kawa97 sanoi:
olikos pupu kävässy tuolla puolassa,kauanko ja mikä oli meno per päivä.uteliaana kyselen..
toi 100 e pv kuulostaa aika kaliilta,tiestenkin jos siinä on niitä mallasjuomia 10 per pv niin sitten....
ihan sellasta todellista kustannusta haeskelen,esim yöpyminen 30e,bensa 500km/pv noin 60e
laivaliput suomi-ruotsi,tanska-saksa tai suomi-tallinna,rostoc-ruotsi,että sais jonkin laisen
budjetin tehtyä,oma arvio 3 vk reissusta noin 1500-2000 kaikineen,kertokaas te jotka sen reisuun vetässy
esim mc huurre "kumartaa syvästi"maailman matkaajan osais kertoo tota arivoo per km per pv.
noutaja sanoi:
Joo märkä Pupu nähty Puolassa (Auschwitz) heinäkuussa. Ihan hyviähintatietoja on jo annettukin. Finnlinesin sivuilta hae lauttamaksu, niin kyllä noilla jo budjetin vääntää. Viime kesänä turnee Baltia-Puola-Tsekki-Itävalta-Saksa ja Travesta laivalla kotiin = 4400 km ja 12 vrk oli päivää kohden (laivat, hotellit, safkat, juomiset, bensat, vierailukohteiden maksut, tietullit) 130 euroa. Tuossa Finnlinesin maksu oli se isoin osuus. Puolassa meille muuten ei sattunut kohdalle tullillista motaria.
kawa97 sanoi:
eli tässä 130e/pv on noin 0,35e/km, 4000 km ajo kustantas noin 1500e eli hintahaitari liikuu tuossa 100-130e pv riippuen kilometreistä,sekä missä ajelee,onko saksa kalliimpi maa kuin puola,polttoaineet ja majoituksen suhteen,tuleeko tohon 100-130 pv hintaan pudotusta jos pysyttelee puolassa?
Kuten Noutaja totes, niin "uitettu"-Pupu oli Puolassa, lähinä läpiajo matkalla, heinäkuussa
"Tienvarsi" hotelleissa tuli oltua 3 yötä, näissä maksoin n. 30 -35 € /yö.
Yhden yön olin, surkapungissa keskustassa Wroclaw:ssa, "luxus" Hotellissa, jonka respa ekaks ilmoitti huoneen hinnaks n. 85 €, johon taisin vastata jotain tyylin "aiks kallista", jonka jälkeen piene keskustelun jälkeen hinta tippui n. 50 euroon. Eli puolassa voi hotellissakin tinkiä
Minun kohdallahan hinta vertailua vähän muuttaa se et olin yksin, monessa paikassa 2 hengen huone maksaa vain vähän enemmän kun yhden, mut tämäkään ei aina pidä paikkansa.
Ja mikä on hinta / päivä reissussa, nää voi vaihdella aika paljon, majoitukset kun vaihtelee 20 - 100 € välillä...
Ruokailun hinta saattaa vaihdella hyvinkin paljon, tien varresta saattaa löytyy paikkoja jossa syö itsensä turvoksiin alle kympillä, mut sitten sattaa mennä 5 € jo yhteen kahvikuppiin ku sen sattuu ostaa "väärästä" paikasta...
Itse en jaksa juurikaan mitään kirjaa rahan menosta pitää, varsinkaan reissussa, mut arviolta n. reilu 1000 € viikossa siellä tienpäällä menee.