Edullista vakuutusta pyörälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Honda_VFR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Hyvinkää
Vaihdoin oman VFR:n joku aika sitten Fasuun. Vanhan pyörän vakuutukset oli Pohjolassa ja vakuutus ei ollut sellainen ympäri vuoden vakuutus, vaan maksoin vain pyörän käyttökuukausilta jolloin pyörä oli ajossa täydet vakuutukset ja muutoin seisonta-ajan vakuutusta joka luonnollisesti erittäin pieni. Nyt tuli Fasun laput Pohjolasta ja pyytävät n 1.100 euroa vuodessa ympärivuotisesta vakuutuksesta! Aika hemmetin suolanen hinta kun ottaa huomioon että bonukset sekä liikenne-, että kaskovakuutuksessa 70%. Mistähän löytyisi fiksumman hintaiset vakuutukset Fasuun? VFR oli ajossa vuosittain sen about 5-6kk ja maksu oli tuolloin vuositasolla siis jotain 550-650 euron luokkaa ja nyt tosiaan 1.100 euroa! Huh!

Valitettavasti vakuutusmaksut ja -ehdot riippuvat niin paljon paikkakunnasta, asiakkaasta, asiakkaan alennuksista, prätkästä, prätkän varusteista ja vakuutusyhtiöstä, ettei halvimman vakuutusmaksun selvittämiseen ole muuta keinoa kuin kysyä tarjousta eri vakuutusyhtiöiltä.

Tarkistithan teho/paino suhteen, jonka mukaan vakuutukset nykyään pitkälti menee.... Eli mikä Fazu? Jos en väärin muista niin fz1=110kw ja vfr=80kw

minä kun kyselin vakuutusten hintoja ostettuani prätkän kesäkuussa ni pohjantähti osoittautui selvästi halvimmaksi vakuutusyhtiöksi.

+ muistaa vakuutustarjouksia pyytäessä kysyä tarjousta koko paketista eikä vain mp-vakuutuksesta. Saattaapi vaikuttaa hintaan hyvinkin paljon. Hävyttömän hinnan ovat keksineet fasusi vakuutukseen
crazy.gif

Minulla vaihtui vakuutusyhtiö kun Pohjolalla oli tarjous uuteen pyörääni 1140€ ja Nordealla taasen 938€. Lisäksi Nordea antoi täyskaskoon heti 70% bonarit, kun Pohjolalta irtosi mx 60%.
Vakuutus olisi ollult molemmissa ympärivuotinen.

Edit: Ai niin Tuosta Nordean hinnasta lähtee vielä keskittämisalennuksestakin lisää pois kun autonkin vakuutus oli paljon halvempi kuin mitä oli Ifillä
062802jumpie_prv.gif

Mä otin vakuutukset Veritaksesta. Siinä annetaan uudelle vakuutukselle lähtöbonuksia 0 % liikennevakuutuksesta ja 70 % isokaskosta, mutta vuosimaksu on silti ylivoimaisesti edullisin (ainakin meikäläisen asuinpaikan, prätkän jne. tapauksessa). Omavastuut on 250 euroa eli n. 100 euroa kalliimmat kuin muilla vakuutusyhtiöillä, mutta mä laskin, että jos tulisi 3 vahinkoa, maksut menisivät suunnilleen tasan halvimman sellaisen vakuutusyhtiön kanssa, jolla omavastuu on 150 euroa. 0, 1 tai 2 vahinkoa tulisi siis Veritaksen omavastuun suuruudesta huolimatta halvemmiksi kuin muilla vakuutusyhtiöillä. Ainakin omiin tarpeisiini tämä Veritas oli sopiva vaihtoehto.

Kannattaa kuitenkin pyytää tarjoukset joka ikisestä vakuutusyhtiöstä, jonka tiedät.
smile_org.gif

Kannattaa myös huomioda mm. kaskon voimassaolo rataharjoittelussa ja ulkomailla matkustettaessa mikäli tarvetta on. Omavastuut voivat olla myös aika suuret mm. Venäjällä, Virossa ja muissa mielenkiintoisissa maissa.

Ja vakuutuksia kysellessä on hyvä päästä itse vakuutuksen tarjoajan kanssa keskustelemaan hinnoista, niin saa useimmiten väännettyä vielä muutaman kympin hinnasta pois. Eli pyytää tarjouksen esim. sähköpostiin ja tämän jälkeen soittaa yhteyshenkilölle tarjouksesta. Ja useimmiten saa keskittämisalennuksia ja muuta diipadaapaa jos niin haluaa.

Näyttäisi nyt siltä että Nordean vakuutus pyörälle halvin. Näin tilanne ainakin toistaiseksi. Vielä kysäsen parista paikasta ja jos ei muuta niin eikun Nordean asiakkaaksi...

Kysy tarjous jokatapauksessa Veritakselta... Itte kilpailutin melkeen kaikki läpi ja oli ylivoimainen tarjous. Tämä siis ihan äskettäin.

Tuli tässä yhtäkkiä mieleen noista kaskovakuutuksista. Kun bonarit tapissa 70 niin tästä ei enää nouse, joten näin ei hintakaan alene? Parin vuoden väleinkö lippailtava kevyesti
biggrin.gif

Vakuutukset on taidetta.

Mä olen vaihtanut Nordea - Pohjola väliä parin vuoden välein, jo useamman kerran. Aina se toinen on edullisempi. Tällä kertaa säästin kotilon kanssa lähes 1000e vuodessa. Mutta varmasti parin vuoden jälkeen tilanne on taas toisinpäin.

Pohjolasta tuli selitys miksi laskuri antaa 1100e, lasku on 1600e. En minä sitä ymmärtänyt, mutta ei mun tarvitsekkaan.

Ja tarjous pitää ottaa kirjallisena, yllättäen joskus lasku ei sitten olekkaan tarjouksen mukainen.

ifissä 200euroa halvempi liikennevakuutus kuin turvassa omaan pyörään ainakin ton laskurin mukaan...
crazy.gif

E: onko pohjantähdellä laskuria?ei ainakaan omiin silmiin osunu...

Kannattaa käydä kysymässä tarjous konttorista, sieltä saat parhaat tarjoukset. laskurit antoi ainakin minulle paljon korkeampia hintoja.

ifissä 200euroa halvempi liikennevakuutus kuin turvassa omaan pyörään ainakin ton laskurin mukaan...  
crazy.gif

E: onko pohjantähdellä laskuria?ei ainakaan omiin silmiin osunu...
On pohjantähdellä laskuri, mutta aivan turha niitä on käyttää. Konttoreista vaan tarjouksia hakemaan. Itsellä vaihtui tapiolasta pohjantähteen tapiolan korottaessa 400 eurolla maksuja, ja loppupelissä pohjantähti tuli puolet halvemmaksi.

Laskurista myös sikana kalliimpi...eroa suoraan pyydettyyn tarjoukseen 600egee...
omg.gif

1.100 euroa! Huh!
Kallista tuntuu olevan. Mulla on Tapiolassa kaikki kodin vakuutukset ja kulkuneuvot. Kaksi autoa, yksi museo-mp ja -07 TDM, tapaturmavakuutukset ja kotivakuutus niin loppu summa koko vuoden maksuista on karvan vajaa 1400 euroa.
Autoissa on pakolliset liikennevakuutukset ja laajat osakaskot ja TDM:ssä täyskasko.

Teho/paino-suhde ei lopulta vaikuta ainakaan IF:ssä tuon taivaallista vakuutuksiin
omg.gif
He ovat purkaneet tuon autojen tavoin merkki/mallikohtaiseksi ja siten jos ko. fillarimallilla tulee paljon korvattavaa, se näkyy juuri ko. mallin vakuutuksissakin. Esim. omalla kohdalla olisi Ducati SS750HF maksanut lähes 900e vuodessa, mutta tuo allekirjoituksen Kawa maksaa "vain" 550e vuodessa ja Suzuki GS500F 25kW olisi ollut tuon saman 550e vuodessa. Ja kysyinpä senkin joskos tuolle Dukulle tekisi kastraation 25kW:ksi, ei sillä ollut vaikutusta kuin pari kymppiä vuodessa
eek.gif

Ja se mikä tuossa IF:n ympärivuotisessa on mukavaa, niin he laskuttavat tosiaan tasaisesti, ympäri vuoden. Joissain yhtiöissä maksut ympärivuotisuudesta huolimatta keskittyvät silti kesään, mutta ei IF:ssä
thumbs-up.gif

Back