• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducatin myyminen hankalaa(ko)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ramirez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
No mitäs kaikkea siellä huollossa oikein on tehty?
Täytyy olla jotain isompaakin vikaa tuohon rahaan?

40tkm huolto on se ISO huolto (ainakin ST:ssä).
-jakohihnat
-uusi kytkin (alumiininen, kun on kuulemma vahvempi ja vanha oli ihan valmis)
-kytkimen työsylinteriä laitettiin (oli vuotanut)
-yksi venttiilin keinuvipu
-ketjunohjaimet (oli turkulainen valtuutettu Ducatin huoltoliike asentanu viime kesänä eturattaan väärinpäin!  
omg.gif
)
-sitten tarkastettiin ja vaihdettiin (tarpeen mukaan) kaikki laakerit
-säädettiin ruiskut
ym.ym.ym
Ja sitten ihmetellään ettei mene Ducatit kaupaksi käytettynä  
biggrin.gif
wink.gif
Niinpä. 66tkm ajettuun xx:ään olen vaihtanut nokkaketjun kiristäjän (55€). Eipä silti, kyllä mielelläni ajelisin Italian ihmeellä, mutta minun resursseillani on ainoa mahdollisuus pitää tällaista talousmopoa.
sport05.gif
062802moto_prv.gif

sanoi:

-jakohihnat
-ketjunohjaimet (oli turkulainen valtuutettu Ducatin huoltoliike asentanu viime kesänä eturattaan väärinpäin!
omg.gif
)
-säädettiin ruiskut
ym.ym.ym
biggrin.gif
wink.gif
Niinpä. 66tkm ajettuun xx:ään olen vaihtanut nokkaketjun kiristäjän (55€). Eipä silti, kyllä mielelläni ajelisin Italian ihmeellä, mutta minun resursseillani on ainoa mahdollisuus pitää tällaista talousmopoa.
sport05.gif
062802moto_prv.gif
Jaa Blackbirdin huollotko halpoja? Kerroppas mitä maksaa sytytystulpat mustarastaaseen ja kuinka usein pitää huolto-ohjelman mukaan vaihtaa?
tounge.gif

Sivusta olen yhtä kiroilijaa kuunnellut, ei taida ihan nokkaketjun kiristäjällä selvitä Hontakuskikaan...

sanoi:

-jakohihnat
omg.gif
)
-säädettiin ruiskut
ym.ym.ym
biggrin.gif
wink.gif
sport05.gif

062802moto_prv.gif
Jaa Blackbirdin huollotko halpoja? Kerroppas mitä maksaa sytytystulpat mustarastaaseen ja kuinka usein pitää huolto-ohjelman mukaan vaihtaa?
tounge.gif

Sivusta olen yhtä kiroilijaa kuunnellut, ei taida ihan nokkaketjun kiristäjällä selvitä Hontakuskikaan...
bowdown.gif
Tässä otinkin huomioon vain ns. konehommiksi laskettavat, ja vielä vähän kieli poskessa.. Itse olen vaihdellut öljyt, suodattimet ym. kulutusosat. Tulppien vaihtoväli on 24tkm tai iridiumeilla 48tkm. Sikakalliitahan ne ovat, mutta kun olen kaverin kautta saanut hiukan halvemmalla...
smile_org.gif
Ja tavallisilla (platina)tulpilla voinee ajaa 30tkm, eivät olleet menneet miksikään 27tkm:ssä, päätellen ulkonäöstä ja koneen käynnistä.
buttrock.gif

Juu,,, Tais mustakin tulla ikuinen ducatisti. Ei siitä tunnu eroon pääsevän järkevällä hinnalla. Vaihdossa toiseen merkkiin ei saa mitään, vastaus liikkeessä on useasti että meillä on seissyt tuokin tuossa jo vuoden. Taitaapi ainut vaihtoehto olla se että vaihtaa samaan merkkiin, niin ei tule niin paljon takkiin taloudellisesti. Nettimotossa ollut muutaman ajan myynnissä, ei soiton soittoa, eikä tinkimistä yhtään.
veryangry.gif

Saman huomasin itse, hankalaa oli ST4s pois myynti
sad_orig.gif
lopulta sekin sitten meni liikkeeseen. Sieltä se lähti kuitenkin aika nopeasti, joten ehkä porukka ei ducea halua ostaa yksityiseltä  
nixweiss.gif

Yhdessä liikeistä johon vaihtoa kyselin todettiin, että "se on kyllä vähän löysään hirteen menemistä jos vaihdossa ottaa" ja kyseessä oli ns. jälleenmyyyjä ducelle.
Kyllä mulle ainakin Ducati kelpaisi, tahtoo vaan olla melko hinnoissaan jos vertaa japsipyöriin. Se on toki täysin ymmärrettävää, onhan Ducateja vähemmän liikenteessä, monet melko vähän ajettuja jne. Mutta silti.

Kysyntä ja tarjonta eivät tässäkään kohtaa. Uskomatonta kyllä että liikkeet alkavat nihkeilemään siinä, jos tarjoaa vaihdokiksi. Jaa-a.

Itse henk. koht. ostaisin käytetyn mieluummin yksityiseltä. Liikkeestä riippuen sitä katetta on kuitenkin jonnin verran saatava.

Juu,,, Tais mustakin tulla ikuinen ducatisti. Ei siitä tunnu eroon pääsevän järkevällä hinnalla. Vaihdossa toiseen merkkiin ei saa mitään, vastaus liikkeessä on useasti että meillä on seissyt tuokin tuossa jo vuoden. Taitaapi ainut vaihtoehto olla se että vaihtaa samaan merkkiin, niin ei tule niin paljon takkiin taloudellisesti. Nettimotossa ollut muutaman ajan myynnissä, ei soiton soittoa, eikä tinkimistä yhtään.
veryangry.gif
En tiedä mikä pyörä sinulla, mutta ihan mielenkiinnosta: miten hyvin nuo vaihtotarjoukset pitivät paikkansa tuon 18,5% vuosittaisen tiputuksen kanssa?
Itse ainakaan en kehtaa edes soittaa ilmoituksiin joissa on yli 20% ilmaa hinnassa; ei ole yksinkertaisesti kanttia tarjota esim 10k€ pyynnin pyörästä esim 7k€.
withstupid.gif

ja viripalikkaakin on ihan homona, niin pakkohan siitä on saada pari tonnia extraa.
jos pyörän ostaja ei arvosta palikkaa euronkaan vertaa, niin kannattaa myydä ilman palikoita. saa niistä nyt jotain irrallaan myydessä.
Joo tuohan oli vitsi, mutta totta puhut. Etenkin näistä Ducateista tätä hilpettä löytyy ja helposti saattaa saada sen 50% siitä mitä on maksanut, kun myy osat erikseen. Jos taas myyt pyörää ja ynnäilet osien hintoja siihen päälle, niin pyörän hinta nousee aivan liian korkealle. Nämä on kuitenkin makuasioita ja toinen tykkää toisenlaisesta palikasta ja toinen toisesta.

Viripalikan/lisävarusteen ongelma on just siinä, että moni ostaja ei arvosta pätkän vertaa just sitä persoonallista juttua mikä myyjällä siinä on.
confused_orig.gif

No ehkä Termignonit Ducatissa on semmonen mitä suurin osa hakee. Kuulemma uusina myytävistä Duceista ylivoimaisesti suurin osa myydään saman tien kuuluvammilla putkilla. Mutta jotkut "kalliit hiilikuituosat" on ainakin mulla ihan sama... Monasti ostajan mielestä pyörä on ennemmin "pilattu" kuin "varusteltu". Siksi pitääkin aina säilyttää alkuperäiset osat ja mahdollisuus palauttaa pyörä alkuperäiseen kuntoon. Katsastuksen uhkakin tulevaisuudessa leijuu jatkuvasti yllämme.

Oikealla hinnalla menee kaupaksi yksityiseltä suoraankin. Aina olen itsekin joutunut nöyrtymään pyyntitoiveissani. 748 kesti kolme päivää ja samasta maankolkasta ollaan. Ostajia tarvitaan vain yksi ja Ducatin tapauksessa uskoisi niitä renkaanpotkijoita olevan sitten vähemmän. Sen ostajan perään oli hiljaista, vaikka en ilmoitusta heti poistanut.

Se on toki ikävä tosiasia, että lisähilppeistä ja huolloista ei saa rahojaan takaisin. Jos jaksaa, jotkut osat kannattaa vaihtaa orkkiksiin ja myydä erikseen. Hilppeillä lähinnä vain saadaan se oma kapine ostajan silmissä haluttavammaksi, jos se jo sijoittuu hintavertailun halvimpiin.

Mikä sitten on sopiva hinta? Se minkä ostaja on valmis maksamaan? Omani kun ostin tinkasin sikana vaikka pyynti oli nettimoton alhaisimpia. Kaupathan siitä tuli kun ei kiinnostuneita ollut. Luonnollisesti Dukeen vaihto meni saman periaatteen mukaan. Tässä tapauksessa kyllä helpotti että HD liike joka pyörää myi loimaalla ei sitä juuri arvostanut ja oli sen varmaan aika halvalla ottanut sisään.

Moro,

Jos tuntuupi Ducatin myyminen hankalalta niin ainahan voitte kokeilla sen vaihtamista
smile_org.gif

Nimittäin,vaihdan huippukuntoisen ja punaisen Honda VTR SP1:en hyvään Ducati 916/996/998/999:iin ja maksan välirahaa tapauksesta riippuen.

Minua ei haittaa laisinkaan jos Ducatilla on ajettu radalla, kunhan on pysytty pystyssä ja pyörästä on muutenkin pidetty huolta. Jos pyörään on laitettu asiallista lisäpalikkaa, niin sekään ei haittaa vaan katsotaan eduksi.

Yst. tarjoukset maililla vattulainen miumau pp piste nic piste fi tai soittele iltaisin klo 18-21 välillä 050-480 4366

talktohand.gif

Lisätty linkki:

http://www.nettimoto.com/374289

Kuka ostaa Italialaisen Ducatin vaihtaakseen/myydäkseen sen kohta pois
confused_orig.gif
? Sellasen henkilön kannattais pysyä muissa merkeissä! Ducatit on "harrastepyöriä" ja niitä "kerätään perheeseen", eikä niitä lasketa pois "suvusta" !!!  Mitä väliä silloin on jostakin "jälleenmyyntiarvosta"
confused_orig.gif
buttrock.gif

750 Paso      
inlove.gif

907IE Paso  
inlove.gif

ST4s          
inlove.gif

Kuka ostaa Italialaisen Ducatin vaihtaakseen/myydäkseen sen kohta pois
confused_orig.gif
?
Jospa kyseisellä henkilöllä ei ole kokemusta merkistä ja hän ei mahdollisesti ihastukkaan sen ominaisuuksiin varauksettomasti?

Esim. ajoasento tai joku muu seikka voi hyvinkin johtaa merkin vaihtumiseen.
Kuten Finnpaso jo sanoi, niitä ei myydä pois vaan kerätään sukuun ja perheeseen. Jos suvun ensimmäinen Ducati ei ole geometrialtaan ajokelpoinen, hankitaan seuraava, joka toivottavasti on.

Tätä on Ducatismi parhaimmillaan.

Back