä kumma siinä on ettei tuota kalvoa voi laminoida siihen pintakankaanseen kiinni. Maksaako se tosiaan niin paljon enempi![]()
![]()
Oletko muuten mistään löytänyt tuollaisia edes about inhimilliseen hintaan - vai pitääkö tosiaan mennä tuonne yyber-kalliiseen Rukkaan tms. moista laminointia ylleen saadakseen? Tuntuu meinaan todella rankasti taloudessa (lue: ei riitä "hallitukselle" edes kolmena kappaleena kirjallisesti perusteltuna) jos pelkkään takkiin pitäisi upottaa 3x sen verran eskoja mitä yksi Z-liner halpispuku kokonaisuudessaan maksaaOli vettä tullut sitten enemmän tai vähemmän, niin pintaan laminoidulta kalvolta vesi vierähtää kankaaseen imeytymättä pois. Kallishan tuollainen on, mutta silti enemmän kun hintansa väärti.
Ei ollut hinta alkuunkaan inhimillinen, ei tosiaankaanOletko muuten mistään löytänyt tuollaisia edes about inhimilliseen hintaan - vai pitääkö tosiaan mennä tuonne yyber-kalliiseen Rukkaan tms. moista laminointia ylleen saadakseen? Tuntuu meinaan todella rankasti taloudessa (lue: ei riitä "hallitukselle" edes kolmena kappaleena kirjallisesti perusteltuna) jos pelkkään takkiin pitäisi upottaa 3x sen verran eskoja mitä yksi Z-liner halpispuku kokonaisuudessaan maksaaOli vettä tullut sitten enemmän tai vähemmän, niin pintaan laminoidulta kalvolta vesi vierähtää kankaaseen imeytymättä pois. Kallishan tuollainen on, mutta silti enemmän kun hintansa väärti.![]()