Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuten myös itsellä Araissa. Ainahan laseista haittaa kypärän kanssa on, mutta ei mahdotonta. Avattava malli voisi olla helpoin lasien kanssa.Shoei:n kypärissä on hyvä "kolo/railo" sankoja varten. Ainakin itselläni istunut lasien kanssa todella hyvin.By the way, Jos sattuu käyttämään laseja niin sopiiko ne normikypärän alle, vai pitääkö ostaa jokin erityinen kypärä vai pitääkö siirtyä peräti piilareihin? Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa.![]()
![]()
![]()
Huurtumiseen voi estää esim, laittamalla pikkutippa Fairya tms, astianpesuanetta visiiriin tai optikolta saatavalla silmälaseihin saatavalla huurteenpoisto spraylla.Ihan vaan semmonen tuli mieleen, että kannattaa testata ettei toi kypärä huurru, vaikka siinä lukeekin että on huurtumaton visiiri..
Ite ostin ekaks kypäräksi lazer merkkisen halpiksen ja sitä käytin vaan yhen kesän, koska se huurtu tosi herkästi. Viime kesänä ostin arain pinlock kalvolla ja oon ollu tosi tyytyväinen!
Itse valitsin kypäräksi Nolan N103 avattavan mallin. Mulla on laseina ns. hengettömät niin en niitä saanu kyllä yksiinkään umpi mallisiin menemään kunnolla. Saatikka sitten että oli kypärähuppu. Jos on laseissa paksut sangat niin sitten ne voi saadakkin ujutettua kunnolla. Ja sitten toinen seikka oli leukatila. Vaikka shoeita ja suuperttiä kehutaan niin niissä molemmissa mulla otti leuka kiinni, niet hjyvä. Molemmissa siis myös avattavat mallit kyseessä.Kuten myös itsellä Araissa. Ainahan laseista haittaa kypärän kanssa on, mutta ei mahdotonta. Avattava malli voisi olla helpoin lasien kanssa.Shoei:n kypärissä on hyvä "kolo/railo" sankoja varten. Ainakin itselläni istunut lasien kanssa todella hyvin.By the way, Jos sattuu käyttämään laseja niin sopiiko ne normikypärän alle, vai pitääkö ostaa jokin erityinen kypärä vai pitääkö siirtyä peräti piilareihin? Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa. Huomenna se alkaa.![]()
![]()
![]()
Kypäristä sen verran, että itse en muita merkkejä edes katso kuin Arai, Shoei ja Suupertti. Ei sillä ettei muitakin hyviä olisi, mutta nuo on varmasti hyviä.
Erittäin hyvä pointti. Omakin kypärä on musta, mutta ajattelin raakasti maalata sen jollain kirkkaalla värillä, valkoisella tai keltaisella. Kypärä on kuitenkin korkein ja näkyvin piste ajajaa. Siis jos voi valita niin muu kuin musta kypärä. Jotkut jopa pitää keltaisia turvaliivejä päällä, mutta muu kuin täysmusta ajotakkikin auttaa. Minusta täysmustat kamat ei ole edes tyylikkäät.Seuraavasta tiedän tulevan loputtoman itkun , taas, mutta kun uutena kuljettajana liikennesilmäsi mp:n sarvissa ei ole vielä varmasti "liian" kehittynyt, suosittelisin varusteisiisi jotakin oikeasti näkyvämpää. Jokin tehokas väripiste, mikä saattaa pelastaa henkesi varmemmin, kuin tuo täyslinjan musta.Tätä toki suosittelen kaikille, mutta uudelle kuljettajalle erityisesti. Minä olen ajanut vasta noin 30 vuotta, mutta enää en lähde liikenteeseen täysmustissa, kun liikenteessä kaikkien muiden liikennesilmä ei ole vielä tarpeeksi kehittynyt.
Minullakin pinlock toiminut hyvin. Paitsi että alkoi loppu kaudesta vähän "vuotamaan", koska vaihtelin sitä kahden visiirin välillä jatkuvasti kauden aikana. Se silikoni reunus ei taida tykätä siitä. Tälle kaudelle ostin pinlockit joka visiiriin oman jotta pysyy paremmassa kunnossa.Shoei Raid II:n kanssa lasit toimii hyvin. Kypärän hintaan kuuluu huurtumaton Pinlock-kalvo. Ei ole ikinä huurtunut. Ihan turhaa pelailla minkään fairytippojen kanssa. Hinta-laatu kohdallaan, suosittelen.
Mikäs siinä jos on rahaa käytössä kuin rakennusmestareilla.Osta heti alkuun parhaa vermeet. Ajokamat kestää vuosia ja järkevää osta heti kunnon vehkeet koska jos ostat paskat niin kärsit niistä jatkuvasti ja niiden puolitoimivien vaihtaminen toimiviin on todella ikävää.
Eiköhän siinä helpommalla pääse kun ostaa kerralla vähän kalliimman kypärän joka ei huurru...Huurtumiseen voi estää esim, laittamalla pikkutippa Fairya tms, astianpesuanetta visiiriin tai optikolta saatavalla silmälaseihin saatavalla huurteenpoisto spraylla.Ihan vaan semmonen tuli mieleen, että kannattaa testata ettei toi kypärä huurru, vaikka siinä lukeekin että on huurtumaton visiiri..
Ite ostin ekaks kypäräksi lazer merkkisen halpiksen ja sitä käytin vaan yhen kesän, koska se huurtu tosi herkästi. Viime kesänä ostin arain pinlock kalvolla ja oon ollu tosi tyytyväinen!
Näitä tököttejä laitetaa visiiriin sisäpintaan ohut ja mielellään läpinäkyvä kerros.
Kovat kuskit ei osta eikä laita kumpakaan edelläolevista, vaan ottavat oppia sukeltajilta ja käyttävät omaa sylkeään/räkää visiirin sisäpinnalla joka estää visiirin huurtumisen yhtälailla.
Lisäksi visiirin huurutumista voi estää tutkimalla oman kypärän ilmastoinnin säätöjä, käyttämällä useimpiin kypäriin saatavilla olevaa nenäpalaa joka ohjaa hengitysilmaa muualle kuin visiiriin tai pitämällä visiiriä auki esim, liikenvaloissa.
No jos luit ajatuksella viestiketjua läpi, niin kyse oli aloittelevasta motoristista joka ei välttämättä osta Arain pottaa, ja aja sitten muuten munasillaan koska rahat ei sitten muihin varusteisiin riittäneetkään.Eiköhän siinä helpommalla pääse kun ostaa kerralla vähän kalliimman kypärän joka ei huurru...
Ainakaan tuo minun arai ei ole kertaakaan vielä huurtunut!
Ei siinä paljo säädöt auta jos kypärä on paska ja visiiri huurtuu...
Itselläni ei ole omassa käytössä kuin Arain ja Shoein kypäriä ja nehän ei kovin herkästi huurru, kuten tuossa jo mainitsitkin.
Joskus vaan on tilanne sellainen että pitää yrittää pärjätä ja aloitella uutta harrastusta vähän nuukemmilla vehkeillä, ja siksi tuossa vähän yritin kaveria jeesata TOIMIVILLA vinkeillä.
niinku sanoin ,,,jos on rahaa kuin rakennusmestareilla ni kait helpompi o kaivaa kuvetta ku käyttää fairya.Eiköhän siinä helpommalla pääse kun ostaa kerralla vähän kalliimman kypärän joka ei huurru...
vertaappa ton kypärän hintaa esim arain condoriin n. 330 e, hintaero ei ole kovinkaan iso.No jos luit ajatuksella viestiketjua läpi, niin kyse oli aloittelevasta motoristista joka ei välttämättä osta Arain pottaa, ja aja sitten muuten munasillaan koska rahat ei sitten muihin varusteisiin riittäneetkään.Eiköhän siinä helpommalla pääse kun ostaa kerralla vähän kalliimman kypärän joka ei huurru...
Itselläni ei ole omassa käytössä kuin Arain ja Shoein kypäriä ja nehän ei kovin herkästi huurru, kuten tuossa jo mainitsitkin.
Joskus vaan on tilanne sellainen että pitää yrittää pärjätä ja aloitella uutta harrastusta vähän nuukemmilla vehkeillä, ja siksi tuossa vähän yritin kaveria jeesata TOIMIVILLA vinkeillä.
ja siina araissahan tulee se pinlockkalvo.........
Ja luulisin että on se arai muutenkin aika hyvä kypärä.
Ei varmasti hajoa käsiin jos on yhtään huollettu, mutta varma homma on että yhden kesä jälkeen alkaa tuntumaan ihan mopolta (kokemusta on)Aattelin että olisko mitään järkeä karsia prätkästä kun se menee luultavasti kuitenkin vaihtoon viimeistään parin vuoden päästä? En tiedä haittaako jos ei ihan heti ole alla sitä unelmien kyykkypyörää ja sit vois ostaa ne hyvät kamat...![]()
eli tämmösen kompromissin löysin:
http://motopalsta.fi/vaihto/?uusi=0&id=71723
Onko järkeä? Hajooko ton hintanen pyörä käsiin?
Ja kiitos valaisevista vastauksista![]()
Eikös ton budjetin raameihin mahtuis aika hyvin vaikka Shoein Raid2? Irtoaa .org shopista hintaan 299, eli hintaeroa AGV:hen huimat 20 euroa, ei varmasti huurru, eikä tarvi munasillaan ajella!No jos luit ajatuksella viestiketjua läpi, niin kyse oli aloittelevasta motoristista joka ei välttämättä osta Arain pottaa, ja aja sitten muuten munasillaan koska rahat ei sitten muihin varusteisiin riittäneetkään.