• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati on my mind..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Tervehdys! Moottoripyöräkuume voi näköjään nousta tappiin myös syksyllä,eli ensi keväänä se on PAKKO saada.
Jotenkin nuo Ducatit on aina saanut pään kääntymään,ja nyt pitäisi saada vähän faktaa kyseisistä kaunottarista.Tiedän,että foorumia selatessa saattaisin kohdata joitakin kysymyksiäni,mutta se on tylsää..(selaaminen)mukavampaa,että joku vastaa suoraan.

Eli kysymyksiä:
Oleellisimmat erot malleissa (ajattelin esim.vm.n.2002)
-S 750 FF
-750 SS
-749 S

Merkissä hyvää/ei niin hyvää?

huoltoväleistä?

Ja ylipään,miten arvostettu kyseinen merkki motoristien keskuudessa on? No joo,on kyllä erittäin suhteellinen kysymys,mutta..

KIITOS.

Ducatti on kaunis peli, sopii olohuoneeseen,
mutta ei sillä ajaa voi
smile_org.gif

Pyörä on kallis
Huollot hinnat on 3 kertaiset muihin, paitsi BMWhen.
Arvaa miksi ?
Kaikki joutuu purkamaan että pääsee käsiksi huoltokohteisiin.

Koeaja ensin, jos et tule merisairaaksi kuten minä (kun kaikki tärisee eri tahtia, kate, peilit, ja mittaristo
smile_org.gif
)

Reiska_SB

Olin 70-luvulla nuori ja silloin kolahti Ducatit ja Moto Guzzit. Itsellä oli pitkään kusti, mutta vaihdoin viime elokuussa XX:ään. Pidän sinänsä edelleen kusteista. Pojalla on Ducati monster 620 ja aina tulee sillä ajaessa mieleen, että tämä on hauskin moottoripyörä millä olen ajanut. Ei vaan sovi 2 päällä Euroopan reissuun laukkuineen. Monsterilla ajettu 29.000km, eikä mitään teknisiä ongelmia. Hanki pois Ducati, mutta muista huoltaa tai huollattaa. Jos Ducatin huoltaa oikein , se kyllä kestää siinä missä H..datkin.
sport05.gif

mutta ei sillä ajaa voi
smile_org.gif

Pyörä on kallis
Arvaa miksi ?

Koeaja ensin, jos et tule merisairaaksi kuten minä (kun kaikki tärisee eri tahtia, kate, peilit, ja mittaristo
smile_org.gif
)

Reiska_SB
Voisin kyllä melkein ihan olohuoneeseenkin ostaa..pun.750 SS onko kauniimpaa moottoripyörää olemassa?Mitä?
bowdown.gif

mutta ei sillä ajaa voi
smile_org.gif

Pyörä on kallis
Arvaa miksi ?

smile_org.gif
)

Reiska_SB
Voisin kyllä melkein ihan olohuoneeseenkin ostaa..pun.750 SS onko kauniimpaa moottoripyörää olemassa?Mitä?
bowdown.gif
Oliskohan mahd. kenelläkään mitään linkkejä kyseisestä tapauksesta videomateriaalin muodossa?..En löytänyt ainakaan täältäpäin mitään mainittavaa.
joo,tiedän googlen,mut ei..

Timrok
Koeaja se itse, se on ainoa vaihtoehto asiaan,,,.
Video ???pyh...

Ducatti kuskit kyllä tapaa mut näistä lausunnoista, mutta totuus tekee kipeää
biggrin.gif

Reiska_SB

Älä osta, jos et halua. Paperilla järkevämpiä vaihtoehtoja löydät, varmaan halvempiakin. Itselläni oli kaksi hondaa aikaisemmin, sitten tuli Ducati (ss750ff) ja nyt viikko sitten ostin tilalle ss900ff:n. Ei voi edes verrata hontaan, jotain siinä on..
nixweiss.gif

Käy tuol ja kirjotat siihen hauks ducati ni kyl sielt joitai pätkii löytyy  
smile_org.gif
Jep,thanks..muistaako kukaan sellasta leffaa,missä 2 tyyppiä lähtee,milläpämuullakaan,kuin Ducateilla kiireellä jonnekin,jossain kaupungin yövilinässä..sekavaa,tiedän,mutta se on itseasiassa ensimmäisiä kertoja,kun oikeasti kiinnitin huomion kyseiseen merkkiin..
Missä elokuvissa ootte törmänny Ducateihin/iin??

Käy tuol ja kirjotat siihen hauks ducati ni kyl sielt joitai pätkii löytyy
smile_org.gif
Jep,thanks..muistaako kukaan sellasta leffaa,missä 2 tyyppiä lähtee,milläpämuullakaan,kuin Ducateilla kiireellä jonnekin,jossain kaupungin yövilinässä..sekavaa,tiedän,mutta se on itseasiassa ensimmäisiä kertoja,kun oikeasti kiinnitin huomion kyseiseen merkkiin..
Missä elokuvissa ootte törmänny Ducateihin/iin??
No meitrixiss ainaki oon törmänny...

Joo, siirrympä kännikeskustelun puolelle.
033102beer_1_prv.gif

Pyörä on kallis
Arvaa miksi ?
Ducati ei ole yhtään sen kalliimpi kuin saman hintainen japanilaispyörä.
wink.gif

Huoltojen kalleudesta aina marmatetaan, mutta kellään ei ikinä tunnu olevan faktoja tiedossa. Kyllä ne kalliimpia on kuin japseissa, mutta ei kolminkertaiset.

Kaivelimpa huvikseni faktaa. TM 2/2005 oli moottoripyörien huoltovertailu. Japsien "iso huolto" oli suurin piirtein hintahaarukassa 350-400e, Ducatin n. 670e. Kuulostaa isolta erolta, mutta täytyy ottaa huomioon, että japanilaisissa on myös "pikkuhuolto" isojen välissä. Arvioisin sen liikkuvan n. 150e paikkeilla.

Japanilaisissa on huolto 6tkm välein (iso huolto 12tkm välein), Ducatissa aina 10tkm välein. Tuosta kun laskeskelee, niin heittäisin että Ducen huollot tulevat pitkässä juoksussa n. 50% arvokkaammiksi.

Yleensä V2-myllyisten tekniikka on paremmin esissä kuin rivinelkuissa. Riippuu tietysti paljon pyörästä, ei voi yleistää. Mutta Ducatissa vaihdat esim. sytytystulpat kyllä himppasen helpommin kuin R4-japsissa, jossa saa purkaa puoli pyörää, että pääsee niihin käsiksi.

Jos ajattelet hommata tollasta supersporttia, niin ei niiden huolto ole läheskään yhtä kallista kun esim **9 sarjalaisten jossa tarvitaan testerit jne..

Niin ja tuo huolto ja sen kalleus tuntuu olevan jonninlainen klisee muutenkin, jostain kumman syystä. Aika moni kuitenkin tekee ne pikkuhuollot itse, oli pyörä sitten Ducati tai joku muunmerkkinen.
Takuunalaiset on tietty asia erikseen, mutta toisaalta eihän joku pikkuhuollon itse tekeminen sitä laukaise sen kummemmin kuin konettakaan.

Ehdotan vakavasti ilmajäähdytteistä 2-venttiilikonetta...ei 4-v vesipyssyä ainakaan ensimmäiseksi Ducatiksi..

Mikäli mahdollista, niin opettele huoltamaan mopo mahd. paljon itse ... aloittaen perushuolloista ja skaalaa laajentaen...

Jos ostat käytetyn yritä löytää yksilö, misä olisi jo vähän "herkuteltu" osilla... tulee halvemmaksi ajanoloon, kun sinulla kohta kuitenkin alkaa tekemään mieli jotain pikku kivaa ekstraa..

Back