• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eletäänkö reissussa leveästi vai köyhäillen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MotoNeiti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Eletäänkö reissussa leveästi vai köyhäillen -

• Reissutaan köyhäillen, keskitytään ajamiseen: ajetaan pitkälle iltaan ja mennään yöksi leirintäaluee

Ääniä: 0 0,0%
  • Nukutaan majataloissa ja yksityisissä majoituksissa - aistitaan paikallista tunnelmaa.

• Etsitään hyvä ja edullinen hotelli jo etukäteen.

• Reissussa mitään köyhäillä, visa vinkumaan ja pahaisiin hotelleihin.

• Joku muu tapa, viestissä kerron lisää.

• Ääniä yhteensä
    0
Niin, mikäs on itse kunkin reissutyyli?
062802moto_prv.gif
Kukin taaplaa tavallaan, katsotaan, kuinka monen tyyli löytyy yllä olevista.

Hotelli ehdottomasti, mielellään useampi tähti. Mopolle lukittava tallipaikka, kiitos.

Jep, köyhiä ja kipeitä täälläkin... teltalla tai edukkaissa majoituksissa ja pääosin omia pöperöitä syöden on reissut tähän asti heitetty.

Leirintäalueen mökissä on tunnelmaa!! Jotenkin vaan enempi mun tyylinen paikka mitä hotelli. Joskus toki myös telttamajoituksessa.   Muuten ei sitten reissussa isommin nuukaillakkaan, mutta eipä peruspihi luonne osaa rahaa ihan holtittomastikkaan kylvää
smile_org.gif

Kamamäärän minimointi johtaa majoituspalvelujen käyttöön. Niiden taso on sen hetkisen tarpeen sanelema (vaikka sateen, ajan tai väsymyksen). Etukäteisvaraukset on kuukauden reissulla vielä muutamiin paikkoihin OK, mutta että joka päivä pitäisi etukäteen tietää, missä seuraavan yön nukkuu. Se ei oo mun juttu…
lookaround_orig.gif

Jos vaan mahdollista, majoitus katsotaan etukäteen. Jottei tule yllätyksiä.

Jos joutuu extempore -linjalle, taitaa mennä lähimmän hotellin puolelle.

Minustakin mopo on yksi hyvä tapa telttailla. Muita käytössäni olevia tapoja ovat melonta, hiihtäminen ja patikointi. Niin ja lasten kanssa myös autolla. Vuodessa noin 25-30 yötä teltassa, osa jopa kaminateltassa. Ja itse laitetaan välillä ruokaa myös mopoillessa.
Viime kesän moporeissuilla löysin yhden uuden tavan yöpyä. Näyttävät kutsuvan sitä Iron Butt -motelliksikin...

ps. eilen loppui tämän kesä mopoilu. Vain 189 yötä seisokkia jäljellä.

Vaihtoehdoista puuttuu kokonaan ultra-köyhäily l. ei mennä edes sinne leirintäalueelle, vaan teltta pystyyn ihan vaan jonnekin metsään tai sorakuopan reunalle, ruuat trangiaan Sparista, peseytyminen hoituu vuoristopurossa jne.

No okei, kyllä välillä on hyvä käydä ihan sängyssäkin nukkumassa, mutta se hoituu sitten esim. hostelissa tai lauttamatkan aikana.

Köyhä, mutta onnellinen  
biggrin.gif

Teltassa on totuttu yöpymään pienestä pitäen, myös sukulaisia ym tuttuja hyödynnän, jos matkan varrelle sattuu..

Back