• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Dunlop Sportsmart?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
JMH sanoi:
Mitä vittua Velmu? Äijä kyselee renkaiden kulutuskestävyydestä maaliskuussa. Minä haluan samaa Vimpelin pontikkaa, ja paljon, ensi visiitillä.

Kyllä sitä vielä saa :D pitää varmaan tänää laittaa tilaus vetämään... Siis renkaat :)

Eiköhän aina uusin versio ole PÄÄSÄÄNTÖISESTI parempi kuin edellinen, ainakin Roadsmartissa oli näin kokemuksen perusteella...:orgmp2:

Dodii.. Uudet gummit saapu, ja olihan pakko muutama vertaus mittaus suorittaa kun joutoaikaa oli :)

Eli uuden ja vanhan sportin mittaukset,

Koko molemmilla rengassarjoilla 120/70/17 ja 180/55/17

Sportsmart 2
Paino:
Etu 4,3kg
Taka 6,7kg

Leveys:
Etu 118mm
Taka 183mm

Sportsmart 1
Paino:
Etu 4,4kg
Taka 6,8kg

Leveys:
Etu 120mm
Taka 185mm

Udessa mallissa eturenkaasta puuttuu kokonaan ns. olkapää, ja profiili on lähes kokonaan pyöreä vanteelle asti. Takarengas on taas huomattavasti pyörämmällä profiililla ja keskellä oleva kovempi seosalue on hieman leveämpi. Silmämääräisesti takarenkaan kosketuspinta on hieman suurempi suoraan ajettaessa kuin vanhassa. Edellisessä mallissa takarenkaan profiili oli hyvin "ratainen". Uudessa mallissa vesiurat menee lähemmäs renkaan reunoja ja ovat samalla aavistuksen leveämmät.

Tuskin tämä ketään kiinnostaa, mutta laitoinpahan ny kumminki :P
ImageUploadedByTapatalk1395789524.136196.jpg

Kiitos Velmu tästä infopaketista. Se oli hyvin hyödyllinen.

Itse olen aikeissa testata ensimmäistä kertaa Dunlopin renkaita ja SportSmart on se malli, jonka olen alustavasti raapustanut hankintalistalleni. Koska oma päristely painottuu ratapuolelle, niin taidan kyllä kallistua tuon edeltäneen 1. version kannalle, koska sen mitat ja profiili sopii paremmin 'ympyräajoon' kuin tuon uuden 2. mallin. :D

Kerro nyt vielä, mistä renkaat tilasit?

Perehdyttyäni hieman tarkemmin SportSmart2:n sielun elämään, niin itse asiassa sekä etu- että takarenkaan uudistettujen profiilien on tarkoitus parantaa ohjailtavuutta sekä ohjaustuntumaa (tämä siis etenkin etusen osalta) niin kadulla kuin radalla ajettaessa. Lisäksi uudistettujen profiilien myötä renkaiden kontaktipinta katuun/rataan on mutka-ajossa suurempi kuin edeltäjällään SportSmart1:llä.

SportSmart2:n uudenlainen kumiseos sekä kuviointi ovat tuoneet parannusta renkaan kulutuskestävyyteen sekä ominaisuuksiin ajettaessa märällä pinnalla SportSmart1:een verrattuna.

Useissa käyttäjien esittämissä kokemuksissa/tehdyissä vertailutesteissä korostetaan, että molemmat renkaat ovat hyviä (1&2), mutta uusi SportSmart2 on huomattavasti pitävämpi rengas märällä ja piirun verran parempi ohjailtavuudessa. Toki löytyi myös kommentteja, joissa 2:n todettiin huonoksi ja mm. haukuttiin renkaan 'pehmeää' tuntumaa kovissa jarrutuksissa.

Ota näistä nyt sitten selvää. :dunno: Parasta lienee vain ostaa jompi kumpi rengassetti ja itse testata, miltä ne tuntuu. DIY. :grin:

Back