Toivottavasti tästä ei tule jokakeväistä pähkäilyä..
Afrikkalainen myyty syksyllä - (aika lailla +/- 0 rahan suhteen, mutta ajoin sillä +5000km) ja täytti tehtävänsä oikein hyvin. Nyt tuo K100 on kyllä pysynyt kunnossa kevään ajan ainakin (n. 1500km jo takana, kiitos kuivan ja lumettoman kevään), mutta silti jotenkin sitä haluaisi sen rinnalle toisen pyörän. Siksi aktivoinkin tämän ketjun uudelleen.
Hakukriteerit on hiukan muuttuneet.
Vaatimukset:
- Kardaaniveto
- Vähintään n. 70hv
Lisätoiveet:
- Kovat sivulaukut
- Kahvalämppärit
Hintaluokka 1500-4500e. Nettimoton erittäin ahkeralla selaamisella olen päätynyt seuraaviin vaihtoehtoisiin malleihin ja merkkeihin:
- BMW K100LT 8v/16v
- BMW K100RS 8v/16v
- BMW K1100LT tai RS
- BMW R1100S
- Honda ST1100 Pan European
Muutama musta hevonenkin on listalla, mutta noi tuntuu järkevimmiltä. K100 8v malleissa olisi tietty synergiaetu koska nykyisen tekniikka on samaa. Pidän kovasti tuosta K100:n moottorista, ainakin oma hiukan puhditettu 8v on ihan riittävä mun tarpeisiini. Toisaalta 16v malleissa olisi paremmat jarrut yms. LT tai RS sen takia, että RT on katteiden osalta mulle liian ahdas. Ja taas toisaalta 1100 malleja saa melkein samaan hintaan ja niissä on taas menty tekniikan osalta hiukan eteenpäin.
R1100S on bokserivaihtoehtona mukana, lähinnä hintatasonsa takia ja nyt on alkanut kiinnostamaan myös nuo Panit, joissa hiukan mietittyttää jakohihna - mutta mitä lueskelin netistä, niin se taitaa olla aika kestävä noissa. Honda on koeajamatta, joten sen osalta se on vielä mysteeri.
Koeajettuna tälle keväälle on Kawasaki GTR1000, R1100S, M-G Quota 1100, K1100LT (ja pari tähän budjettiin sopimatonta kustomia). Noista GTR ei maistunut, Quotan jätin hautumaan, siitä on vähän ristiriitaiset fiilikset, R1100S yksilö kiinnostaa kyllä, mutta mietin josko olisi järkevämpi säästää tonni tai kaksi ja ostaa K sarjalainen. Tuo ajamani LT oli muuten melko kiinnostava, mutta sen kytkin luisti oikein reippaasti.
Saa siis ottaa kantaa, ehdottaa listan ulkopuolelta kriteereihin sopivia pyöriä ja kertoa mielipiteensä minkä pyörän listalta ottaisi.