• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ensiapukurssi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sumppa

Kirkkonummella kaikki on toisin...
Mites olisi jos .ORG järjestäisi ensi kevääksi ensiapukurssit isoimmille paikkakunnille? Voisi olla aihetta ennen uuden kauden alkua.
Sitovat ennakkoilmottautumiset yms. Luulisi halukkuutta ja osallistujia löytyvän?
Hinnassa voitaisiin sitten ottaa taas huomioon ry:n jäsenyys...

Edit: Niin, joo. Mä ilmottaudun sit vapaaehtoiseksi auttamaan järjestelyissä.

Hyvä idea!  
thumbs-up.gif

Voisin ilmoittautua jo alustavasti mukaan ja tiedän muutaman kouluttajankin, jos on tarpeen.
smile_org.gif

Kuulostaa hyvältä ja voisko vielä painottaa moottoripyöräonnetttomuuksille tyypillisten vammojen ensiapuja.

Minä myös mukana, jos aikataulu antaa periks.. On siitä EAykkösen suorittamisesta kulunut jo muutama vuosi liikaa, eikä pieni päivittäminen olisi ollenkaan pahasta
smile_org.gif
Hieno idea!
062802jumpie_prv.gif

Mulla on hätäensiapu-koulutus (kortti voimassa 2007 asti) - mutta ainahan on hyvä kerrata taitojansa. Mikäli kurssi kohtuuhinnoissa niin saattaisin tulla verestämään oppejani. Loistava idea.
062802jumpie_prv.gif

Tämmöinen oli toissa syksynä jo suunnitteilla Tampereen Orgissa, mutta kuivui valitettavasti kuitenkin kokoon.
sad_orig.gif

Ei huono idea!

Otetaan seuraavasssa hallituksen kokouksessa esiin ja yritetään selvittää kustannuksia.

Sumppa: Voitko kysellä että miten ja mistä sekä kustannusarvio tälläiselle koulutukselle?

Hyvän asian vuoksi kannattaa kokeilla. Olen EA1:n käynyt pari kertaa, viimeksi 1992?! Valmis päivitämään taidot.

Mulla oli mielessä ehdottaa ensiapukurssin järkkäämistä mutta vanhoja viestejä selatessa huomasin, että sellainen on viime keväänä pidetty Tampereella. Onko mahdollisesti aikomuksena pitää uusi kurssi ensi keväänä? Itselle se ainakin olisi tarpeen koska ensiaputaitoja on viimeksi opetettu lukiossa noin 1 miljoona vuotta sitten  
confused_orig.gif

Jup, mukana, siitä on aikaa kun sen viimeksi olen suorittanut... vuonna 1985. Et olis varmaan paikallaan pikku päivitys
biggrin.gif

Myös mukana, jos järjestetään. Vanhoista kursseista en muista enää juuri mitään ja eikös noita elvytysohjeitakin (painallus/puhallus) ole äskettäin päivitetty?

Myös mukana, jos järjestetään. Vanhoista kursseista en muista enää juuri mitään ja eikös noita elvytysohjeitakin (painallus/puhallus) ole äskettäin päivitetty?
Ja koska mopoilla mennään, siihen pitää kuulua suht tehokkaasti ISOJEN verenvuotojen tyrehdyttäminen!  
confused_orig.gif

Ja mukana, vaikka noita on tuohon sukejuttuun tullut suoritettua. Päivitys on tarpeen!

Hyvä ajatus. Monien työpaikkojen työsuojeluelimissä on myös
EA-kurssit ohjelmissa. Jotka vain suinkin niihin pääsevät, niin
menkääpä ihmeessä. Ajokortin saamisen yhtenä perusteena tulisi
olla hyvksytyt EA-kurssit ... mutta saahan sitä haaveilla.

MÄ kanssa MÄ kanssa........
062802jumpie_prv.gif

Vaikka työn puolesta sitä on tultu opeteltua, mutta harjoitus tekee mestarin ja mestari harjoittelee aina.....
lookaround_orig.gif

Taisivat päivittyä keväällä pariinkin otteeseen.

Kyllä tuollainen kurssi olisi ihan näppärä, vaikka juuri keväällä EA1:n suoritin. Painotus voisi olla juuri noissa mainituissa isoissa verenvuodoissa ja ruhjevammoissa. Hetkonen, eikös EA2:n sisältö ole aika pitkälti vammamekanismiä ja noita isompia kolhuja käsittelevä?

Back