• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ei käynnisty, niin ei käynnisty!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sumppu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen tässä viikonloppuna kahtena aamuna ollut lähdössä pyörällä (cbr 600 -97) liikenteeseen, ensimmäisellä vähän hörähtää, mutta loput yritykset ovat turhia. Akusta ei ole kiinni koska se on uusi ja monta kertaa saa yrittää ennen kuin akku loppuu. Mäkistartillakaan ei tahdo startata. En tiedä onko vika nyt koko ajan vai onko sattunut sama vika nyt perälläisille päiville. Siis startti pyörittää, mutta moottori ei edes "lupaile"! Apu olisi tarpeen, asiasta jotain tietäviltä!

Menee kyllä hieman sivuun aiheesta, mutta tuli mieleen hassu sattumus.

Kävin yks kaunis kesäilta Kaivopuistossa hieman ulkoiluttamassa pyörääni. Siitä mutterilta ku läksin niin pääsin sinne mäen päälle ja olin juur valmistautumassa liu'uttamaan pyörää suojatiekorokkeille, kun sitten samalla hieman kalibroin aurinkolasien asentoa kypärän sisällä.
Enpä tietenkään huomannut, että samalla ku laskin käden tankoon kiinni, käänsin tappokatkasimen OFF-asentoon..
Siinä meni varmaan 5min. pähkäillessä, että mikä meni vikaan.
Mielessä kävi niin vasta asennettu hälytin (ajonesto), kuin jo kerran käytännön pilana (joka ei muhun uponnu) OFF-asentoon käännetty bensahana..
Kylläpä tuli todellinen lego-insinööri olo, kun huomasin törkänneeni katkasinta.
Onneksi kasvojen punoitus ei näy hyvin kypärän alta, mutta mielestäni tää on niitä tapauksia, jotka olis voinu jäädä käymättä.
(sori Offtopic)
062802moto_prv.gif

Eikai startissa ole vikaa jos hyvin jaksaa pyörittää..
Eikös nuista tuppaa bensapumppu jumittaan, noin niinkuin yksi vikamahdollisuus.

mutta kun pyörässä ei muuten mitään vikaa ajossa, joten voiskos se siltikin olla bensapumppu! Eli ei kannattais starttia alkaa tutkii vai?

Taitaa olla ilmat Hontaa vastaan, mulla XX teki torstaina saman, täytyy mennä tänään tutkimaan, sammu Turunmotarin päähän, aamulla töihin mennessä vapaalla ollessaan, muttei enään sen jälkeen käynnistynyt joten tuupppasin Munkkivuoren ostarille seisomaan päiväksi, töistä tullessa kävin kokeileen heiluttelin virtalukonalta johtoja, kerran sain jopa bensapumpun ääntelemään ja mopon käyntiin mutta en sit toista kertaa joten mopo pakulla talliin seisomaan. Mulla on joko johdoissa tai käynnistyksenestossa häikkää kun sai tosiaan kerran käynnistykseneston merkkivalonkin syttymään ja käynnistymään.

Taitaa olla ilmat Hontaa vastaan, mulla XX teki torstaina saman, täytyy mennä tänään tutkimaan, sammu Turunmotarin päähän, aamulla töihin mennessä vapaalla ollessaan, muttei enään sen jälkeen käynnistynyt joten tuupppasin Munkkivuoren ostarille seisomaan päiväksi, töistä tullessa kävin kokeileen heiluttelin virtalukonalta johtoja, kerran sain jopa bensapumpun ääntelemään ja mopon käyntiin mutta en sit toista kertaa joten mopo pakulla talliin seisomaan. Mulla on joko johdoissa tai käynnistyksenestossa häikkää kun sai tosiaan kerran käynnistykseneston merkkivalonkin syttymään ja käynnistymään.
olis hyvä jos ilmoittelisit asiasta jos sulle selviää vain syy!!

olis hyvä jos ilmoittelisit asiasta jos sulle selviää vain syy!!
Näin on, käynnistyksenesto härpäke on tullut tiensä päähän, täytyy soitella maahan tuojalle että kuinkas paljon taas köyhtyy.

Tänään kolmas kerta putkeen kun sai taistella...lähti lopulta monen yrityksen jälkeen mäkilähdöllä! Ensimmäisellä kerralla kun starttasin se vähän heti "lupaili", mut siihen se sit loppus...ei tajuu!
Apua kaivataan edelleen kipeästi!

Tänään kolmas kerta putkeen kun sai taistella...lähti lopulta monen yrityksen jälkeen mäkilähdöllä! Ensimmäisellä kerralla kun starttasin se vähän heti "lupaili", mut siihen se sit loppus...ei tajuu!
Siis jaksaako se oikeesti pyörittää kunnolla. Mulla yks aamu kawa empi, mutta johtu sitten lopulta akkuveden vähyydestä (akku oli käytännössä KUIVA, mutta vielä toimii
062802jumpie_prv.gif
). Mulla on tuottanut jumalattomasti "vaikeuksia" muistaa oman akkuni huoltotarve kun auton kanssa oon ikäänkuin tottunut huoltovapauteen. Nyt takana vielä suhteellisen pitkä ja lämmin kausi -> akkuvesikin haihtuu aika nopeesti. Jos ei sovi tähän kohtaan niin menköön sitten muuten huomautuksena samanlaisille "lahopäille" kuin ite olen

Siis jaksaako se oikeesti pyörittää kunnolla. Mulla yks aamu kawa empi, mutta johtu sitten lopulta akkuveden vähyydestä (akku oli käytännössä KUIVA, mutta vielä toimii
062802jumpie_prv.gif
). Mulla on tuottanut jumalattomasti "vaikeuksia" muistaa oman akkuni huoltotarve kun auton kanssa oon ikäänkuin tottunut huoltovapauteen. Nyt takana vielä suhteellisen pitkä ja lämmin kausi -> akkuvesikin haihtuu aika nopeesti. Jos ei sovi tähän kohtaan niin menköön sitten muuten huomautuksena samanlaisille "lahopäille" kuin ite olen
Akku on vaihdettu n.3 viikkoa sitten, ja kun pystyn muutaman kerran starttaamaan ihan hyvin ennen kuin alkaa hiipumaan akku!

Onkos sulla siinä bensahana, jos on niin voipi olla hanan alipainekalvo menny särki. Itselläni aikonaan -91.ssä cbr.ssä oli sellanen vika.

Noniin taas ollaan ehkä viisaampia! Eilen kävin ostamassa itselleni kunnon akun, koska 3 viikkoa vanha bitelman akku oli mennyt rikki. No se ei vielä minua pelastanut, vaan tänä aamuna kokeilin startata...ei käynnisty...kokeilin tulpalla antaako kipinää..antoi...kokeilin uudestaan käymään..ei käynnisty...suihkutin ilmanottoon käynnistyssprayta..voilaa käynnistyi! Elikkäs jos tämä testi pitää paikkaa niin vika on siinä ettei saa bensaa! Ideoita mitäs nyt kannattais alkaa tutkimaan/ostamaan?

Et vastannut tylyttäjän kysymykseen...
Eli ensin perusasiat kuntoon.
Säädä/ säädätä venttiilit. Vaihda ilmanputsari ja tulpat.
Ala sen jälkeen vasta etsimään "vikaa".
Niin usein asiat voi olla huollon puutetta...
Bensaa se ei saa mutta mikä on syy, aika vaikea pala.
Syitä voi olla monia mutta väkisin käyntiin laitot ei monesti
tilannetta paranna. Pahimmassa tapauksesssa rikot koneen
kunnolla.

Oletko katsonut tankin huohotus letkun jos se on tukossa/syltyssä bensan saanti voi olla vähissä.

Back