• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducatin ylikiristetty takarenkaan mutteri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sniiki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hmm, taidan kyllä käydä hakemassa paremman mutterimyllyn. Toi vanha Yama taitaa olla aika lelu noilla nyyttoneilla. Seuraavaksi joko aukee mutterit ilman jatkovarsia tahi pyörii mopo ympyrää mutterimyllyn päässä.

Raaseri sanoi:
Hmm, taidan kyllä käydä hakemassa paremman mutterimyllyn. Toi vanha Yama taitaa olla aika lelu noilla nyyttoneilla. Seuraavaksi joko aukee mutterit ilman jatkovarsia tahi pyörii mopo ympyrää mutterimyllyn päässä.

tällanen sitte... :D

Nitrous sanoi:
Joku Ducatisti vois huolto-oppaasta vilasta, että onko toi annettu momentti kuivana vai voideltuna.

kuvasta päättelisin, että rasvan kanssa ainakin 748-996 sarjassa.
Tarttee vielä varmistaa huoltomanuskasta.

Liitetiedostot

• takarengas.JPG
    takarengas.JPG
    19,7 KB · Katselut: 36
Multissa ja sf:ssä 52mm mutteri, olen vetäny momenttiavaimella 220-230 paikkeille ja siitä sen verran kiinnipäin että sokka menee. On irronnu samalla avaimella rytkäyttämällä. Olen puhdistanut ja rasvannut mutterin, kierteen ja kartion joka kerta. Kiinnipäin laittaessa pitää olla tarkkana ettei pyörä pääse eteenpäin, voi kaatua jos on vain sivutuella tai pukkijalalla.

Dege sanoi:
On muuten just toisinpäin tuo kiristys , näin pääkallopaikalta neuvottiin. Uuden akselin kiristys momenttia en kyllä tiedä mutta siinä ei ongelmia enää ole. Rattaanpuolen mutteri piti jättää 200 Nm ja ketjunkiristäjän mutteri 70 Nm entisen 50 Nm sijaan.

No perkule olin väärässä. No onneksi oli ensimmäisen kerta:p

Back