• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Eikö laki enää edellytä heijastinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noista heijastimista. Kävin katsomassa noita mun vanhoja brittejä yhdessä oli semmoinen hassu fillarin kissansilmä, ei heijastanut. mutta kahdessa muussa oli kromattu lokari, heijasti. Tuleeko karhukopla, joudunko sorkkaan.

Tarkistatko samalla että takalokari yltää akselin tasolle ;)
Sanktiot on hirveet, ettei joutuis siperiaan asti...
Yltää yltää, mut se taso ei ole vaakasuorassa.
wink.gif

Onhan näissä pyörissä takavalot. Mutta (nyt menee off topikin) ajelin tossa himaan ja satoi vettä, oli muutenkin pimeetä. Lähestyin suojatietä hissukseen ja katsoin että ei mitään liikettä. Yhtäkkiä näin jonkun mustan kasan keskellä tietä ja liinat kiinni joku tälläinen muslimimamma viitassaan tai burkhassa keskellä tietä, suojatiellä kyllä mutta ei sitten näkynyt yhtään vasta kun parin metrin päästä. Meinas tulla kalsaripyykki. vois kai sen hejastimen panna tollaiseen naamioasuunkin, ainakin pimeällä. Hertta hakkaa vieläkin kahtasataa.
Liikennemerkissä nimenomaan varoitetaan mustasta miehestä

250px-Suojatie_511.svg.png
Miks ne maalaa valkoisia suojatien viivoja?? Tossa merkissäkin on mustat viivat !!
biggrin.gif

Hämäämistä sanon ma.

Onhan näissä pyörissä takavalot. Mutta (nyt menee off topikin) ajelin tossa himaan ja satoi vettä, oli muutenkin pimeetä. Lähestyin suojatietä hissukseen ja katsoin että ei mitään liikettä. Yhtäkkiä näin jonkun mustan kasan keskellä tietä ja liinat kiinni joku tälläinen muslimimamma viitassaan tai burkhassa keskellä tietä, suojatiellä kyllä mutta ei sitten näkynyt yhtään vasta kun parin metrin päästä. Meinas tulla kalsaripyykki. vois kai sen hejastimen panna tollaiseen naamioasuunkin, ainakin pimeällä. Hertta hakkaa vieläkin kahtasataa.
Liikennemerkissä nimenomaan varoitetaan mustasta miehestä

250px-Suojatie_511.svg.png
Miks ne maalaa valkoisia suojatien viivoja??  Tossa merkissäkin on mustat viivat !!
biggrin.gif

Hämäämistä sanon ma.
Jos oikein tarkkaan katsoo niin siitä saattaa löytyä myös valkoisia viivoja mustien välissä.

Onpa muuten mustalla miehellä pitkä askel
smile_org.gif
mene nyt äkkiä tunnustamaan rikoksesi ettet mustamaalaa
smile_org.gif
kaikkien motoristien mainetta rikollisena
biggrin.gif
E:syntinen!ripille siitä!

En tiedä mitä laki sanoo eikä kiinnosta,siis olen asennevammainen,siitä ei ole kyllä paperia mutta tunnevammaisuudesta olen saanut palautetta,heh.Ei ole mun pyörissä ollut mitään varsinaista heijastinta erikseen ainakaan 3 vuoteen,mitä nyt ehkä takalampun kuoressa ja pysäytetty on ,eikä kukaan ole ikinä maininnut asiasta mitään.Siitä  poliiseille .
bowdown.gif

Itse tuli tuossa syyskuun alussa pamautettua 65@50 kyttien tutkaan. Ottivat sitten sivuun ja 85€ siitä mulle ilomielin rustasivat sanktiota... Ja multakin puuttu takaanta heijastin josta vallesmanni kovaan ääneen mulle älähti ja merkisti siitä huomautuksen rekisteriotteeseen, että korjatta kuun puoleen väliin mennessä... "Kilttinä" poikana sitte loppu kuusta sen sinne taakse väsäsin...

Seuraavana päivänä heijastimen laitosta polliisi sitte pysäytti uudemman kerran mut muista törttöilyistä.. eipähän päässy ainaskaa vinkumaa heijastimesta  
033102ass_1_prv.gif

Kun tänäänkin lähdin työstä, oletin, että maailma on viikon työskentelyni vuoksi taas vähän parempi paikka ihmiskunnalle. Elo ja olo tarkoituksessa.

Paskan myivät. Ei hei heilu heijastin heilumassa. Virkavalta vaanii ja ihmisraiska on pelolle altis. On tämä niin kurjaa, kun on epäkohtia.

muutama vuosi sitten katsastuksessa, inssi sanoi että olis oltava heijastin takana, mutta ei laittanut mitään merkintää siitä vaikka hylky tuli vilkkujen takia, no en laittanut sitä uusintakatsastukseenkaan eikä inssikään siitä enää jaksanut mainita,  
nixweiss.gif

eli e-merkintä vilkuissa on tärkeämpi kuin heijastin takana  
idea3.gif

Ootteko varmoja, että takavaloon ei ole "integroitu" heijastavaa pintaa? Eihän sitä heijastinta tarvitakaan kuin vasta silloin kun valo ei pala?

Mene pimeässä ulos taskulampun kanssa ja kokeile.

Joo omassa pyörässä ei myöskään oltu kiinnitetty moista heijastinta, se oli pussissa missä oli paljon ruuveja ja joku aluslevy. Sanoivat vain että nää voi halutessaan laittaa kii
biggrin.gif

Kiinnihän ne ei oo menossa, vieläkin pitäis telinettä pienentää...

Back