• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensikokemuksia Hurricin pöntöstä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epimetheus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuuden viikon odottelun jälkeen sain vihdoin tilaamani Hurricin bolt-on äänenkoventimen. Hintaa tuli siis 199e tai jotain ja se tuli kuussataseen gixeriin. Pönttö näyttää siistimmältä kuin odotin ja on itseasiassa hienompi kuin alkuperäinen, saman kokoinen mutta kiiltävämpi. Orggisvaimennin on mattapintaista alumiinia ja tämä on sileä ja kiiltävä.

Asennus ei sujunut kuitenkaan ihan mutkitta. Yksi neljästä valmiiksi kiinni ruuvvatusta pultista oli pahasti jumissa ja se piti väkisin vääntää auki. Vaikutti siltä kuin ko. pultille ei olisi ollut kierteitä lainkaan. Muutkin kierteet olivat vähän niin ja näin. Tämän jälkeen huomasin, että kierteiden paikat pöntössä olivat aavistuksen eri kohdissa kuin reijät joiden läpi pultit pitäisi kiinnittää. Ei auttanut kuin porata alkuperäisen putken reikiä isommaksi, jotta pultit saa suoraan pöntön kierteille eikä tarvitse vääntää niitä väkisin vinoon. Materiaali on mitälie terästä ja melkein sentin paksuista, joten aikamoista työstämistä se oli, mutta sain vihdoin kaikki paikoilleen.

Äänistä sitten sen verran, että kovathan ne on. Mietin vertailukohtaa ja mieleen tuli kolleegan ZX9R, jossa akran slipari. Hänet liputettiin kerran Ahvenistolta ulos äänten takia eli sen tason mökästä on kyse. Äänet on mielestäni härskimmät 3-4 tuhannen kierroksen paikkeilla eli kruisailunopeuksissa ja tuntuu siltä, että kaikki tuijottaa "onko tuossa järkeä" -ilme kasvoillaan. Viidestä tonnista ylöspäin ääni tuntuu inhimillisemmältä eikä todellakaan häiritse "matkanopeuksissa". Minua äänet eivät häiritse muutenkaan, mutta naapureiden takia olen päättänyt tästä lähtien aamuisin käynnistää mopon vasta kadulla sisäpihan sijaan.

Summa summarum, hintansa väärtti vehje. Toki "hienostuneemman" soundin saa varmaan jos satsaa pari sataa lisää ja ostaa merkkipöntön, mutta minulle ainakin tämä passaa varsin mainiosti.

Tehoista ei ole vielä mitään tietoa, koska asensin sen kaksi tuntia sitten.

Ääninäytteitä ja kuvia pian....

*.m

Mulla on samanlaisia kokemuksia Rombon bolt-onista kolmevarttisessa gixerissä. Hintaa oli 99€. Ääntä haettiin ja sitä tuli. Siis todellakin tuli
buttrock.gif
. Tehonlisäys dynojetin sarjan kanssa oli mukava yllätys. Ala ja keskirekisteri piristyi kummasti. Penkissä en ole vielä käyttänyt

Back