• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eipä ollut pitkä ilo, rengas kesti 2700km

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BigT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No mulla TDM:ssä alkuperäisenä Sportmax 220:set ja nyt takarengas alkaa olla loppusuoralla kun 10tonni tuli täyteen, eturenkaalla vielä kilometrejä edessä. Jos takarenkaan saa meneen 2700 kilsassa niin on joko painessa tai ajotyylissä jotain hämärää.

No mulla TDM:ssä alkuperäisenä Sportmax 220:set ja nyt takarengas alkaa olla loppusuoralla kun 10tonni tuli täyteen, eturenkaalla vielä kilometrejä edessä. Jos takarenkaan saa meneen 2700 kilsassa niin on joko painessa tai ajotyylissä jotain hämärää.
Tuo 220 tuntuu kestävän kyllä hyvin, viime kesän ajetulla (13 ooo km) takarenkaalla ajattelin vielä käydä pannarille Norjaa näyttämässä. Edessä Me33 Lasertec kestänee myös vielä em. reissun ennen juhannusta.

Toista se on Contineltal Road Attackien kanssa, nyt 13 000 km jälkeen alkaa takanakissa olla jo selviä kulumisen merkkejä havaittavissa.  
thumbs-up.gif
Ei toiminut Road Attackit ainakaan mulla. Molemmat renkaat alle 4 tkm ja vaihtoon. Toista kertaa en enää niitä osta. Tällä hetkellä Pilot Sportit alla, ja katsellaan kuinka kauan kestää.
062802moto_prv.gif

Monien pyörien ensiasennusrenkaat ovat tuota pehmeää seosta, eivätkä kestä kuin tuon muutaman tonnin.

Näihin aikoihin renkaat kuluu tosi nopeasti, ainakin täällä keski-suomessa teiden pinnat on todella karkeat nastojen jäljiltä. Michelin Pilot road 2ct:t alle niin kyllä kestää.
Pilot Road 2 vai Pilot Power 2CT? Itselläni edessä Road 2, ajettu varmasti jo 7000km ja ei mitään kulumisen jälkiä, Power takana ja 5000km ajettu, ei kulunut yhtään sekään. Loistavat renkaat.

Jos haluaa hieman pidentää renkaan ikää ja ajelee tavallista maantieajoa, niin painetta lisää kumeihin. Takarenkaaseen 3,2 -3,2 bar ja eturenkaaseen hieman vähemmän. Liian alhainen paine tai jopa suosituspaine kuluttaa rengasta, varsinkin keväällä.

Näihin aikoihin renkaat kuluu tosi nopeasti, ainakin täällä keski-suomessa teiden pinnat on todella karkeat nastojen jäljiltä. Michelin Pilot road 2ct:t alle niin kyllä kestää.
Pilot Road 2 vai Pilot Power 2CT? Itselläni edessä Road 2, ajettu varmasti jo 7000km ja ei mitään kulumisen jälkiä, Power takana ja 5000km ajettu, ei kulunut yhtään sekään. Loistavat renkaat.
Pilot road 2, 2ct:t on nekin. Pilot powerit on loistavat kyllä, ei vaan kestä aivan yhtä pitkään. 7000km kesti takana viime kesänä, radallakin tuli käytyä joten todella hyvä lukema sekin on sporttirenkaalle. Edessä on vielä poweri, nyt ajettu vajaat 9tkm ja alkaa oleen lopussa.

Mulla meni eka Power 2 CT takanen 5000:ssa. Eikä kauheen hyvältä näytä nykyinenkään. Itse laittaisin mieluummin Roadin taakse ja Powerin eteen, noin periaatteessa. Mutta makuasia.

-hh-

Pilot road 2, 2ct:t on nekin. Pilot powerit on loistavat kyllä, ei vaan kestä aivan yhtä pitkään. 7000km kesti takana viime kesänä, radallakin tuli käytyä joten todella hyvä lukema sekin on sporttirenkaalle. Edessä on vielä poweri, nyt ajettu vajaat 9tkm ja alkaa oleen lopussa.
Eikö sulla osunut Power etunen viime vuoden recalliin? 120?

-hh-

Mulla oli FZ1:sessä ensiasennuskumeina Dunlopin D221:set, jotka olivat aivan suolesta. Jumalattoman kova pinnalta ja rungoltaan, kaikkea muuta kuin luottamusta herättävä ja mikä parasta, takarengas loppui 3000-4000km päästä ilman poltteluja. Z6:set ovat aivan eriplaneetalta kuten varmaan moni muukin tuon luokan kärkikumi.

Vesirosvossa takanakki 10tkm ja nyt sileä, olen ajatellut misukkaa. Alkuperäinen bridge yllätti syksyllä, pitkällä liuulla. Käy katsoon Bandiitti foorumilla rengas keskustelua.
cool.gif

Omassa kilogixussa taas sen tuntuiset havainnot että pehmeämpi kestäisi takana paremmin. Johtuen siitä ettei sudi niin paljoa kiihdytyksissä. Näin ainakin olen pienessä mielessä päätellyt. Tietysti tourinkikumit olisi varmaan asia erikseen, sutisi ja ehkä kestäisikin. Olisko ollut ensiasennuskumina bridgen 010:t ja kului silmissä. Racetec k2 on kestänyt ihan kiitettävästi, kunhan laittaa reilummat paineet.

Sportmaxit on kuluneet tosi nopeesti ja etunen vielä sellaisille ikäville aalloille.

Eikö sulla osunut Power etunen viime vuoden recalliin? 120?

-hh-[/QUOTE]
Ei osunut, oli muistaakseni eri maassa valmistettu kuin recall-satsi.

Back