• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eka pyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maturi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu.Terve vaan kaikille jaEnsimmäistä katu pyörää olisin hankkimassa.Endurot ja crossit on tuttuja mutta nyt olisi tarkoitus mennä asfaltille.Eli vähän tietoa mitä olisi hakusessa.Hintaluokka 3000-6000e, kuutioita vähintään 750,laukut varmaan pitäs olla ja ehkä yksi tärkeimpiä on että mulla tätä kokoa on pituuta 195 ja painoa 106 eli mikä pyörä olisi mahdollinen kohde.Itsellä mielessä Suzuki GSX 750 joko semmonen "naku" tai sitten se F malli(?).Mielipiteitä ja vielä vinkkejä ehdottamasi pyörän vakuutusmaksuista.Kiitos.

En mä mistään mitään tiedä mutta tulenpahan toistamaan mitä muut on sanonu mulle... Mulla pituutta 170cm ja pituuden perusteella suositeltiin tuota suitsan GSX 750. Kuulemma 180cm hoikalle miehelle liian ahdas...

Enivei, voipi olla täyttä kukkua mutta väläytän nätin hymyn ja korjaan sillä aiheuttamani vauriot  
biggrin.gif

En mä mistään mitään tiedä mutta tulenpahan toistamaan mitä muut on sanonu mulle... Mulla pituutta 170cm ja pituuden perusteella suositeltiin tuota suitsan GSX 750. Kuulemma 180cm hoikalle miehelle liian ahdas...

Enivei, voipi olla täyttä kukkua mutta väläytän nätin hymyn ja korjaan sillä aiheuttamani vauriot  
biggrin.gif
Säähän oot ihan mallin mitoissa
biggrin.gif

Säähän oot ihan mallin mitoissa  
biggrin.gif
ja universumin Kunigatar sitten noin niin kun muuten
baaa.gif

Lyhyempi löytyäis helpommin sopivat ajokamat, nimim. viides kauppa, 168. housut "hei nämä lahkeet peittää seisoessa nilkat eikä istuessa ole lahkeen suut polvitaipeessa" mutta onneks mopon ostossa on vähän enemmän valinnan varaa eikä aina tarvii pyssätessä pelätä yltääkö maahan vai ei
biggrin.gif

Mää en kyllä oo mallin mitoissa mutta kävin tänään koeistumassa Kawasaki Zr7 vm2001 ajettu 26000km ja hintaa 3500e.vaikutti ihan ok kokoiselta eli ajoasento oli ihan hyvän oloinen mutta ajamaan on nyt huono lähteä....mielipiteitä kuten myös samassa liikkeessä ollut Suzuki bandit 600-03 hintaa 4900e?

unohda toi 600cc bandiitti... bandiitti oli mun eka ja vaihtu muutaman tuhannen kilsan jälkeen kun on tehoton! bandiitti on mukava pyörä mut pitää olla toi isompi moottori ehdottomasti!!

itellä on suzuki gsx 750 inazuma vm01.

Omat mitat on 185cm/104kg, Hyvin tuo ainakin miulle sopii.

Pyörä on nätti perusvekotin, tehoja 86hp (riittää minulle) ja vakuutukset 490e (täyskasko).

itellä on suzuki gsx 750 inazuma vm01.

Omat mitat on 185cm/104kg, Hyvin tuo ainakin miulle sopii.

Pyörä on nätti perusvekotin, tehoja 86hp (riittää minulle) ja vakuutukset 490e (täyskasko).
Ekaa pyörää hommatessa on aina huomioitava että halpaa vakuutusta ei olekaan... Bonukset hyvä ettei miinuksella
omg.gif
Jos itse olisin valkannu tuon suizan GSX:n niin jo pelkkä liikennevakuutus olis ollu 4kk ajoajalla laskettuna 420€
crazy.gif

Niin, monet asiat vaikuttaa vakuutusten hintoihin.

Tuo minun pyörä on koko vuoden vakuutettu, 20% bonus, kasko 70% bonus.
Ensimmäinen kesä prätkällä takana, kortin ajoin keväällä 2010 eli nuo bonarit tuli heti.

Seisonta-ajallinen vakuutus olisi ollu paljon kalliimpi.

Okei,jospa hylkään Banditin toi Kawa kyllä kiinnostaa mutta meinasin vielä katsastaa Hondan tarjonnan tossa luokassa sieltähän löytyy aika paljon ton Kawan tyylinen malli,mutta vielä vaan kommenttia kehiin.

En nyt kyllä ymmärrä että minkä takia lyödä tollanen kuutio raja. Esim jos bandiittia miettii niin itselläkin oli joskus vaihtoehtona mutta menin koeajaan SV650N ja sen jälkeen bandiittia ei tarvinnut kokeilla. Hieno pyörä kaikin puolin ja kyllä se jaksaa isompaakin kaveria kuskata. Itsellä pituutta oli se 189cm ja ajoasento oli erittäin mukava. Taitaapi olla vieläkin myynnissä allekirjoittaneen SV Tampereen RM-Heinolla. Siinä on valmiina takalaukulle ja tankkilaukulle telineet ja Yoshin slipari
inlove.gif

Itse saattaisin ehdottaa thunderacea
smile_org.gif
hyvä pyörä on johon saa takalaukun.(esim minulta)
smile_org.gif
voimaa ja vääntöä on kyllä mukavasti tosin jonkun aikaa kun ajaa niin kai sitä sais olla ihan missä tahansa vehkeessä enemmän. Mulla kulkee viikon työkamat ja läppäri mukavasti tankkilaukussa ja takapenkin päällä tavararullassa.Reppuun saa vielä sullottua tavaraa jos lähtee useamman viikon reissuun.pizzalaatikko tuli pyörän mukana ja olen sitä käyttänyt paikoillaan ja totesin että onhan se ihan helvetin ruma joka ei sovi mihinkään pyörään.mielestäni kannattaa käydä kokeilemassa ässää.tykästyin itse kun näin pyörän ja sit vielä enemmän kun ajoin sillä. edit: niin ja ympärivuotinen vakuutus mulla n.400€ sisältäen liikenne,palo ja varkaus vakuutuksen.

Eihän toi kuutio raja mikään tiukka ole mutta ajettelin et olis hyvä aloittaa noin 750 satasesta ja tällä hetkellä silmiin pistävän komealta(vaikuttaahan sekin valintaan) näyttää GSX-f suzuki mutta semmosta ei nyt ole vielä tarpeeksi läheltä löytynyt et vois lähteä koe istumaan mutta hyvä kun tulee kommenttia ja tosiaan toi "kaahailu" ikä on jo menny et en tarvi hirveitä voimavaroja......

ZR-7 ihan ok pyörä. Ajelin neljä kesää ilman suurempia murheita. Moottori vetää tasaisesti mutta mikään tykki ei ole. Leppoisaan etenemiseen hyvä pyörä. Itsellä mitat 180/77. Sopivan pysty ajoasento, polvikulma ehkä ensimmäisenä jos jotakin hakemalla haetaan...

Niin niistä vakuutuksista. Muistaakseni jotain 320€ ympävuotinen 40:n bonareilla.

No niin pyörä hankittu ja Suzuki GSX-F 750 vm-04 se nyt on.
Tuntu mun alle ihan sopivalta peliltä niin mitäpä sitä sen kummemmin pohtimaan ja heti perään että jos jollain on tommosen pyörän ohjekirjoja,korjaus opasta tai muuta siihen liittyvää niin olisin kiinnostunut ostamaaan.

Linkki korjausoppaaseen löytyy tuolta mp-tallin puolelta.
Haynesin opus, gsx 600f/750f ja gsx 750, tosin vm 98-02

Soveltuu varmaan 04 myös.

Back