• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ei varastettu

Näin ne ketjut menee poikki nips naps:

http://youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

5min takuulla olevat ketjut kesti max 30sec.
Nonnii.. ja tuosta se pellet ottaa mallia ja hässii jokkaisen ketjun paskaksi..
sad_orig.gif

Nyt sit laitat vaan kehiin tilastoa siitä ...
Tilastot luultavasti saa soittamalla poliisille/vakuutusyhtiöön.
Toki se muutaman ylimääräisen sekunnin vaiva saattaa karkoittaa pitkäkyntisen.
Puuhun köytetty todennäköisesti jää ottamatta, jos vieressä on toinen ilman köyttä.

Tarkoituksenani oli vain herättää huomiota itse lukkoon.
Hyvän ja huonon lukon lukitsemiseen menee sama aika, mutta huonon saa nopeammin auki.

Lukitukset ovat vain rehellisiä varten, kuten tuosta Perkeleen linkistä voi todeta.

sad_orig.gif
Luuletko että ne jotka oikeasti nyysii moottoripyöriä ei tiedä että tollaset ohuemmat ketjut menee heittämällä poikki 42" bolt cuttereilla?

Kyllähän noikin ketjut pysäyttää harrastelijat, ei tosin sellaisia kleptoja joilla on kunnon vehkeet.

Tuo Almax näyttää kanssa kuinka niiden oma ketju ei mee poikki bolt cutterilla mutta ainahan on laikkakoneet yms joilla varmasti menee, mutta sitten homma alkaa olla aika äänekästä.

sad_orig.gif
Eiköhän ne kaverit, jotka näitä vehkeitä käyttää ole sen tiedon ilman m.pyörä.orgia tienneet. Mopopoikien on vaikea noita puolentoistametrin voimapihtejä kuljetella mukanaan
smile_org.gif
joten enemmän varmaankin noilla "ammattilaisilla" noita käytössään.

Eiköhän nuo tiedot ole muutenkin etsittävissä oli noita linkkejä sitten org:ssa eli ei.

Mun mielestä ihan hyvä, että noita erilaisia linkkejä on eri threadeihin laitettu. Pistää miettimään niillekin, jotka ovat luottaneet sokeasti siihen "UltraHyperEiMitenkäänKoskaanPoikki" ketjuunsa.

Itsellä avasi vähän silmiä, kun tuonne erääseen toiseen ketjuun laittoi porukka linkkejä, miten ja varsinkin kuinka nopeasti se pyörä sinne pakettiautoon häviää. En olis ikänä uskonut
sad_orig.gif

- P

Edit: sakuc vain pisti linkin toiseen kertaan, joka oli jo mun kirjoittamassa ylemmässä viestissä. Kawa LTD tuon postasi toiseen threadiin jo aemmin josta sen lainasin.

Ongelma on siinä, että moottoripyörä on tarkoitettu liikkumaan. Sitä ei voi lukita niin hyvin, etteikö sitä lukitusta voisi purkaa. Kysymys on ainoastaan siitä kuluuko lukituksen purkamiseen sekunti, kolme vai kolmekymmentä.

Kunnollinen riippulukko auttaa kyllä asiaa, vaikka jarrulevyn läpi laitettuna. Perushalpikset menevät poikki millä vain mutta esim. Abloy PL350 ei sitten enää menekään. Sanka 14mm karkaistua booriterästä. Hintaakin on reilusti mutta halvalla ei saa hyvää.

Tossa viimeisimmässä videossa näkyy se, että ketjut saa nopsaan poikki, jos niitä pääsee työstämään lattiaa vasten. Jos tukevaa alustaa ei ole, ts. ketju roikkuu ilmassa, homma onkin jo vaikeampaa.

Juuri näin. Ketjulukko tulisi asentaa siten, että se on mahdollisimman ylhäällä eikä katkaisuun tarvittavaa tukipistettä olisi käytettävissä. Pelkin hartiavoimin noitakaan ketjuja harva pistää poikki. Ei siis riitä, että on kunnon lukko. Sitä pitää osata käyttää oikein.

Rälläköinti on sitten eri juttu. Akkukäyttöinen rälläkkä ja timanttilaikka niin ei edes lähde kunnolla ääntä ja taitaa mennä ketju kuin ketju poikki - vieläpä varsin nopeasti. Tästä minulle mainittiin eräässä lukitusalan liikkessä kun kävin hankkimassa uusia lukkoja perämoottorivarkauden jälkeen. Sanoivat, että sellaista lukitusta ei olekaan etteikö asian osaavat tekijät sitä murtaisi. Hyvällä lukolla saa kuitenkin enemmän mielenrauhaa.

Juuri näin. Ketjulukko tulisi asentaa siten, että se on mahdollisimman ylhäällä eikä katkaisuun tarvittavaa tukipistettä olisi käytettävissä. Pelkin hartiavoimin noitakaan ketjuja harva pistää poikki. Ei siis riitä, että on kunnon lukko. Sitä pitää osata käyttää oikein.
Minne se ketjulukko sitten tulisi asentaa kun esim ko. viiteon mittaisilla saksilla olisi saanut tuen maasta suurin piirtein stongan korkeudelle? Uskoisin myös, että jopa vanha tuttavamme cromagnon osasi lisätä työkaluihinsa vipuvartta, jos meinasi jäädä pähkinä särkemättä.

Väittäisin, että yksikään kettinki ei mopoa pelasta, jos iistsaidin kaveria sattuu juuri kyseinen yksilö kiinnostamaan.

Mulla on mun mörkäleessä Abuksen mörkäleketju aina takarenkaan ympärillä kiinni ihan vaan sen takia ettei ne nistit viitti ruveta sitä roplaamaan. Se ketju itessäänkin painaa ainakin viitisen kiloa, ja kun mun mopo on eturenkaasta Punaisen mopon takarenkaaseen niin kyllä sitä pakettia saa hetken verran äheltää useemman miehen voimin pakun kyytiin...

Back