• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducatista seuraava pyörä, kannattaako?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mittarissa tällä hetkellä päälle 18 tkm.. Pahasti näyttää, että 20 tkm menee rikki vielä tämän vuoden puolella.  
blush.gif
älä jumalavita plikka "pilaa" sitä mopoas...mulla on v. 1993 888:ssa vasta 16.500 mittarissa ja pelkään, että 17.000 menee rikki...enkä koskaan aja sateessa tai kun lämpötila on yli 24 astetta, ettei motti kuumenisi liikaa...ja öljyt vaihdan 3000 km:n välein...

paaaljoon asiaa... klips

Juu, alle 20 k€ saa tehokkaan ja jopa paremman ajettavan sekä kurvailtavan kuin mitä ST4S on (mun oma henk. koht mielipide).

Kuten jo yllä mainitsin niin noihin perusteluihin perustuu mun "heitä voltti" -juttu.

Fysiikkaa... painoeroa noilla on 13 kg, mutta hillareilla saat napsastua siitä painosta pois sen 5 kg ja eroksi jää vielä 8 kg, joka on TODELLA PALJON ylimääräistä liikkuvaa massaa! Varsinkin silloin kun puhutaan lähes saman tehoisista laitteista ja kun / jos kuljettaja on sama. Ja painoero pysyy lähes samana (13 kg) jos tehdään samat temput 999:iin.

Väitätkö vieläkin tosissasi että vakio ST4S on nopeampi kuin vakio 999?

Nyt en missään nimessä tarkoita kirjoituksillani sitä että ST4S olisi huono moottoripyörä! En missään nimessä! Mutta se ei todellakaan ole 999:n veroinen laite!
No, mä myönnän, että sun perustelut on kaikki kohdallaan.
wink.gif

Ja kiva kun viitsit pistää vastinetta kehiin.
smile_org.gif

Kyse oli siitä, että just nimenomaan Ducatinkin voi saada edes hieman kohtuullisemmalla hinnalla kuin 999 on.

999 toki kulkee varmasti lujempaa kuin ST4s vakiona, mutta itse en radalla yritä ylittää omia rajojani, enkä aja suorilla kuin 150-160 ehkä hetkellisesti ihan vain siksi, että rakas ääliö vakuutusyhtiö maksaisi jos vetäsen lipat.

Eli olet varmasti oikeassa siinä, että tuolle hintaerolle löytyy toki vastinettakin. Minusta vain se vakio 999 tuntui jotenkin nuhaiselta ja varmasti olisi kivampi hiilareilla. Johan se ääni saa tehon tuntumaan paremmalta. Mulla on vielä virtaviivaisuutta heikentämässä tuo korkeampi tuulilasi, eli huiput jää takuulla alemmas, ja ajoasento on ukkomainen, eli enpä paljoa jaksa maata tankilla. Jos olet kerran ajellut rataenkkoja yms. niin olisi tosiaan hauska nähdä, paljonko eroa nelkku ässän ja 999:n kierrosajoilla olisi.

Mulle ST4s:kin on jo taitoihin nähden liian tehokas peli, mutta ihan mukava ajaa ja likat kotona pääsee mukavasti mukana.

Eläköön Ducati.
inlove.gif

Tavataan jossain yhteydessä. Olisi mukava turista kokeneen ja nopean kuskin kanssa aiheesta. Tervetuloa vaikkapa tuonne .ORG!-shopin noutopisteeseen kahvelle
033102beer_1_prv.gif

t. rovosoiva lasagnen purija

Testatkaa samalla kummalla käy Lapissa ja takas nopeammin. Eikös noilla pyörillä ole kuitenkin ihan hiukan eri käyttötarkoitus?

Olet ihan oikeassa. Niinhän niillä pitäisi olla eri käyttötarkoitus, mutta mikäli viittaat rata-ajoon, ilmeisesti (ymmärtääkseni matkasportti) ST4 lähettää 999:n leipäjonoon.. Summasummarum..  
bowdown.gif

Juh, tämä oli täysin TAHALLISTA provoa hyvin mielenkiintoisesta keskustelusta, joten sen mukaan.. Mun isä on isompi kun sun iskä!
smile_org.gif
tounge.gif

Jokainen tulee vahvaksi uskossaan, joten ratatestiä odotellessa:
Talk to the hand cos the face ain't listenin'..  
talktohand.gif
Viittaan edelliseen höpinääni
biggrin.gif

Pakko saada joskus tuo 999s. Mutta ST4s ei jouda silti pois. 999 on taivaallisen kaunis kyykky. Ihan vastaavalla lailla kuin MV Agustan versiot aiheesta. Nam.

Rovoseerasin hieman ihan huvikseni, ja sain hämmästyttävän mukavia vastineita. Työ ootte kivoja kaikki.
062802moto_prv.gif

Kiitos hauskasta kirjoitteluseurasta! Mä en oo päässy tarpeeks tänä kesänä pyörän päälle ja se on välillä tosi tuskaa. Kotilolla vaan tavaraa sinne tänne ja sitten shopissa renkaita haistellessa ja kypäriä sovitellessa meinaa itku välillä tulla, kun on aina jotain muuta, että pääsis paanalle...
pftroest.gif

Sitten lasetellaan täälä voorumissa vaan.
bawling.gif

älä jumalavita plikka "pilaa" sitä mopoas...mulla on v. 1993 888:ssa vasta 16.500 mittarissa ja pelkään, että 17.000 menee rikki...enkä koskaan aja sateessa tai kun lämpötila on yli 24 astetta, ettei motti kuumenisi liikaa...ja öljyt vaihdan 3000 km:n välein...

Ymph, tiedän että noita kilometrejä on siunaantunut vähän "liikaa" mutta kun kyseessä on noin hieno pyörä ajaa, en millään ole voinut pitää sitä ainoastaan pihassa ihailtavana.

Ihan oikeasti Fabio, kyllä minä siitä huolehdin.. Se saa jakamattoman huomioni ja paljon hellää kohtelua. Öljytkin vaihtuu 5 tkm välein mutta kun tuo moottoritie on niin kuuma..

"Ajettavaksihan nämä pelit on tehty" olen selitellyt itselleni siitä asti kun 10 tkm raja ylittyi..

Jos olet kerran ajellut rataenkkoja yms. niin olisi tosiaan hauska nähdä, paljonko eroa nelkku ässän ja 999:n kierrosajoilla olisi.

Mulle ST4s:kin on jo taitoihin nähden liian tehokas peli, mutta ihan mukava ajaa ja likat kotona pääsee mukavasti mukana.

Eläköön Ducati.
inlove.gif

Tavataan jossain yhteydessä. Olisi mukava turista kokeneen ja nopean kuskin kanssa aiheesta. Tervetuloa vaikkapa tuonne .ORG!-shopin noutopisteeseen kahvelle
033102beer_1_prv.gif

t. rovosoiva lasagnen purija
No rata-enkkoja en ole ajellut kuin tuolla Ducati Cupissa ja kun Ducati Cuppiin voi osallistua kuka tahansa (paitsi A-lisenssi omaava ratakettu) niin en itseäni kovana kuskina pidä.

Järkätään sitten ens kesäksi sellainen vapaamuotoinen ja leikkimielinen testi. OK?
smile_org.gif
Nina on luvannut 999 "koeajoon" ja jos sulta saadaan ST4s niin silloinhan tuo "koeajo" voidaan suorittaa? Koeajothan suoritetaan aina radalla ja sillai varovasti, eikö? ;)

Kaikki Ducatit on mukavia ajaa!!!
sport05.gif

Ainahan on mukava tavata muita Ducatisteja, mutta en valitettavasti vielä tunne ehdottamaasi paikkaa...
withstupid.gif

t: wanabii reiseri

P.S. Pitzaa aamupalaksi, lounaalla pastaa ja illalliseksi lasagnea!

En mäkään tollasen 999:n omistajana paljon muuta tekisi kuin ajaisin. Itsellä kilometrejä tulee n 15000 kaudessa.

Eiköhän se kunnossa pysy, kun huolta pitää. Pahempi sitä olisi pitää enimmäkseen tallissa ja käydä kerran viikossa repimässä kylmällä koneella vartin lenkki samoilla öljyillä vuodesta toiseen.

Onko MP:ssä jotain sellaisia osia, joita ei voi vaihtaa uusiin niiden kuluttua "liiallisen" ajamisen takia?
biggrin.gif

"Ajettavaksihan nämä pelit on tehty" olen selitellyt itselleni siitä asti kun 10 tkm raja ylittyi..
Täh...!?
tounge.gif
biggrin.gif

...juu kyllä vaan...ite oon vähän laiskanpulskea loivaliikkeinen nautiskelija ja usein vaan tallissa näprään ja katselen mopoja ja kuutelen mopojen ääniä nauhalta (Isle of Man TT-races 50- ja 60-luvuilta)...hullu mikä hullu....... onneksi vaimo haluaa ajelemaan omalla mopollaan koht. usein, joten "pakko" se on seuraksi lähteä...vaikka minä sitten joudun huoltamaan ja pesemään hänenkin moponsa...mutta sehän se vasta mukavaa onkin...

Kukin tekee iloisesti tahollaan mitä halajaa, kunhan ei toisille tee pahaa.....
tounge.gif

Ei mullakaan tuo 20000km ylitys oo kaukana tänä kesänä, eikä oo mitään järkiä kun arvo laskee koko ajan, jos miettis että vaihtas S4R tai osamaksu 999, tai Multistradaan, niin joka kilometri tuohon päälle heikentää rahallista arvoa...

JA ISO CACCA sanon minä.

Ajoa kovasti koska tässä ollaan ja eletään !

Kaikille kovasti terveisiä.
party-smiley-052.gif

onneksi vaimo haluaa ajelemaan omalla mopollaan koht. usein, joten "pakko" se on seuraksi lähteä...vaikka minä sitten joudun huoltamaan ja pesemään hänenkin moponsa...mutta sehän se vasta mukavaa onkin...

"Mene kaikin mokomin naimisiin. Jos saat hyvän vaimon, sinusta tulee hyvin onnellinen. Jos taas saat ilkeän vaimon, sinusta tulee filosofi - eikä sekään ole hullumpaa."
- Sokrates

biggrin.gif

Nina , puhut asiaa, tai siis Sokrates ----

Valentino Rossin seuraava pyörä on sitten DUCATI

Järkätään sitten ens kesäksi sellainen vapaamuotoinen ja leikkimielinen testi. OK?  
smile_org.gif
Nina on luvannut 999 "koeajoon" ja jos sulta saadaan ST4s niin silloinhan tuo "koeajo" voidaan suorittaa? Koeajothan suoritetaan aina radalla ja sillai varovasti, eikö? ;)

Kaikki Ducatit on mukavia ajaa!!!  
sport05.gif

Ainahan on mukava tavata muita Ducatisteja, mutta en valitettavasti vielä tunne ehdottamaasi paikkaa...  
withstupid.gif

t: wanabii reiseri

P.S. Pitzaa aamupalaksi, lounaalla pastaa ja illalliseksi lasagnea!
Hyvä idea!
Juu, tuo kuulostaa hauskalta. Nimenomaan radalla, jotta ei liikennettä vaaranneta, tottakai
wink.gif

Luulen muuten, että ST sarjan hinnoissa on tällä hetkellä vähemmän katetta kuin noissa uusissa kaunokaisissa. Arvaisin.

Ai niin, tuo OrgShoppi sijaitsee Malminkartanossa Heltsinkissä osoitteessa Pihkatie 4 ja on avoinna arkisin 9-17 ja usein iltaisinkin ollaan paikalla. Hyllystä löytyypi renkaita, hälyjä, kypäriä, yms. yms... Voi siinä ohessa turista mukavia. Tervetuloa käymään paitsi ei ehkä ensi tiistaina ja keskiviikkona kun ollaan pikkuisen varattuja, mutta muulloin koska vain.

Oletkos tuonne shoppiin jo rekisteröitynyt?

t. Spagu

Hmmm....

Näin tuossa päivänä eräänä tuttavan tuttavan, joka ajeli MotoGuzzi Sport Corsalla. Tokaisin sille kiusallani, että "onpa hieno Honda!". Se loukkaantui niin, ettei puhunut mulle yhtään mitään.
biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

Kyllä tää on hauskaa!
IHME ETTEI
kaboom.gif
Vissiin syöt vielä omilla hampaillasi
veryangry.gif
Oli se niin pahasti sanottu
No ei tuo ole mitään sen kaverin loukkauksien rinnalla! Väitti mun Kawaa ihan työntötanko-Brevan näköiseksi. Voi prkl!!!!  
veryangry.gif
Silloin kiehahti! Onhan Kawassa sentään kampiakseli oikein päin! Ei kai sitä kukaan nyt vaan italialaisiin sotke. Pthyi hitto... Honda-kauppaan ja äkkiä hakemaan selvemmin italoista erottuva pyörä...

Ja toihan oli mun puolelta kohteliaisuus. Guzzilla on tosiaan paneuduttu ulkonäköseikkoihin (Aprillitehtaan avustuksella) ja vihdoin saatu tarpeeksi Hondan näköinen mopo... Onneksi olkoon!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Ei liity (laadukkaisiin) Ducateihin mutta sanonpa viela.
Miten kaveri joka loukkaantuu niin ettei puhu sulle mitään, pystyy puhumattomasta päästä ylistämään sun kawaasi brevan näköiseksi (paino sanalla ylistää)
omg.gif
Tuolla mielikuvituksella suunitelmatalouden kukkanen Uralkin saattaa muuttua hondan näköiseksi
tounge.gif

Kuvaavaa. Joku kysyy, pitäisikö hankkia Ducati. Viaton kysymys ja yllättäen nousee about .orgin seuratuimmaksi aiheeksi. Ainakaan ei voi väittää, etteikö herättäisi tunteita...

joo, ja jos niin moni ei pidä ducatista ja ylistää jotai supernintendoa (sori, en voi tuolle mitään), kuitenki räyhää tällä palstalla...emmä tajuu...kai tää on niin kiinnostava merkki tai jotai mut nää räyhääjät ei sitä itelleen myönnä!
wink.gif
biggrin.gif

btw. monsteri myynnissä!
withstupid.gif

No ei sitä malta olla kiusaamatta ja vääntämättä vähän provoja kun tietynmaalaisten pyörien omistajat lämpiää niin helpolla... (stressaahan se viileätä kaveriakin, jos perille pääsy on vähän onnenkauppaa)
biggrin.gif

Sori vaan kaikille, tää on tämmöistä, töissäkin löytyy yksi herrasmies joka ajaa Guzzilla ja päivät kuluu aina pienen naljailun merkeissä. Sinänsä ei mitään italoja vastaan, on mahdollista, ehkä jopa todennäköistä että ensi keväänä tulee sellainen hankittua. Mutta siihen asti niitä haukutaan...
tounge.gif
033102bebe_1_prv.gif
tounge.gif

Ymph, tiedän että noita kilometrejä on siunaantunut vähän "liikaa" mutta kun kyseessä on noin hieno pyörä ajaa, en millään ole voinut pitää sitä ainoastaan pihassa ihailtavana.

Ihan oikeasti Fabio, kyllä minä siitä huolehdin.. Se saa jakamattoman huomioni ja paljon hellää kohtelua. Öljytkin vaihtuu 5 tkm välein mutta kun tuo moottoritie on niin kuuma..

Jees eikai kukaan nyt osta pyörää vaan talliin seisomaan??? On tämä niin kallis harrastus että luulisi et rahoilleen hakee myös vastinetta
biggrin.gif
Minä ainakin... mulla 12000km huhtikuulta ja siihen väliin mahtuu 1kk mittainen ajo tauko
bowdown.gif

Jos pyörällä ei aja niin eikös se oo sama ku ostaa ison julisteen makkarin seinälle ja näin ?
buttrock.gif

Jees eikai kukaan nyt osta pyörää vaan talliin seisomaan??? On tämä niin kallis harrastus että luulisi et rahoilleen hakee myös vastinetta  
biggrin.gif
Minä ainakin... mulla 12000km huhtikuulta ja siihen väliin mahtuu 1kk mittainen ajo tauko  
bowdown.gif

Jos pyörällä ei aja niin eikös se oo sama ku ostaa ison julisteen makkarin seinälle ja näin ?  
buttrock.gif
Jaa mikä ettei ?...kyllä mulla on pari laitetta, millä en ole ajanut muutamaan (3-5) vuoteen, mutta jos ensi kesänä taas yrittäs...

Mukavampia ne on tallissa, kun kuvana seinällä...kunhan on kunnon merkkiä !

kyllä mulla on pari laitetta, millä en ole ajanut muutamaan (3-5) vuoteen, mutta jos ensi kesänä taas yrittäs...

Tasan ei käy onnenlahjat, kun minun pitäisi tuolla laitteellani ajaa vielä ainakin seuraavat 3-5- vuotta..
tounge.gif

Voipi tietty olla, että muutenkin se on asettunut asumaan meille ikuisesti.. Ja seuraava Ducati on.... Öh..  
wink.gif

Voi elämä, onpa vaikea aihe. 999:lle piti kuitenkin ääni tälväistä loistavien ajo-ominaisuuksien puolesta. (Huomasin kyllä päätyväni sen kanssa todennäköisesti vain vaikeuksiin.) 916-998 mallin muotoilua tuo ei vielä hakkaa, missä sitten aika ja ihmisen silmän tottuminen tekee ehkä tehtävänsä.

748 on kiikarissa, kun ei muuhun ole varaa lähitulevaisuudessa...

Back