• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eilen 119km/h 80:n alueella...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cyberias
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäisen kerran jouduin sitten tekemisiin virkavallan kanssa. Laskettelin töistä himppeen ja pitkän suoran alussa surautin pakettiautosta ohi. Se oli sitten vikatikki, pari virkavallan edustajaa oli puskassa tummansinisessä Mondeossa ja eikun perään. Olin siinä ajatuksissani ja laskettelin pari kilometriä (onneksi) ihan rajoitusten mukaan ja herrat kyttäili että kirraako motoristi vielä. Sitten vaan vilkut päälle ja tienposkeen juttelemaan. Tutka näytti 119km/h 80:n alueella ja kumpikin oli heti sitä mieltä että kyllä se kortti nyt täytys ottaa. En urputtanut ollenkaan, sanoin vaan suoraan että ajoin ylinopeutta kun siinä mietin muita asioita, enkä tullut katsoneeksi mittaria kun ohitin pakua. Sinivuokot tulivat senverran kuitenkin vastaan että otetaan nyt tuo ohitustilanne huomioon ja annetaan sen kortin olla. Nuorempi miliisi tarkasti tulot koneelta ja sanoi että 'mitenkäs tämä näyttää reilut 600€ kuukausituloksi vuodelta 2002', onneksi, koska olin silloin alkuvuoden vielä opiskelija. MUISTIN nykytulot sitten n.1000€/kk joten 20:llä päiväsakolla (minimi 6€) tuli 120€ tratta. Ei paha loppujenlopuksi... Helkkarin asiallisia kyttiä, ei pienintäkään vittuilunmakua. Nuorempi vielä lisäsi että helpostihan sitä tuollaisella tulee hieman ylinoputta...  
bowdown.gif

Jaa mitä opimme tästä? Vauhti maksaa, enemmän tai vähemmän...

E:lisäys

Onkohan poliisit olleet jossakin käytöskoulussa? -todella asiallista kohtelua ja aidosti mp:stä kiinnostunutta keskustelua olen joka kerran saanut. -toivottavasti vaan keskustelutuokiot harvenee
wink.gif

Joo ..kyllä toi tyyppikysymys on. Saadessani tällä kaudella sakot elämäni ensimmäisen pyörän ekana ajopäivänä setä sininen olis varmaankin antanut asian änkyttämällä jopa olla, mutta täti sininen olikin sitten vähän innokkaampaa sorttia ja tiketti tuli.
Kasikympin alueelta vähän hidas hidastus kuuteenkymppiin ja panda vastaan...84 km/h 190€, kitoos.
(Pudottivat kuitenkin loppujen lopuksi ystävällisyyttään 4 km/h pois hiljaisen liikenteen takia, josta kiitokset. Ei mennyt törkeän puolelle..kai
confused_orig.gif
Joku varmaan tietää...).

Kaikennäköisiä tarinoita varmaan on.

Maksettu ja nyt unohdettu.
sport05.gif

n. 10 vuoden sakoton kausi loppu mullakin viime vkonloppuna matkalla treelle..prkl........no, oma moka.......

Kyllä poliisin kans niinkin pärjää, jos itse ei provosoi.Pahempia on täällä pohjoisessa rajavartioston pojat, jotka osin hoitaa samoja tehtäviä.......ja virkaintoa piisaa.

Itsekin sain elämäni ensimmäiset ylinopeussakot noin kuukausi sitten pyörällä, tilanne ja nopeus oli suunnilleen sama, kuin topicin aloittajalla. Tulot vaan näytti "hieman" suurempia lukuja, joten maksettavaa tuli aivan liikaa  
withstupid.gif

Minuakin sakottanut pyöräpoliisi oli kyllä todella asiallinen, pisteet siitä hänelle, kun olen kuullut kauhutarinoita mp-poliiseista.

On tullut otettua nuo ohitustilanteet tuon jälkeen todella rauhassa...

Jos saa vaikkapa 500€ sakkoja kauden aikana, ajaa 15000km,on se vaivaiset 0,03€/km. Pieni hinta siitä että n. 14500km tulee ajettua sääntöjen vastaisesti.
smile_org.gif

SIIS KAMALAA...119km/h 80.n alueella. Nyt jos tänne ei joku jeesustele kohta ni ihme on!!!
tounge.gif
Mut olipas harvinaisen reiluja kissalanpoikia, kumpa sattuis tommosia joskus omallekkin kohdalle. Ei sillä että sakkoja kaipaan...

Kyllä monesti metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Itse olen selvinnyt kohtuullisen asiallisesti koska minä olen kuitenkin se joka olen tehnyt rikkeen.
Joskus jopa poliisi innostui neuvomaan hyviä majoituspaikkoja kun noiduin että matkakassa hupeni olennaisesti. Tosin tuo oli oravannahkojen ja neliskulmaisten pyörien aikaan...
Hyvä että selvisi rahalla

Juu kyllä niitä ihan asiallisiakin sinivuokkoja, joskus sattuu. (yleensä ei) hiljattain 6 tiellä 120km/h 80:n aluella. syyllistyin kuulemma vakavaan piittaamattomuuten koska nopeuteni oli niin (rajua) ja ohittelu jatkuvaa sillä liikennetiheydellä. nuorempi konsta olisi halunnut ottaa kortin välittömästi poijes, mutta vanhempi onneksi toppuutteli ja tuumaili, että eivät he siellä ole sen takia, että kortteja keräävät ja ikäväähän se olisi rueta peräkärrykuljetustakin tilaamaan. Minä siinä myöntelin kaiken mahdollisen ja lupasin otta opikseni (niin varmaan) Loppujen lopuksi kortti säilyi ja opiskelija tuloilla tuli 23 päiväsakkoa ei vituttanut edes hirveästi. (kun on yksillä sakoilla tänä kesänä pärjännyt)  
sport05.gif
tyhjä siinä on maijassa mitään vittuja haistatella ja pullikoida, kun tietää ylittäneensä.

062802jumpie_prv.gif
Voin lohduttaa,  että sulhoni hävisi vetomme  
tounge.gif
. Keväällä hän oli varmana, että minä saan nopeussakot ennen häntä.  
bowdown.gif
ja vedon hävinnyt on toiselle "orjana" yhden päivän

Eilen oli ajellut 40 rajoituksella 61 tutkaan. Oli toinen hyvillään, että entisen työpaikan mukaan tuli maksu ja 216 euroa tuli lappuun.

... että nyt tässä mietin, mitä pistää "orjan tekemään"  
033102bebe_1_prv.gif
ja ehdotuksia otetaan vastaan  
wink.gif

Jotenkin olen ymmärtänyt ja saa korjata jos olen väärässä niin eikös kortti lähde vasta kun on ylittänyt 50% nopeusrajoituksesta eli 80Km/h:n sijaan 120Km/h ja risat vai olenko taas väärässä? Ite säikähin sunnuntaina imatran "motarilla" kun huomasin että pollarit kyttää sillalla auton nopeusmittarissa reippaat 130km/h joka ei kait olisi ollut kuin kympin vähemmän todellista(imatran motarilla satkun rajoitus), hiljensin sit satkuun vauhdin eikä onneksi pysäyttänyt vaikka pysäytysauto lähellä olikin, olihan siellä jo muutama, ei kai enempää enää mahtunut tai haeskelivat isompia kaloja
biggrin.gif

Jotenkin olen ymmärtänyt ja saa korjata jos olen väärässä niin eikös kortti lähde vasta kun on ylittänyt 50% nopeusrajoituksesta eli 80Km/h:n sijaan 120Km/h ja risat vai olenko taas väärässä? Ite säikähin sunnuntaina imatran "motarilla" kun huomasin että pollarit kyttää sillalla auton nopeusmittarissa reippaat 130km/h joka ei kait olisi ollut kuin kympin vähemmän todellista(imatran motarilla satkun rajoitus), hiljensin sit satkuun vauhdin eikä onneksi pysäyttänyt vaikka pysäytysauto lähellä olikin, olihan siellä jo muutama, ei kai enempää enää mahtunut tai haeskelivat isompia kaloja
biggrin.gif
Periaatteessa kortti lähtee automaattisesta 40 km/h:n ylityksestä, mutta voi lähteä vähemmästäkin jos poliisi näin katsoo tarpeelliseksi.

SIIS KAMALAA...119km/h 80.n alueella. Nyt jos tänne ei joku jeesustele kohta ni ihme on!!!  
tounge.gif
Mut olipas harvinaisen reiluja kissalanpoikia, kumpa sattuis tommosia joskus omallekkin kohdalle. Ei sillä että sakkoja kaipaan...
Olipa hauska - ja aiheeton kommentti. Tarkoittaako sitä, että kukaan, koskaan ei saa sanoa kriittistä mielipidettä ylinopeuksista, jos ne ovat mopolla ajettuja? Mikä on ylinopeus, josta saa "Jeesustella" 50km/h? 60km/h? 100km/h? Torpataan etukäteen kaikki säälivistä kommenteista poikkeavat Jeesusteluna.

Ja väärinkäsityksien välttämiseksi: Ajan itse miten ajan. Pääsääntöisesti vieläpä rajoitusten mukaan
withstupid.gif
, mutta jos lipeää, vastaan seurauksista enkä odota/hae kenenkään hyväksyntää tai kauhisteluja saamalleni rangaistukselle.

Eiköhän vaihdeta pommittajafoorumille...Siellä kaikki taputtavat karvaisia käsiään näille suorituksille...

No niin päästiin aiheeseen SAKOT !! Olin ajatellut pyörän ostaessani että jos kaksilla-kolmilla sakoilla pärjään tään kesän niin hyvä
062802jumpie_prv.gif
:Mutta ainakin vielä on ollu tosi hyvä säkä! Ei oo tarvinnu mustikan kirjoittaa minkäänlaista muistutusta ! Ainut yhteenotto virkavallan kans on ollut paikallisen huoltamon pihassa ku laitoin mopoa parkkiin nii jeppe käveli takaa ja sanoi että : Metrikin keula pystys niin lappu lähtee !!
buttrock.gif
buttrock.gif
Siinä kohtaa teki mieli kysyä että jättikö äiti antamatta viime yönä,ajattelin kumminkin kerrankin pitää lärvän kiinni ja luultavasti säästin rahaa !
baaa.gif
baaa.gif

Back