• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati Hypermotard-horinat tänne!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ducati Hypermotard-horinat tänne!

http://bit.ly/1kfssvh

Tosta tapit, tosiaan musta väri oli exstraa. Lisäksi otin matkustajan tapit mutta ne ei oo toistaseks ollu kertaakaa kiinni.

Ja noi "topgrip" tapit ovat erittäin pitävät!

Kaupankäynti sujui ongelmitta ja kaikki toimi niinkuin piti!

Tapit:
+ race tai normali vaihdekaavio
+ säädettävät
+ hyvä tuntuma
+ sirot
- tapit ei nivelöitu (ei edes pelkääjän)
- takajarruvalo ei pelitä sarjalla, mutta sen saa toimimaan banjopultilla joka tunnistaa paineen esim stormilta kympillä
- ohjeet netissä ja italiaksi ainoastaan, itse käytin ducati.ms kuvia ja onnistu hyvin!

Nämä tapit tärisevät hieman enemmän kuin orkkis, mutta ite siihen totuin nopeasti ja enään ei tunnu missään. Norjan reissulla meni tapeilla 3600km ongelmitta. Nyt tapit ylhäällä ja takana rataa varten. Myös radalla toimineet hyvin!

Edit: unohtu mainita että iso plussa on hinta! Orkkis tapit osuivat jatkuvasti maahan ni oli pakko hommata jotain muuta!
Putkien ja muiden ostojen jälkeen ei ollu varaa sijottaa 1000€ rizomaan tai ducabike tappisarjaan.

Noi on todella hyvännäköset ilman matkustajan tappeja! Väri maksaa enemmän mutta itse halusin mustat ja se ei montaa kymmentä maksanut exstraa!

Tosian muutamaa pultia/ mutteria joutu ihmettelemään mutta kaikki osat löysi paikallensa. Muutama osa ylimääräinen joilla voidaan säätää polkimien asentoa!

Asennus on sinäänsä helppo, mutta jos tulee jotain niin laita viestiä!

hillomunkki sanoi:
nupu4aqy.jpg

zadudede.jpg

zy6a6upy.jpg

Tossa pari lisäkuvaa. Vika kuva ennen ledien hommaamista!

Myös tällänen halppistappisarja tuli hommattua!

pe2evu4u.jpg

Miten tuo teline on kiinni haarukassa? Sama kikkare sopinee vanhanmalliseen Multistradaan

Pientä ilta puuhastelua:

ImageUploadedByTapatalk1406921719.157961.jpgImageUploadedByTapatalk1406921731.615139.jpgImageUploadedByTapatalk1406921743.866512.jpgImageUploadedByTapatalk1406921755.812747.jpgImageUploadedByTapatalk1406921813.164103.jpg

Huomenna sc-projectin putki paikalle ja maanantaina pyörä prätkäpajalle säätöön.

Lambda ja servo pois! Punarajaa 500rpm ylemmäs.

Terve kaikille,

Viime viikonloppuna kävin hakemassa ensimmäisen Ducatini talliin vm 2011 796 hypermotardin ja ennen ajokauden alkua mietin josko lähtisi päivittämään pyörän äänimaailmaa. Lähinnä tiedustelisin fiiliksiä että hommatakko slipari vai koko putkisto.

Luupin alla tällä hetkellä SC projektin Ovaali slipari tai 2-1 putkisto.

2 ylintä:
http://www.sc-project.com/ducati_hypermotard_796_e.htm

Olen täysin noviisi näissä hommissa ja hakusessa siis paremmat saundit, mutta mielellään ilman vararikkoa.

Paljonko yleensä maksaa asennus slipari vs putkisto ja minkäverran tulee varata säädättämiseen tai pärjääkö ilman ja mitkä ovat ratkaisujen hyvät/huonot puolet?

Pääseekö pelkällä sliparilla lähelle samaa äänimaailmaa kuin vaihtamalla koko putkiston ja onko tässäkin tapauksessa tarvetta säädättää?

Pahoittelut että lähti näin laveaksi mut kaikkia kommentteja arvostetaan

Kiitos kärsivällisyydestä ja avusta.

tankotauno sanoi:
Terve kaikille,

Viime viikonloppuna kävin hakemassa ensimmäisen Ducatini talliin vm 2011 796 hypermotardin ja ennen ajokauden alkua mietin josko lähtisi päivittämään pyörän äänimaailmaa. Lähinnä tiedustelisin fiiliksiä että hommatakko slipari vai koko putkisto.

Ducatin kanssa ajatukset Powercommanderista kannattaa heti heittää romukoppaan. PC ei pysty koskemaan muuhun kuin suuttimen aukioloaikaan. Ruiskun säätö Suomessa onnistuu muutoin harvalta. Ducatin omien putkien mukana tulee niille putkille tarkoitettu upmap, joka muuntaa koko moottorinohjausta ko putkea/sliparia vastaavaksi.

Jos vaan ääniä hakee, lienee aika huoletonta heittää avarampaa pönttöä. Itse en enää hajota ainoatakaan Ducatia laittamalla Powercommander, joka ns nimisäätäjienkin laittamana on hlökohtaisesti todettu todella paskaksi ratkaisuksi. Jatkossa en hae ääniä, slipari/putkisto sekä tehtaan up-map jos jotain vaihdan. Itselleni vain rata-ajon mukanaan tuoma ylimääräinen lämpiäminen on syy hankkia avarampaa rööriä.

Re: Ducati Hypermotard-horinat tänne!

Raaseri sanoi:
Ducatin kanssa ajatukset Powercommanderista kannattaa heti heittää romukoppaan. PC ei pysty koskemaan muuhun kuin suuttimen aukioloaikaan. Ruiskun säätö Suomessa onnistuu muutoin harvalta. Ducatin omien putkien mukana tulee niille putkille tarkoitettu upmap, joka muuntaa koko moottorinohjausta ko putkea/sliparia vastaavaksi.

Jos vaan ääniä hakee, lienee aika huoletonta heittää avarampaa pönttöä. Itse en enää hajota ainoatakaan Ducatia laittamalla Powercommander, joka ns nimisäätäjienkin laittamana on hlökohtaisesti todettu todella paskaksi ratkaisuksi. Jatkossa en hae ääniä, slipari/putkisto sekä tehtaan up-map jos jotain vaihdan. Itselleni vain rata-ajon mukanaan tuoma ylimääräinen lämpiäminen on syy hankkia avarampaa rööriä.
Powercommander ei meinaa pelittää. Itsetekisin niin että ottaisin putkiston ja tilaisin esim ebaystä reflash ecun. Näillä pääsee hyvin alkuun. Saksasta tilattuna tuo ecu on noin 400e halvemmallakin pääsee jos lähettää oman mukan, jolloin työ tehdään omalle eculle.

Molempien asennus on hypermotardissa helppoa itse tein kerrostalon parkkiksella yhdessä illassa.

Mielenkiinnosta millanen 796 tuli hommattua? Itsellä oli samanlainen joka vaihtui 1100.

Kiitos vastuksista!

Tuli hommattua musta alta 3000km rullattu peli. Tosiaan ensimmäinen Ducatini ja ihan fiiliksissä laitteesta. Muotokieli todella puhuttelee ja vaikkakin laiskempi kuin 1100 niin innolla odottelen kevättä. En ole ennen päässyt vehjettä kokeilemaan, mutta uskon että toimittaa omassa käytössä loistavasti. Pääasiassa kaupunki ja taajama-ajoa luvassa.

Vielä edelliseen kysymykseeni niin onko ihan hullu idea ostaa pelkkä sc projectin änkkäri ja ruuvata kiinni ja antaa muuten säätöjen olla entisellään?

tankotauno sanoi:
Kiitos vastuksista!

Tuli hommattua musta alta 3000km rullattu peli. Tosiaan ensimmäinen Ducatini ja ihan fiiliksissä laitteesta. Muotokieli todella puhuttelee ja vaikkakin laiskempi kuin 1100 niin innolla odottelen kevättä. En ole ennen päässyt vehjettä kokeilemaan, mutta uskon että toimittaa omassa käytössä loistavasti. Pääasiassa kaupunki ja taajama-ajoa luvassa.

Vielä edelliseen kysymykseeni niin onko ihan hullu idea ostaa pelkkä sc projectin änkkäri ja ruuvata kiinni ja antaa muuten säätöjen olla entisellään?
Saattaa toimia moitteetta voi myös alkaa käymään laihalla. Noista ei koskaan tiedä etukäteen. Yksi mikä tuli mieleen niin ettiä ebaystä käytetty DP ecu ja lyödä se kiinni.

Itse olen hyperillä ajanut radalla, tourinkia suomessa ja norjassa sekä ihan perus kaupunki kurvailua. Tämä pyörä taipuu moneksi!

tankotauno sanoi:
Kiitos vastuksista!

Moro,

Just sain itsekkin tietää mutta CorseNero on hommannu rexxerin säätö palikat. Tällä saa säädettyä ducatin kun ducatin. Omakin juuri menossa sinne.

Edit:
Tässä viellä linkki http://www.corsenero.fi/index.php/uutiset

tankotauno sanoi:
Kiitos vastuksista!

Onnea hankinnam johdosta. Se tahtoo tuo teholukema olle meille suomalaisille ainoa asia (tai ainakin ensimmäinen) mitä tuijotetaan :) Itse tehot kun eivät ole kuin murto-osan roolissa. Kyllä se fiilis syntyy pyörästä kokonaisuutena - juurikin kuten itse sanoit, että esim. muotokieli puhuttelee. Varsinkin italialaisissa pyörissä on sitä mahtavaa fiilistä ja sielua joka syntyy useista pienistä asioista. Nämä seikat tulevat esiin jo pelkästään katselemalla pyörää ja loput sitten, kun pääsee liikenteeseen :orgmp:

hene- sanoi:
Onnea hankinnam johdosta. Se tahtoo tuo teholukema olle meille suomalaisille ainoa asia (tai ainakin ensimmäinen) mitä tuijotetaan :) Itse tehot kun eivät ole kuin murto-osan roolissa. Kyllä se fiilis syntyy pyörästä kokonaisuutena - juurikin kuten itse sanoit, että esim. muotokieli puhuttelee. Varsinkin italialaisissa pyörissä on sitä mahtavaa fiilistä ja sielua joka syntyy useista pienistä asioista. Nämä seikat tulevat esiin jo pelkästään katselemalla pyörää ja loput sitten, kun pääsee liikenteeseen :orgmp:
Tämä pätee juuri Hyperin kohalla. Moni sivuttaa pyörän teholukeman takia. Mutta koeajon jälkeen fiilis muuttuu!

Moi!

En tiedä kuuluuko tämä viesti virallisesti tähän osioon? Mutta jos joku tarvitsee Hyperin osaa, niin minulta löytyy kasa tavaraa :) Jäivät pyörän vaihdon yhteydessä minulle. Termingnonin putkisto yms

Back