• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati vs. japanilaiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ducati vs. japanilaiset - tyhmä äänestys

• Ennen oli japseja, nyt on Ducati

Ääniä: 0 0,0%
  • Ducati jäi, nyt ajetaan japanilaisella

• Molemmin päin on tullut vaihdettua

• Ducatin ostan heti kun massit riittää...

• Ääniä yhteensä
    0
Tuossa Ducati-kauppiaan kanssa keskusteltuani vitsailin, että jos ostaisin jonkun Ducati nahkarotsin, pitäisi siinä olevat merkit olla helppoja rapsia pois. Itseni tuntien saatan olla ns. tuuliviiri ja Ducati-Meccanica takki ei oikein istu jos joskus ajaa Hontalla. Tähän kauppias tokaisi Ducatin olevan samanlainen kuin HooDeen: Kerran kun italialaiseen kapsahdat, et enää muita kaipaa.

Tuota rupesin sitten pähkäilemään ja muutenkin mietin, että onko se Ducce parempi kuin japanilaiset vai onko se ihan legendaa... Tulin siihen tulokseen, että jos Ducce on ns. hanurista löytyy varmaan paljon enemmän sellaisia motoristeja, jotka ovat vaihtaneet Ducatista japanilaiseen kuin päinvastoin. Jos taas Ducce on parempi, niin toisin päin.

Eli äänestys entisille ja nykyisille Ducatin omistajille: Miten päin on tullut vaihdettua?

Toi viimeinen kohta on varattu niille muutamille japsikuskeille, joiden aktiivisuudesta D-palstalla voi päätellä, että desmo-twinit ovat alkaneet houkuttelemaan...
biggrin.gif

Parempi olisi, jos mitään tälläistä vastakkainasettelua ei enää lietsottaisi, varsinkaan ducatistien puolelta. Olen erittäin mieltynyt nykyiseen pyörääni, enkä oikein tiedä, mikä minulle olisi parempi, mutta erittäin suuresti ihmettelen, että miksi ihmeessä Ducati on niin suuri ongelma niille, joilla sellaista ei ole tai jotka siitä eivät ole kiinnostuneita.

Ei minuakaan juuri nyt kiinnosta muut pyörät
biggrin.gif

edit: Yamaha -> Honda -> Triumph -> Ducati

ducati oli ja meni, kaipasin lisää jännitystä elämääni ja hankin harleyn! ei se ducati silti pois suljettu mahdollisuus ole... kakkospyöräksi vaikka
wink.gif

pakko kommentoida vaikka en yleensä.. mutta "corollalla" ajelen ja tyytyväinen olen. ducateissa ei omasta mielestä ole mitään vikaa/ myöskään sellaista että moisen hankkisin. kohta kysellään että naku vai kyykky vai customi vai enska..taas.. ja siitähän saadaan taas kunnon kina käyntiin! tärkeintä on että 2 pyöräsellä mennään malliin,merkkiin ja tyyliin katsomatta! ja tämähän oli vain mun mielipide....
baaa.gif

edit: mutta sitä en ymmärrä että moititaan toisen pyörää tai kerrotaan hänelle että "miksi tollasella ajelet kun tää mun on parempi ja sun pitäs ostaa nyt sellanen koska muut on pa*koja ja nää parhaita" se on syvältä..
veryangry.gif

No ehkä vähän kärjistäen tossa tuli asia ilmaistua, mutta jätetään se vastakkainasettelu vähän vähemmälle.

Pointti on se, että itseäni kiinnostaa pitääkö kauppiaan väite: "Ducatista ei pois vaihdeta" kovinkin hyvin paikkansa...

Itse olen kyllä rakastunut monstrooni, mutta kyllä toisaalta tiedän olevani tuuliviiri, enkä ole varma ajanko lopun ikääni Ducatilla. En ole sydänjuuriani myöten mikään ultra-ducatisti. Ducati on hieno ja erikoinen, mutta en väitä että se on kaikin puolin parempi kuin muut... Mulle se on hyvä.

Honda Blackbirdiä lähdin ostamaan ja Ducati ST2:n nähtyäni ja kuultuani - kaupat tuli samantien. Aikasemmin japseja, ei enään ikinä mun talliin mitään ompelikoneita.

-91 vaihdoin vuoden vanhan kawa voyagerin 1300.sen uuteen ducati 851.seen.makso 129000 mummonmarkkaa,oli oikeestaan halpa kun ajattelee sen ajan muita merkkejä,niinku laadullisesti.Ei oo sit enää tarvinnu vaihtaa pyörää eikä merkkiä,sitä ennen kahlasin läpi 12 japsia.Nyte on vaivaset 77000km mittarissa.

Ducateista olen tykännyt niin kauan kuin muistan, eli ihan pikkupojasta lähtien. Pari kertaa onnistuin "tyrimään" ostokseni, ja ekalla kerralla ostin SS750:nen sijaan Yamaha Thundercatin, toisella kerralla Monster 900:sen sijaan Honda CBR600F:n. Yamaha oli kyllä varsin mukava laite, Honda ei oikein iskenyt.

Nyt kun ostin 749:in niin enää ei ole kummitellut pyörän vaihdot mielessä ollenkaan, jollei nyt lasketa sitä ajatusta, että ehkäpä ostan R-mallin. Kertakaikkiaan Ducatit ovat hienoja laitteita ja ennen kaikkea niillä on todella hauska ajaa!

Joop, olihan tuo äänestyksen idea aika selvä jo tuossa alkuviestissä, eikä juuri jättänyt tilaa uudelle herja-ja kinaketjulle. Mutta siitä vastakkainasettelusta sen verran että onhan niitä muitakin kuin se Dee ja sitten ne Jii -merkit. Onhan niitä nääs muitakin europyöriä, joista vois vaihtaa Ducatiin, tai päinvastoin. Sellaistakin on tiettävästi tapahtunut.

Eli äänestin japsista Ducatiin on vaihdettu, vaikka muita euromerkkejäkin on kokeiltu. Täytyy tunnustaa, että tuli jopa ostettua heräteostona semmoinen D-henkinen vaatekappalekin, mitä ei aiemmin ole tullut tehtyä. No, oli se sentäs poistomyynnissä.  
tounge.gif

Mutta silti, en usko että seuraavat mopot olisi välttämättä pelkästään Bolognasta. Voivat kyllä hyvinkin olla, sillä aika helppo näihin on jäädä 'koukkuun'. Joka tapauksessa omalla kohdalla seuraava mopo voi silti olla joku muukin merkki, mutta ei mikä tahansa, vaan todennäköisemmin joku parista kolmesta eri euromerkistä. Se nyt vaan on sen oman vinksahduksen nykyinen plaatu.
Eli silleen siinä jutussa vois kyllä olla asian siementäkin, että paluu Ducatista japsiin on epätodennäköisempää tai ainakin vähemmän yleistä kuin toisinpäin, oli syyt sitten mitä milloinkin.
Niin ja kävi miten kävi, vaikka sen epätodennäköisemmän kaavan mukaan, niin eiköhän ne tyyriit Meccanica -takit saa aina kierrätettyä.  
cool.gif

No on tullut kommenttia puolesta että vastaan. Itselläni koskaan ole ollut kuin japanilaisia ja yksi saksalainen vanhus, mutta silti saattaisi jonain päivänä olla Ducati alla. Varsinkin jos tämä vakuutus hommeli saatais joskus kuntoon niinkuin harrastajan vinkkelistä katsottuna. Silloin voisin ostaa japsin rinnalle italialaisen vaikka olen vannonut että italialaista autoa en osta koskaan.
Ducatista henkii kuitenkin sellainen jokin, mutta tiedä sitten miten sen kanssa voi elää. Se on vähän niinkuin puolison valinta, ei tiedä ennenkuin kokeilee. Pitäisi saada Ducati kuukaudeksi käyttöön ilman ostovelvoitetta.

Japanilaisilla aloittelin ja nyt on Ducati. En tosin ole niin vannoutunut Ducatikuski etten voisi muillakin ajaa, siispä tallissa on SS:n lisäksi pari Hondaa. Hommahan kuitenkin menee niin että hyvää yleispyörää ei ole tehtykään. Ducati pikipätkille ja XL soralle
smile_org.gif

että miksi ihmeessä Ducati on niin suuri ongelma niille, joilla sellaista ei ole tai jotka siitä eivät ole kiinnostuneita.

Ei minuakaan juuri nyt kiinnosta muut pyörät
biggrin.gif

edit: Yamaha -> Honda -> Triumph -> Ducati

Se on se Suomalaisten ominaisuus, eli kateus. Se on tietysti kummallista miksi ne japsipyörien omistajat näkee sen Ducatin ongelmakseen, jos ne kerran ovat niin huonoja, ylihintaisia ja alitehoisia pyöriä. Minulla ei ole ollut koskaan tarvetta mennä haukkumaan jotain toista pyörää/merkkiä omasta huolimatta. Hontaa ja Ducatia voin kehua, mutta molempia eri syistä. Ducatii on näistä kuitenkin selvästi parempi..
tounge.gif

Itse vaihdoin rivinelosesta (cbr600f), v4:seen (VFR750) ja siitä Ducatiin (ss750ff). Nyt voin sanoa, että seuraava pyörä on taas suurella todennäköisyydellä Ducati, mutta teoriassa jokin muukin twini voisi olla mahdollinen.

Guzzi - Kawa - Ducati - seuraavaksi Ducati tai Guzzi (tai mistä sen tietää Triumph, Aprilia?, KTM?...)

Niin... Mulla on ollut 748 -00 -> GSX-R750 -02 -> S4R -03 Nämä siis kadulla. Radalla SS900 -01 -> YZF-R6 -01 & -02 -> ??

Ostakaas joku mun R6:nen pois niin pääsee ihmettelemään uutta kulkinetta alle.

Back