• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Dunlopin mp renkaista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TiJuKo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jotenkin tuntuu aika tuulesta temmaatulta toi väite samanlaisten kumien eroista.  Eihän se rengasvalmistaja varmaan halua laaittaa mopoon sellaista rengasta, jota mopon omistaja ei haluaisi ostaa uudestaan.
Britti bikessä oli tuosta juttua. Ensiasennuskumeina on ollut aasiassa tehtyjä kumeja kun taas euroopan markkinoille tehdyt jälkiasennuskumit on tehty Ranskan tehtaalla. Uudessa versiossa tästä on kuulemma päästy eroon...

Mitäköhän noille mun renkaille on syötetty, kun rautalangat paistaa jo läpi ja mittarissa on vasta 3000 km (qualifier)? Luulin nyt sen 6000 km pääseväni. Paljonko tuolla uskaltaa vielä ajaa? Eli koska rengas pamahtaa rikki?
nixweiss.gif
Itselläni alkoi kudokset paistaa kesken päiväreissun. Kumia on siinä vaiheessa niin ohuesti, että kumi puhkeaa helposti. Ei tarvitse olla kuin joku terävä kivi tiellä, niin ilmat poistuu. Arvatkaa mistä tiedän? Onneksi oli paikkatarvikkeet mukana.

Ostin Bladeen muiden varoittelusta huolimatta Sportmaxx Qualifierit. Oikeen ne ohjekirjassa mainitut versiot.
Sen verran monta kertaa lähti perä alta viileillä renkailla, että ei enää Dunloppeja mulle tule.

Ensiasennus Bridgestoneista ja Pirelleistä on ollut hyviä kokemuksia. Pirelliä tulee jatkossakin alle.

Dunlopit on ihan pskat. Mulla on ollut ensiasennusrenkaina kahdessa fillarissa. Molemmilla kerroilla kulutuskestävyys on ollut olematon ja bonuksena tietty liukkaus on ollut ylitehokasta.

Roadsmartit on pärjännyt erittäin hyvin ainakin Biken testeissä (voitot 2/2009 ja 5/2009). Ja ainakin pari nettituttua kehuu noita maasta taivaaseen.

Olisin laittanut omaani alle, mutta kun ei lähiseudulta tilaamatta löytynyt ja kiire oli kova. Mut ei nuo mitään varsinaisia halppiksia olis ollu.

jaa-a. Mitenköhän nuo roadsmartit eroaa metzelerin Z6:sta? Itellä olis nimittäin kummien vaihto edessä.
Tuossa 2/2009 testissä ('urheilulliset matkarenkaat') herra nimeltä Bruce Dunn arvottaa Roadsmartit yhden plussan paremmaksi Triumph Sprintin alla. Tosin kutonen oli tosin vielä vanhempaa mallia.

Tuo Dunfloppi on ainakin kaksikumirengas eli saattaapi pyöriä alla pitempään...Mut eiköhän nuo ole ihan kelvollisia molemmat.

^Ja brittien näkemystä dunloppien hyvyydestä en viitsisi juurikaan noteerata. Sen verran siinä kotiinpäin vedetään...
baaa.gif

Jotenkin tuntuu aika tuulesta temmaatulta toi väite samanlaisten kumien eroista.  Eihän se rengasvalmistaja varmaan halua laaittaa mopoon sellaista rengasta, jota mopon omistaja ei haluaisi ostaa uudestaan.
Britti bikessä oli tuosta juttua. Ensiasennuskumeina on ollut aasiassa tehtyjä kumeja kun taas euroopan markkinoille tehdyt jälkiasennuskumit on tehty Ranskan tehtaalla. Uudessa versiossa tästä on kuulemma päästy eroon...
samaa muistan lueskelleeni toisesta britti julkaisusta. itsellä oli R6R:ssä ensiasennuskumeina(qualifier), takanen kesti noin 7tkm, etunen olisi mennyt vielä, itse en pitänyt em.tuotteesta, en oppinut luottamaan, mutta kyseessä olikin nuo OEM-aasian mallit, euroopassa valmistetut ovat keränneet käsittääkseni kehuja.

Nyt sain alle Pirellin Diablot ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Dunlopin jälkeen tuntuu kuin renkaat olisi kärpäspaperia, eli pito tuntuu huimalta. Tiedä sitten johtuuko tuosta ensiasennuksesta, mutta itse en ainakaan enää rahojani noihin Dunlopeihin laita.

Back