• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

En ...tana osta rengasta Suomesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussiboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä tulee esitettyihin argumentteihin hintojen halpenemisesta kesän mittaan tai suomalaisten myyjien tarjousten etsimisestä tai kyttäämisestä osto hetkellä - niin ei vaan jaksa. Itse ostan sieltä mistä helposti, vaivattomasti, halvimmalla JA luotettavimmin saan nopeasti juuri sitä mitä on hankkimassa. Saatan ostaan pari kolme settiä kerralla joista jokin sitten makaa vuoden autotallissa lappeellaan kasan alimmaisena ja hyvä sekin on ollut oli leimat mitä tahansa! Halvimman setin saa kun ostaa silloin kun on tarve, mutta sitten kun tarve yllättää niin on parasta, että rinkuloita on omassa varastossa mistä ottaa! Rengasasentajan tuntipalkoilla laskettuna mun vaihtosavotta maksaa noin 40€ per kerta ja lasken sen setin hintaan vaikka itse teenkin.

Taas pitäs pari settiä näin syksyllä tilata ettei yhdellä "vara" takasella tarvitse kokoa talvea kärvistellä!
baaa.gif

Katsotaanpas, Mezeler RaceTec takanen K2 * 4 + Etunen K1 * 2
Nyt kannattaa ostaa niin saa vielä edellistä mallia eikä tarvitse ottaa 40€ kalliimpaa interactia!
Takanen 159€ vs. 199€!
Etunen 109€ vs. 159€!

Yhteensä 854€ tai Interactina 1114€ + 50€ toimitusmaksut
On ne kalliita! Saisko noi jostain halvemmalla vai tyytyskö tilaamaan vain puolet eli kaksi takasta ja etunen VAIKKA ensi kesäksi ne sais NYT kaikkein halvimmalla! Vai maksanko ensi kesänä Interactista vielä enemmän kun vanha varasto on loppu! Soap..

Siitä luotettavuudesta ja helppoudesta:: Rodamoto takaset 169€ mutta siinä ei sanota onko Interact vai edellinen malli.. hmmm. mistähän ostais? Reliatec hmm.. tarjolla olis netissä Pirelliä, mutta Metukkaa ja Dunloppia saa ihan varmasti. Pirellissäkään ei ole laskentatavasta riippuen preemiota kuin 20-30€ kipale. Daiblo Supercorsan pyynti 236€ (Dragonia 12e halvemmalla) vs. 199/208/217€ ei paha? Hintaero ei ole enää iso etenkin, kun Reliatecistä voi käydä noita hakemassa ovelta ja jostain tilattuna ne on 25€ per setti ovelle toimitettuna.  
nixweiss.gif

Säästän NYT tonnin ja tilaan sitten joskus .. Kalliimmalla

/z

Juuri tuli kilpailutettua aikasta hyvin michelin pilot road 2:t koolla 110 ja 160 ja mitä ulkomailta kattelin niin suomen parhaaseen tarjoukseen olis säästäny huimat 15 euroa. Hyvin on suomalaiset dealerit saanu renkaiden hinnat kohdilleen. Rengaspuolellaki tuo kilpailu kiihtyny aikasta mielettömäksi.

Eipä tuossa tuntipalkoille pääse maksoi mitä maksoi, sen verran menee mulla mukavasti riuhtoessa aikaa, kun tumpelo olen niin varovasti pitää heilua.
Mukava minusta on silti rehkiä ja sitten sanoa vaitavansa rinkulat ihan itse.  
baaa.gif
/z

Edit1: Alkaa vaihtotekniikka olla jo näköjään aika kohtuullinen molemmat alta alle yhteensä pari tuntia!
"Kellotin" tos kesällä yhelle tyypille 6 minuuttia R6 takarengas alta alle raudoilla. Eikä se ees pitäny kiirettä.
tounge.gif

Joidenkin mielestä ALV:n huomioiminen nettirengaskeskystelussa on jeesustelua, totta että sen osuus verokertymästä on varmaan jotakin promillen osia.

Jos myy vuodessa n. 500 rengassarjaa ja maksaa niiden myynnistä ALV:a yli 20.000,-€ niin asia tuntuu ehkä erilaiselta jeesustelulta.

Joidenkin mielestä ALV:n huomioiminen nettirengaskeskystelussa on jeesustelua, totta että sen osuus verokertymästä on varmaan jotakin promillen osia.

Jos myy vuodessa n. 500 rengassarjaa ja maksaa niiden myynnistä ALV:a yli 20.000,-€ niin asia tuntuu ehkä erilaiselta jeesustelulta.
Tiiä tuosta jeesustelusta.
Selkeimmin tulee esiin renkaan myyntitilanteessa tämä EU:n "tasa-arvo" että jokainen saa omalla alviprosentillaan myydä toiseen EU-maahan 35000,- Eur arvoon saakka tavaraa vuodessa.

Tuon summan jälkeen pitäisi ilmoittautua kohdemaan Alv-velvolliseksi. Jotenkin vaan eppäilyttää tuo ilmoittautuminen, että kuka sitä oikeasti valvoo ja miten..

No joka tapauksessa, kumman kuluttaja tilaa mieluummin, jos oletetaan että alviton kuluttajahinta on renkailla tasan sama?(esim.172,13)

Dunpirezeler Hypersport XX 190/55-ZR17 Suomi 210,00(Alv 22%)tai 07-2010 lähtien: 211,72(Alv23%)
Dunpirezeler Hypersport XX 190/55-ZR17 Epsanja 199,67(Alv 16%)

Väitän että tuollakin hintaerolla on psykedeelistä vaikutusta ostokäyttäytymiseen jossain määrin. Sama alv-ero-asia vaikuttanee vielä enemmän esim. kodinelektroniikassa yms. jossa myyntikate on muutenkin häviävän pieni. Monesti nettikaupassa luokkaa 5-15%.

Ja ensivuoden Heinäkuun alusta tuo sama ero vaan pahenee, jos ei Epsanjassa jotain vastaavaa muutosta tapahdu. Että haastetta piisaa ja hyvillä ostohinnoilla on paljon merkitystä.

Siihen vielä vanteellelaitto 15 euroa.
Missä on noin edullista vaihdattaa rengas/tasapainottaa vanne? Taas tuli syssyllä kierrettyä Kuopion puoteja ja sain lopulta yhden autonrenkaisiin erikoistuneen liikkeen vaihtamaan omat renkaani irtovanteille pitkin hampain 25 eurolla, mikä oli siis olevinaan merkittävän halpaa. Heillä oli kyllä pyörän renkaille sopiva vaihtokone ja tasapainotusorsi, taulukkohintansa työlle taisi olla naurettavat 38 euroa.

Maksaisin mielelläni hommasta korkeintaan kymmenen euroa per rengas, ilman renkaan alkuperään liittyviä vittuiluja, kyllä se kuitenkin ammattimieheltä oikeilla laitteilla niin hemmetin vikkelään käy. Itehän se pitänee tämäkin ruveta tekemään... ttu
Hei, sähän voisit perustaa sen Suomen ensimmäisen liikkeen, joka vaihtaa 10 € / rengas -hintaan. Kannattaa sitten täältä pääkaupunkiseudulta saakka lähettää linja-autorahdilla vaihdettavaksi. Tässähän olisi siis sulle hyvä liikeidea.

idea3.gif

-M
no ihan kohtuullisen tuntipalkan sais tuolla 10 ekee per rengaskin ottaen huomioon et tuo tehdään yleensä muun työn ohessa josta pahimmillaan laskutetaan 70 ekee tunti.
Eli laskutettavaa kertys 80 eur tunnilta vaikkei tekis kuin yhden rengastyön tuntiin.

itse asiaan..

hienoa jotta tuo suomilisä rengaspuolella on käytännössä jo poistunut.

eipä juuri ole enää kiinnostusta tilailla maailmalta.

Eipä tuossa tuntipalkoille pääse maksoi mitä maksoi, sen verran menee mulla mukavasti riuhtoessa aikaa, kun tumpelo olen niin varovasti pitää heilua.
Mukava minusta on silti rehkiä ja sitten sanoa vaihtavansa rinkulat ihan itse.  
baaa.gif
/z

Edit1: Alkaa vaihtotekniikka olla jo näköjään aika kohtuullinen molemmat alta alle yhteensä pari tuntia!
"Kellotin" tos kesällä yhelle tyypille 6 minuuttia R6 takarengas alta alle raudoilla. Eikä se ees pitäny kiirettä.
tounge.gif
Jesh, kiitos! Tän mä just tarvitsinkin tietää!
Nyt, kun tavoitetaso on selvillä voin harjoittelulla päästä ehkä tuntiin, joka korreloi täysin kierrosaikojen kanssa.  
bowdown.gif

Mitä tähän Alv. homman tulee niin sehän taitaa olla tuloveron keksimisen jälkeen valtiolle seuraavaksi paras miljardi pisnes.
Jos olisin ja jaksasin jeesustella niin totta kai maksaisin tuloveron lisäksi 50% alveja suomeen jolla varmistan koulutusjärjestelmän ja terveydenhuollon maksuttomuuden!
idea3.gif

/z

Mukava minusta on silti rehkiä ja sitten sanoa vaihtavansa rinkulat ihan itse.  
baaa.gif
/z

tounge.gif
Jesh, kiitos! Tän mä just tarvitsinkin tietää!
Nyt, kun tavoitetaso on selvillä voin harjoittelulla päästä ehkä tuntiin, joka korreloi täysin kierrosaikojen kanssa.  
bowdown.gif

Mitä tähän Alv. homman tulee niin sehän taitaa olla tuloveron keksimisen jälkeen valtiolle seuraavaksi paras miljardi pisnes.
Jos olisin ja jaksasin jeesustella niin totta kai maksaisin tuloveron lisäksi 50% alveja suomeen jolla varmistan koulutusjärjestelmän ja terveydenhuollon maksuttomuuden!
idea3.gif

/z
biggrin.gif

aivan..
033102beer_1_prv.gif

No tuossa kattelin itelleni K60 sarjaa ja ulkomailta saa satasella halvemmalla... muutenkin noita kumeja on tosi suppea valikoima suomessa.

Alle kahden viikon tuli UK:sta Pirellin Diablo Corsat hankintahintana 139,99£ pari
Ei mielestäni lainkaan hullumpi hinta. Nyt mopo renkaan vaihdossa, huollossa ja kausi jatkuu.

Joo busterssia oli ja molempia paketteja tuli siis 190/50/17 ja 180/55/17 molemmat 120/70 etusilla. se rahti n.21£ kotiin (töihin) kuskattuna. Paketti takasella 180/55 hinta oli 149,99£.
Tänään kumit alla ja pyörä huollettuna. Korkataan setti hitaalla (koulutus ryhmässä) ajolla Ahvenistolla lauantaina.
Tossa jo kerkisin miettiin pitäskö tilata samoin tein yx pari lisää ens kesäks odotteleen.

Posti toi juuri pihaan Michelin Pilot Power 2CT-renkaat mopooni kokoa 195/50/17 ja 120/70/17. Tilasin ne Rengas-Online:sta. Hintaa niille tuli noin 300eur. Paljon niillä on jo ikääkin: Tehty viikolla 31 vuonna 2009. Onnex ne ei kestä pyöräni alla montaa kuukautta...
biggrin.gif

...olen pari vuotta ottanu "kimppatilauksena" tehtyjä sarjoja, käsittääkseni kerralla tilattu 30-50 rengasta? Nyt kevväällä tullu tilaus oliki tehty sitten Suomesta, koska hintaero alko olemhan puuhamiehen mukkaan olematon, ei siis kannattanu tilata ulkomailta.

Ittelle tuo toimii ja PilotRoad2 etu/taka 190/50/17 makso yhteensä jottain 260-270 euroa, joten minusta ihan ok hinta noille renkhaille.

Tilaaminen on ittelleni kannattavaa noilla hinnoilla, koska saan sopivasti vaihetettua paikallisessa liikhessä alta-alle. Ylleensä vien Busan sinne aamulla ja haen päivällä pois ja homma hoiettu minulle sopivasti.

Toishaalta jos hintaero ilman kimppatilausta olis etu/taka joku 50eur allelaitettuna, niin ei tarttis ees noihin osallistua, vaan ottaa suorhan paikalliselta.

Kiitokset Kytösen Vesan FirstStopille.

-Kaikki mp-renkaat on tilattava ulkomailta, myös kauppiaiden.
-Tiedätkö tilatessasi milloin renkaat on paistettu vai onko sinulla vain käynyt "hyvä tuuri" ja renkaat ovat olleet "tuoreita"?
-Miten voi tietää että saat AINA renkaasi itse ulkomailta tilaamalla halvemmalla kuin suomesta ostamalla. Rengasmyynti on niin kilpailtua että saattaa olla kotomaassa tarjouksia joista et ole kuullut. Asennushinta on saattanut muuttua viimekerrasta. Teetkö asennuksen itse etkä laske työllesi korvausta. Maksat tilaamasi renkaat luottokortilla ja maksat korkoa ja tilinhoitopalkkiota, lasketko myös ne kuluiksi mukaan.
Minä ainakin maksan ostokset luottokortilla ja saan maksuaikaa parhaimmillaan lähemmäs 2kk ja sinä aikana pääoma tahkoaa tuottoa ja maksaa renkaat käytännössä (vitsi). Ei niistä mitään korkoa tai tilinhoitomaksuja mene, jos maksaa laskun eräpäivänä.

Paistoleimat ovat olleet vanhimmillaan jopa 8kk muistaakseni. Yllensä pari kuukautta tai sinnepäin.

Renkaanvaihdon ja muut vapaa-ajan harrasteet hinnoittelen samalla tuntihinnalla kuin esim iltakävelyn ja nettisurffailun (esim. renkaan tilaus), joka on tällä hetkellä 43€/h +alv 22%. Jos käyn lenkillä yksin, olen tehnyt pimeänä enkä ole alvia itseltäni perinyt. Tälläkurin renkaanvaihdon hinnaksi tulee rauhassa tehtynä 15-20€, eli eipä siinä juuri säästöä kerry halvimpiin liikkeisiin verrattuna. Sohvalla makoilu telkkaria tuijottaen menee sentään 35€/t (+alv). Korotuspainetta alkaa olla, mutta näillä olen luvannut mennä vuoden loppuun.

Posti toi juuri pihaan Michelin Pilot Power 2CT-renkaat mopooni kokoa 195/50/17 ja 120/70/17. Tilasin ne Rengas-Online:sta. Hintaa niille tuli noin 300eur. Paljon niillä on jo ikääkin: Tehty viikolla 31 vuonna 2009. Onnex ne ei kestä pyöräni alla montaa kuukautta...
biggrin.gif
Ja Suomessa Euromasterilta samaan hintaan vanteille laitettuna kera kahvikupposen
wink.gif

Voi olla mutta Euromaster on mulle liian kaukana.
baaa.gif
Tuolla tavoin ne tulevat halvimmaksi ainakin tällä alueelle...
biggrin.gif

Kertokaapas nyt faktaa mikä Euromaster muka myy tuolla hintaa allelaitettuna kyseiset renkaat?? Jos todella ovat power 2ct:t..?
Tällä tietoa jaksan epäillä.

Back