• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Edullista vakuutusta pyörälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Honda_VFR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
RAI RAI!!! Tuli sit vakuutuslaskut Pohjolasta. FZ1-N -08 ympärivuotinen vakuutus missä uuden pyörän bonukset 20/60 YHT. 2193,07€!!!  
eek.gif
Että köyhät kyykkyyn!  
buttrock.gif

Ai niin oiskohan niitä jotain edullisempia olemassakaan?  
nixweiss.gif

Itse sain rytköseen melko hyvän tarjouksen TURVAlta, 1020e ympärivuotinen, bonukset 20/70. Kuulemma ainoana liikenteen bonus nousee 10% vuodessa, muilla kai 5%. Jos radalla ajaa niin ilmeisesti ainoa järkevä vaihtoehto, omavastuu 15% sama homma myös esim lentokenttäajoissa ym.

RAI RAI!!! Tuli sit vakuutuslaskut Pohjolasta. FZ1-N -08 ympärivuotinen vakuutus missä uuden pyörän bonukset 20/60 YHT. 2193,07€!!!
eek.gif
Että köyhät kyykkyyn!
buttrock.gif

Ai niin oiskohan niitä jotain edullisempia olemassakaan?
nixweiss.gif
Joo, mulla tuli pyörän päivityksen yhteydessä uusi hinta, entinen ~1100€ pompsahti 1790 egeen, juurikin Pohjolassa.. Pyörä sama mutta 6v uudempana.

Pohjantähti vakuutti Kawan 1010 erkillä, ja kun ajokaudesta on jo jonniisti käytetty, eka syksy menee keskeytettävällä ja keväällä kun pyörä lähtee tulille, on jatkuvan vuoro.

Tapiolassa nousee kanssa liikenne 10% / vuosi jos ajoakaudella eli 1.4 - 31.10 mp on ajossa vähintään 140 päivää (eli n. 5kk).

Liikennevakuutus TRX:ään on 20% bonuksilla alle 700e / vuosi. Itsellä 40% bonuksilla + muilla alennuksilla ja 2kk seisonta-ajalla tuo on n. 320e / vuosi. Laaja osakasko päälle = noin 430e / vuosi.

Honda Shadowiin sama setti on jonkun kympin halvempi. Tosin bonuksia on vain toisessa, joten käytännössä Hondan vakuutukselle jää hintaa enemmän. Tai siis jää jos pidän molemmat vakuutuksessa ensi kaudella. Saa nyt nähdä. Yhteensäkin kuitenkin 2 pyörää liikenne + laaja osakasko, siten että toinen seisoo 2kk kauden alussa ja toinen 2kk kauden lopussa, jää n. 900e hinnaksi.

Itse sain rytköseen melko hyvän tarjouksen TURVAlta, 1020e ympärivuotinen, bonukset 20/70. Kuulemma ainoana liikenteen bonus nousee 10% vuodessa, muilla kai 5%. Jos radalla ajaa niin ilmeisesti ainoa järkevä vaihtoehto, omavastuu 15% sama homma myös esim lentokenttäajoissa ym.
Nonni pikaisen puhelinsoiton jälkeen sain Turvasta tarjouksen joka oli n. 1500€ luokkaa joten ei liene vaikeeta tehdä päätöstä kun sillä vielä pääsee ajelee radalle!!!  
sport05.gif
 Ja onnettomuus radalla nostaa omavastuun 4X eli 4X160€=640€

Kiitoksia vinkistä!  
bowdown.gif

PS. ei se vakuutus vieläkään ole liian halpa mutta suunta on nyt ainakin oikea... Ja yhtiöhän vaihtuu helposti yhdellä puhelinsoitolla jatkossakin...  
wink.gif

MULLA FASU MYÖS.

POHJOLA n.1000e. ei korvaa radalla
033102ass_1_prv.gif

if n. 930e. en tiedä
withstupid.gif

nordea. 1100e. korvaa 75% radalla
sport05.gif

jos saatte halvemmat niin ilmoittakaa
buttrock.gif

kaikki ympärivuotisia vakuutuksia... riippuu myös miten keskität muita vakuutuksia
crazy.gif

Mulle tarjottiin If:stä kokovuotista liikenne+osakaskoa 821€.
Nordeasta 681€, Turvan laskuri antoi hinnaksi 771€, Pohjolan laskuri 780€...
Kaikilta saisi 20% bonukset.

Pyörä GSX-R 750 2001

Tapiolan laskuri FZS1000 Yamahalle (laitoin 105kw ja 209kg, kun en jaksanut varmistaa oikeita arvoja) 20% bonusta.

Liikenne: 704e
Osakasko: 129e (160e omavastuu)
Täyskaso: 468e (300e omavastuu)

Rata-ajon korvaavuutta en tiedä. Keskittämällä Tapiolaan kaikki vakuutukset saa aika helposti 13% omaedun, eikä 17% omaetukaan ole mahdoton saavuttaa. Lisäksi tuossa tosiaan on viidessä vuodessa ilman onnettomuuksia bonukset tapissa.

Tulinpa nyt tänne avautumaan odotellessani yhteydenottoa toisesta vakuutusyhtiöstä... Vaihdoin puolitoista viikkoa sitten vanhan mopon isompaan, Jammun pienempään Midnight Stariin. Kyselin Iffistä vakuutustarjousta, ja sanoivat että alle 750€:lla lähtee pakollinen ja täyskasko per vuosi. Oli halvempi kuin muualla, ja koti- tms. vakuutusten ansiosta saa vähän keskittämisalennustakin.

No, tänä aamuna tuli sitten uudistettu If-sopimus. Mopon vakuutushinta on 1090 egeä ja senttejä päälle, eli karkeasti puolet kalliimpi kuin mitä puhelimessa oli luvattu. Palvelulinjalla asiakaspalvelija voivotteli ja väänteli käsiään, että kun on jotain tullut jossain väärin, mietti hetken ja huomasi sitten, että tarjouksessahan on virhe: Jammun painoksi oli siinä merkitty 283 kiloa vaikka AKE sanoo 303.
idea3.gif
Ei auttanut vaikka sanoin, että painoa lisäämällä teho/paino-suhde heikkenee joten vakuutuksen ei tietääkseni pitäisi ainakaan kallistua ja ilmoitin samalla tuijottavani Nordean nettilaskurista pyöreää 800 euron summaa, josta pääsisi keskittämällä vielä alle. Tämä oli jo ilmeisesti aivan liian teknistä.

No, pitäkää te Iffissä tunkkinne.
033102ass_1_prv.gif
Minä pyysin saman tien muiden vakuutusyhtiöiden linjoilla roikkuessani tarjoukset vielä toistaiseksi hetken aikaa Iffissä olevista auto-, koti- ja henkivakuutuksista.

Tulipa sitten kilpailutettua FZ1:sen vakuutusten osalta kaikki löytämäni vakuutusyhtiöt. Hintahaitari on järkyttävä! Parhaat tarjoukset tulivat Tapiolasta ja Turvasta, joista päädyin itse Turvaan, vaikka hinnoissa ei enää ollut kuin parinkympin ero. Nyt kustantaa uunituoreen Fasun vakuutus täysillä bonuksilla omalla ajokaudellani ( n 1.5 - 30.9 ) about 530€/v. Sitä en pidä enää liian pahana hintana.

Kannattaa todellakin siis kilpailuttaa vakuutusyhtiöt! Ja tietty olla varovainen liikenteessä. Muiden (ainakin toistaiseksi) kämmejä ja pöllittyjä vehkeitähän tässä maksellaan..

Vakuutus vaihtui Pohjolasta Pohjantähteen ja hinta putosi alle puoleen..

Pyöränä 2004 ZX-6R ja kuskina espoolainen 24v mies. Pohjola pyysi seisonta-ajattomasta kaskoineen noin 1850€. Pohjantähdessä sama setti 855€.

Pyysin tarjouksia myös muualta, niiden hinnat pyörivät yleisesti 1200-1400€ hujakoilla eli näihinkin verrattuna Pohjantähti lähes ilmainen
smile_org.gif

E: Oho, tulipa vastattua vanhaan ketjuun
nixweiss.gif

Mulla vakuutukset on ifissä, turvaan verrattuna pelkässä pyörässä säästin n.200e(koti,auto ja mp säästö n.400e\v). Pyörä on 9-r kvaakku ja rekkarissa 105kw\220kg, hintaa 1150 eeroo\v(kasko ja liikenne, 20\70 bonuksilla) ja hinnassa lunastusturva. En tiedä josko sais jostain vielä halvemmalla mut pidin ihan kohtuullisena...
nixweiss.gif

Vaihdoin juuri Fenniasta vakuutukset Turvaan pyörän vaihdon yhteydessä. Pyöränä ZZR1400 ja Fennian hinta oli 2000€/kausi kun taas Turvassa 550€. Bonukset kun on vasta 40/70 niin pidin Turvaa jo ihan kohtuu hintaisena tuon kokoluokan pyörälle.

Kyselin äsken Aktialta pyörävakuutusta ja meinasin pallilta tippua ku tuli tarjous 15 % bonuksilla liikennevakuutus 1000 Hondasta 501 e v,Nordeassa joku 750 e.Eli vaihtoon meni.

Täytyy kyllä sanoa että muutamat vakuutusyhtiöt putoavat kyllä kohta jo pois pelistä.

If taitaa olla ensimmäinen motoristien kannalta. Tai sitten joku muu. Omasta mielestäni vakuutus yhtiöiden pitäisi huomioda myös meidät motoristit.

Pari vuotta sitten Pohjola oli ylivoimaisesti edullisin. Vaan maailmaa muuttuu... 900 Hornetin liikennevakuutus ja täyskasko oli alle 400€, siis vuonna 2007. No, sitten vaihtui pyörä tonniseen CBF:ään ja kysyin vakuutusta, ~600€ pelkkä liikennevakuutus. Tänä keväänä kilpailutin vakuutukset (auto, mp, kotivakuutus, tapaturmavakuutus, autossa ja mp:ssä täyskasko). Tapiolasta sain parhaan tarjouksen ~1300€/v. Vertailu eri yhtiöiden kesken on vaan aika vaikeaa.

mulla turvassa ja oon ollu tyytyväinen
Sama vika.
Nykyisen pyörän kanssa Lähivakuutus oli ympärivuotisessa liikennevakuutuksessa 50€ halvempi, mutta soitto Turvaan, niin yllättäen auton kaskoon löytyi joku "lisäalennus" joka tasoitti vakuutusmaksut, joten Turva turvaa.
Silti pyörän ja auton vakuutusmaksut pitää kilpailuttaa joka kevät, on niissä, ihme kyllä, sen verran heittoa. Pitäähän sille omallekin vakuutusyhtiölle antaa mahdollisuus tarkastaa hintoja (alaspäin).
Sen olen huomannut, että keskittäminen pitkässä juoksussa kannattaa. Ennen minullakin oli vakuutukset 3-4 yhtiössä. Nykyään Turva vakuuttaa kaiken muut, paitsi koirat.
Oletteko muuten huomanneet, että jos bonukertymä menee yleensä vakuutusmakusen yleiseen hinnan nousuun. Jos aloitat -20%, niin X vuoden päästä siinä maksulapussa on sama summa, vaikka bonuksia on kertynyt -60%
nixweiss.gif

Back