• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ducatiin sopiva öljynsuodatinavain?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markku33
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Piti saada suodatin irti, mutta ei lähtenyt pelkillä näpeillä
Kirjaimellisesti quick and dirty -ratkaisu on ruuvimeisseli lyömällä läpi ja kahvasta vääntämään.
itse olen vaihtanut kaikki suodattimet samalla tavalla. kiristämiseen sitten riittä käsimomentti varmasti.
Tuota keinoa tulee käytettyä usein itsekin.

Itse käytin kerran edellisen Kawan oikeassa huollossa, jossa siis vaihdettiin mm. suodatin. Seuravan kerran kuin vaihdoin sitä itse, niin oli vähän tiukassa. Ensin onnistuin hajoittamaan tuollaisen metallipantaavaimen. Sitten löin meisselin läpi, niin meisseliä käännettäessä se vaan repi öljynsuodattimen palasiksi. Lopulta sain muistaakseni sen irti lyömällä (lyöntiä kehän suuntaan).

Tuossa on aina se vaara että hajottaa koko suodatinjalan. Niitäkin on nähty.Jos se ei irtoa kohtuullisen helposti suodatinavaimella se on vedetty törkeän kireälle tai sitten tiiviste kuivana paikoilleen.Tai se on seisonut pitkään l.vanha suodatin.

ducatissahan se suodatin on siellä syvennyksessä, jos meisseli irroitus repii suodattimen, on jäänteiden irroitus työlästä.

Itse käytän sellaista kolmisormista avainta, joka tiukentuu suodattimen ympärille sitä tiukempaa mitä tikempaa vääntää.
Silläkään ei kyllä saa suodattimesta kiinni kuin näkyvältä osalta.

Back