• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

EI moottoripyörä suku.. kootut selitykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 1Tiina
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meillä äiti oli alkuun ihan tyrmistynyt ja ihmetteli mikä oikku pyörän osto oikein oli. Hetken päästä kuitenkin muisti, että minähän olen aina ollut moottoripyöristä kiinnostunut. Ja kyllä on muksua hoitanut, että olen päässyt ajelemaan. Mutta edelleenkin on kuulemma "sydän syrjällään" kun tietää minun olevan ajelemassa.

Anoppi oli myös vallan kauhuissaan. Lohdutin häntä sanomalla, että jos minulta henki lähtee pyörän päällä, niin olenpahan lähtenyt onnellisena.

Meillä taas pitää lapsille perustella, jos aikoo jotain kivaa mopoon ostaa tai suunnittelee reissua mopolla. Kaikki rahat kai pitäisi työntää lapsille. Viimeksi tänään 14 v. poitsu valitti, kun te (vanhemmat) käytätte rahoja kesämökin rakentamiseen!! Ja hänellä on uusi Aprilia RX odottamassa syntymäpäivää. Ei ole oikein menny oppi perille.

Isälleni ei tarvi selitellä, kun on kuollut jo kauan sitten, mutta en selittele tekemisiäni sen paremmin äidillenikään. Ainoastaan vaimolleni olen tilivelvollinen tekemisistäni ja ostamisistani, kun pyöritetään yhteistä taloutta, josta tietenkin kaikki mopoiluun menevät eurot on pois. Onneksi vaimoni on oppinut jo pikkuhiljaa elämään äijänsä päähänpistojen kanssa, eikä enää yritäkään saada mua lopettamaan mopoilua. On se vaan aika
inlove.gif

Mitä ihmettä sinä tuolla tarkoitat.Nyt ei tainnut minulle aueta.
Nuo "lapsi autossa" tarrat on lähinnä perässäroikkujille tarkoitettuja.
Ei kuule ole ollenkaan kiva, kun sinulla on lapsi takapenkillä turvaistuimessa ja rekka roikkuu takapuskurissa.
Näitäkin tilanteita on nähty.
Kaikki takanatulijat ei ole varustettu normaalijärjellä, voi kun olisikin?
Yksin ajaessa nostaa riskitasoa.
Avaatko hieman, en ymmärrä mitä tarkoitat?
Perässäroikkujaa paheksun yhtä paljon kuin sinäkin ja hyvin nopeasti hankkiudun hänestä eroon.

Mutta en näe omaa elämääni ja terveyttäni vähempiarvoiseksi kuin lapsen, joten paheksun sitä yhtä lailla olipa autossa lapsia, aikuisia tai molempia. Eli minun mielestäni "lapsi autossa" lätkän puuttuminen ei anna takaatulevalle oikeutta perässäroikkumiseen.

Isästä aika jätti mun ollessa vielä lapsi, joten kaikki moottorivalta oli meidän äidillä. Hattutempunhan se silti teki onnistuessaan kieltämään kolmealta pojalta mopot ja piikit.
Nykyään se lähinnä mainailee kieroon mennyttä kasvatusta, kun kaks kolmesta ajelee pyörillä, ja seuraavan sukupolven edustajakin luukuttaa vailla itsesuojeluvaistoa krossiradoilla. Mutta kyllä se lapsenlapsiaan kaitsee mielellään, vaikka menojen syy olisikin mopoiluun liittyvä.

Tiedä sitten mistä nää moottorigeenit on peräisin, koska sukupuun oksilla ei taida ensimmäistäkään mopoilijaa löytyä. Ja meidän lapsuuden ajan autoistakin saisi näyttävän "oudoimmat ja paskimmat autot ikinä" kokoelman
tounge.gif

Äiti kertoi uuden harrastukseni olleen hänen elämänsä suurin järkytys. Nykyään kyseleekin kaikkea mopoiluun liittyvään.

Iskä ei paljoa aluksi kommentoinut, mutta kun oltiin pyörää oikeasti ostamassa alkoi homma kiinnostaa. Nykyään huolletaan pyörääni yleensä yhdessä.

Yksi enoista kritisoi aina moottoripyöräiliä ja sitä hirveetä rälläämistä. Enää en edes jaksa kuunnella.

Back