• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

En ...tana osta rengasta Suomesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussiboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
pikkuriikkinen periaate on mullakin, kotimaista yrittäjää tuen mieluummin kuin ulkomaista. siksipä ostan myös renkaani asennuksineen päivineen jatkossakin suomesta.

samahan se on maksaako rengas satasen vai kaksi, kunhan sillä ajaa riittävän monta kilometriä.
hei! mä voisin myydä sulle mun auton.
Muille se olis 10000€ mut sulle se on 20000€
Koska tuut hakemaan?

Joo ja asiaan.
Itse ostin kans paikalliselta uuden takarenkaan, samaan hintaan ku olis tilaamalla saanu kokosarjan
omg.gif

Mutta ku tyhmä olin ja olin kokoajan tilaamassa renkaita (mut ku piti uudella pyörällä ajella, ei kerinny muuta), mut se si vähä myöhästy, eikä radallekkaan viittiny mennä kankailla.
Ja paikallisesta liikkeestä sai 3h päästä asennusajan renkaalle, vaikka olin oventakana jo ennen aukiolo aikaa ja eikä sporttipyörän renkaan vaihdos kauaa mene.. niinku ei mennykkää ku sisälle pyörän sai...
Ja samaisesta liikkeestä oli pyörä ostettu ja mainittu tiskillä, et hinku radalle olis ja paljo muutaki osaa/härpäkettä ostettu, et tuttu asiakas...
Mut eka laitettiin sellasta jonka joku ehkä joskus tulee hakemaan..

Jatkos kyl tilaan ulkomailta ja ite väännetään rengas päälle ja painotetaan.

... Jatkos kyl tilaan ulkomailta ja ite väännetään rengas päälle ja painotetaan.
Suosittelen,

Tarviis vaan hankkia renkaan vanteeltairrotusteline - valmis edullinen tai tehdä itse. Useamman satsin olen jo vaihtanut kakkosnelonen apuvälineinä ja talvirengas alustana - nyt ei viittis näin lämpimillä keleillä punnertaa samalla tavalla, jos vois asian hoitaa kevyemminkin otsasuonen tai selän repeemättä?

Tokimotossa olis teline 129€ ja Allrightistä taitas saada Duken vastaavan ~150€. Ellei edullisempia ole tarjolla niin meinasin koettaa kasailla sen soveltaen jostain irtotavarasta, pultti-mutteri kiinnitteisenä, niin saa purettua ja matkaan pienemmässäkin tilassa jos on tarvis. Hanskihan tais väsätä itse jopa sähkö-hydraulisen ellen väärin muista, mutta mulle riittäs ihan biomekaaninen.

Renkaat ostan edelleenkin härmästä, jos ne saa edullisimmin - ei ole saanut. Viimestä edellisellä kerralla ostin hätäpäissäni "Realiatec kalliin" takasen, kun oli muka kiire. Eipä tuo saksan toimitusaikakaan pitkä ole - nyt oli neljä ja puol työpäivää siksi tilasin germaaneilta. Alv:t tulee sieltäkin suomeen kun ostaa isoimmilta ja edullisimmilta myyjiltä kuten mynetmotosta, eipä ole välissä enää kättä rahastamassa yleensä valitettavan olemattomasta palvelusta.

/z

Joo Euromaster ja Rengasmaa olisivat myyneet vanteelle asennettuna 200€:n hinnalla, mikä on mielestäni kohtuullinen hinta. Valitettavasti se olis mennyt kummassakin paikassa tilaukseen ja reissu alkaa tällä viikolla. Toki paikallista kauppiasta pitää tukea ja tommonen max. 50€ rengastyöstä ja paikallisesta palvelusta on katto meikäläisen kohdalla.
Eli kun itse ei osaa katsoa milloin rengas on vaihdettava niin sitten haukutaan Suomi kalliiksi niiltä osin missä nakit on varastossa.

Ihme avautumista, aja kiekko sileeksi autobaanalla ja osta uusi gummi matkan päältä.

Parin kympin takia en alkaisi netistä tilailemaan..

Ihme avautumista, aja kiekko sileeksi autobaanalla ja osta uusi gummi matkan päältä.

Parin kympin takia en alkaisi netistä tilailemaan..
En ...tana vieköön tilannut netistä, vaan tuin germaanikauppiasta 250 Jurolla.
Muissa maissa kahvikuppi pöytään tarjoiltuna maksaa Juron ja vähän päälle, mitäs se täällä maksaa?
Miksi Suomalaiset tuotteet on Keski-Euroopassa halvempia kuin kotimaassa? -Vastaan puolestasi. Johtuu tasan siitä, että sinunlaisten kuluttajien johdosta ei tarvi kilpailla laadulla, eikä hinnalla.
Aina joku hullu ostaa oli hinta mikä tahansa...

On tyhmää maksaa liikaa?

Kävin kyselemässä 120/70 ja 180/55-17 kokoluokan renkaita
tuupakantiellä. Dunloppeja oli kasapäin ja hinnat "halpoja".
Oolraitin wanhaa varastoa, postituslappujen mukaan.

Paistoleimat vaan oli vuodelta 2006.

Reliatecin ystävällinen naismyyjä pläjäytti pokkanaamalla, että "tehtaan mukaan viisi vuotta vanhoja renkaita voidaan myydä vielä täysin uusina ja uuden hinnalla". joopa joo, ostaa ken haluaa.

Suosittelen varovaisuutta, jos haluaa uutta ja pehmeää lakua allensa.

ebayssa Sportec M-1 Mezit alkaen 169e pari, paistoleimat 2008. Postikulut palttiarallaa 20-30eur, KOTIOVELLE tuotuna.

Sitäpaitsi 3,5 tuumaan asti leveiden vanteiden staattinen tasapainoitus riittää. = halpaa.
idea3.gif

Hinnoittelusta vielä...

Varmaan joku pystyy selittämään sen hyllytavaran kustannusvaikutuksen muissakin osissa, joita ei ole hyllyssä?

Halutessasi ostaa jonkun osan, ei sitä löydy liikkeestä, vaan se tilataan -lähes poikkeuksetta- ulkomailta. Liike vaan ottaa välistä muka lähes "nimellisen" korvauksen. Sitten odotellaan, ehkä viikkojakin, mopo seisoo ja aurinko paistaa.

Jos osa ei olekaan sopiva, sitten vaan ollaan huuli soikeena ei-no-mutkuna, voi voi.

Mitenkähän tämä poikkeaa siitä että hoitaa saman homman itse, valiten ensin varmasti oikean osan ja varaosanumeron ilmaiseksi netistä.
Maksaa muovilla ja saa tracking koodin, josta näkee koska paketti tulee, kotiovelle.

Suomen Suzuki lienee Saksan Gmbh:n hyvälaatuinen etäpesäke, koska taitaa olla ainoa liike(ketju) joka myy lähes samaan hintaan alkuperäisosia kuin saksassa?

Ostaessasi vaikka BMW mopoon osia, on hintaero +30-40% suomessa saksan hintoihin. Muut japskimerkit kai samaa tasoa.

Hondan osat tulee Belgian keskusvarastolta. Ducen lentorahtina italiasta.

Kannattaa katsoa esim hintoja jenkeissä, ja Billy Boy myy vaikka kuuhun, kun maksaja löytyy. Nokkaketju Kawasakiin Suomessa noin 90euroa, jenkeissä 11 dollaria.

On se vaan hienoa tukea Suomalaista yrittämistä.
Lippu korkeelle salkoon ja salko hanuriin.
033102ass_1_prv.gif

Laiska kun oon, ja tiloja ei oo itte vaihtaa, niin jatkossakin käytän maan mainion kumiveikon palveluita. Satsin saa alle asennettuna aina aika kohtuu hintaan. Toki tuolta netistä tilaamalla sais pikkusen halvemmalla, mutta, niinkuin mainitsin, oon laiska ja mukavuuden haluinen. Lasken omallekin tekemiselle hinnan, ja tuo huomioon ottaen tuolta Veikkolasta saa renkaita ihan kohtuu hintaan. Ja tietty kaffet kaupan päälle.

Minua lähinnä tässä etoo se, että suomesta voi saada tarjouksesta kohtuuhintaan renkaan, mutta mistä minä sen löydän. Pääsääntöisesti mikäänliike (poislukien orgshop, storm ym) ei ilmoita netissä mitään. muutakuin puh. nro, jos sitäkään. Pitäisikö soittaa vai käydä joka kioskissa? Ja siltikään ei välttämättä löydä järkevänhintaista kumia, ja jos löytää niin silloin se on se kumi mikä siellä sattuu olemaan.
On vaan helppo selata paria nettisaittia, on valikoimaa, ottaa sopivan hintaisen (tuurilla lähes puolet suomen hinnasta) ja painaa tilausnappulaa. Suomessa pitää renkaista maksaa extraa palvelusta vai? nettisivutkin hintoineenkin on palvelua.

sanoi:
Laiska kun oon, ja tiloja ei oo itte vaihtaa, niin jatkossakin käytän maan mainion kumiveikon palveluita. Satsin saa alle asennettuna aina aika kohtuu hintaan. Toki tuolta netistä tilaamalla sais pikkusen halvemmalla, mutta, niinkuin mainitsin, oon laiska ja mukavuuden haluinen. Lasken omallekin tekemiselle hinnan, ja tuo huomioon ottaen tuolta Veikkolasta saa renkaita ihan kohtuu hintaan. Ja tietty kaffet kaupan päälle.
Kohtuu ja kohtuu, no joo moottoripyöräliikkeeseen verrattuna? Mutta kaikki ei edes asu niin lähellä että viittisi lähteä orgshop tai kumiveikoille ellei olisi oikeasti edullisia. Lasken omallekkin ajamiselle hinnan jos jotain motaria saa toistasataakilsaa paukuttaa. No jos on tosihyvät kahvit..ei sittenkään.

Itsellä kumit loppui viime kesänä amatöörimaisesti "yllättäen", joten ainut mahdollinen/saatavissa oleva merkki kokoluokassaan oli B-alkuinen ja pari maksoi 250. Nyt kun tiesin, että ne häviää alta silleen äkisti, niin minulla oli aikaa katsella vaihtoehtoja. Ja kas, intternetistä löytyi P-alkuiset parihintaan 111. Molempiin tuli/tulee vannetyömaksu päälle.

^ Mikä koko ja mistä tuohon hintaan?

Tuo busters-accessories englannissa tarjoo nyt
120/70ZR17 190/50ZR17 Diablo Corsa Pair £139.99
eli valuuttalaskuri antaa että tekee yhteensä 162.3 EUR + postit.

Mutta kaikki ei edes asu niin lähellä että viittisi lähteä orgshop tai kumiveikoille ellei olisi oikeasti edullisia. Lasken omallekkin ajamiselle hinnan jos jotain motaria saa toistasataakilsaa paukuttaa.
Lasket omalle ajamiselle hinnan??? Ilmeisesti moottoripyörä on sinulla ainoastaan työväline, hupiajoa sillä ei ajeta, vai? Itse ainakin ajelen kaiken maailman mutkapätkiä ihan vain siksi, että nautin siitä.

Esimerkiksi ensi sunnuntaina ajelen Kumiveikolle Veikkolaan. Mahtava mutkareitti löytyi koko välille Tampere (kyllä, sieltähän sinäkin olet) Veikkola. Tämän herkuttelun päätteeksi saan pyörääni uudet renkaat samalla hinnalla kuin olisin ulkomailta tilannut, työ kaupan päälle. Ja ne hyvät pullakahvit
smile_org.gif

Kannattaako oikeasti noita ulkomaiden nettikauppoja käyttää, kun Suomestakin edullisesti ja vaivattomasti saa renkaat pyöräänsä?

Lasken jos pitää johki  perseeseen ajaa väkisin. Samalla lailla kuin laskisin sille että ruuvaan itse renkaan irti, pyörän ropaaminen voi myös olla osa tätä harrastusta. Alta-alle työ on pakko ottaa jos ei tre seudulta löydy. Ja heti kun sanot mistä saa sataseen 180/55 diablon niin voin myöntää että on edullinen kumiliike.

Vaikka ei mua kosketakkaan, niin kerroppaa kuinka edulliset kumit kumiveikoilta saa?

Michelin Pilot Power 180/55-17 alta alle 145 €. Mielestäni ihan kohtuu hinta. Stormilta...

Pistin englannista tulemaan yhden 180/55 Diablon, hintaan 94euroa ovelle. (jostain syystä näyttävät ottavan vain 5£ postikuluja..?)

Kohtuullista sanoisin.

Storm    219e
Orgshop 172.04e
Kerropa minkä ikäisen kumin sait... nuo englesmannien tarjousrenkaat on usein ollut 3-4v vanhoja varaston pohjia (mutta eipä sillä käytänössä ole mitään merkitystä jos kumin ajaa loppuun vuoden tai kahden sisällä)
Noniin rengas saapui. Pirelli Diablo 180/55-17, valmistettu 1209, hintaa tuli 93euroa postikuluineen. Siihen vielä vanteellelaitto 15 euroa. Jääpi alle 110euroa kun rengas on alla. Kovasti sitä täällä selitellään että suomesta saa edullisia renkaita, MISTÄ? En minä ole nähnyt.

Pistin englannista tulemaan yhden 180/55 Diablon, hintaan 94euroa ovelle. (jostain syystä näyttävät ottavan vain 5£ postikuluja..?)

Kohtuullista sanoisin.

Storm    219e
Orgshop 172.04e
Kerropa minkä ikäisen kumin sait... nuo englesmannien tarjousrenkaat on usein ollut 3-4v vanhoja varaston pohjia (mutta eipä sillä käytänössä ole mitään merkitystä jos kumin ajaa loppuun vuoden tai kahden sisällä)
Noniin rengas saapui. Pirelli Diablo 180/55-17, valmistettu 1209, hintaa tuli 93euroa postikuluineen. Siihen vielä vanteellelaitto 15 euroa. Jääpi alle 110euroa kun rengas on alla. Kovasti sitä täällä selitellään että suomesta saa edullisia renkaita, MISTÄ? En minä ole nähnyt.
ihmiset eivät vaan halua tunnustaa itselleen että maksavat renkaistaan liikaa.

meidänkin tallissa vaihdetaan renkaita porukalla niin
nähdään kavereita ja vaihdellaan kuulumisia samalla eikä maksa renkaan vaihtokaan mitään.

kimpassa myös tilaillaan renkaat

Mistä noin halvoilla postikuluilla tuli??

Moni tosiaan väittää että ovat vanhoja varaston pohjia mutta kyllä uutta kumia on minullekin tullut.

Back