• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati Hypermotard-horinat tänne!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Antti K. sanoi:
Tilasin Yuasan mdsbattery.co.uk ja hintaa sopivat 66€ kaikkine kuluineen toimitettuna.

Tuo minun kirjoittama tyyppinimi on muuten väärin, kuukkelilla löytyy oikea. Huomenna alku kiinni ja öljyt vaihtoon - kausi alkaa!

Siis toimituskulut oli nolla euroa? Hmmm.. näyttäis olevan oman ducatin akku tuolla aika sopivan hintainen. Suomessa se on yli sata euroa.

Minkämoinen 1100 tuli? Akun ja öljynvaihdon jäljiltä mopo pihassa valmiina koitoksiin, kiva oli pärryyttää kylillä. :orgmp:

Olisi 2vuotta täynnä hihnoilla, kilsoja vaan 7tkm. Uskaltaisikohan pärryyttää kesän...

2007 vuoden perus malli. Kilsoja 36tkm ja just huollettu! S malli olis ollu kiva mutta sellasta ei löytynyt sopivasti. Mutta kyllä tuollakin on kiva ajaa. 100km lenkki tuli eilen tehtyä. Kunhan tottuu kytkimeen niin kaikki pelittää loistavasti.

On muuten öljyissä ja lootan toiminnassa eroa. Ensimmäinen kesä Shellin Advancella toimi loistavasti, viime kesä Castrolin puolisynteettisellä hirveätä takkuamista esimerkiksi vapaalle risteykseen pysähtyessä. Nyt sitten RM Heinon Jukan suosituksesta Belray EXS (?) ja toimii kuten pitää. My 2 cents.

Antti K. sanoi:
On muuten öljyissä ja lootan toiminnassa eroa. Ensimmäinen kesä Shellin Advancella toimi loistavasti, viime kesä Castrolin puolisynteettisellä hirveätä takkuamista esimerkiksi vapaalle risteykseen pysähtyessä. Nyt sitten RM Heinon Jukan suosituksesta Belray EXS (?) ja toimii kuten pitää. My 2 cents.

Huomasin tämän 796 kansaa.

Nyt kyse on enemmänkin tuntumasta. Kytkin nappaa kiinni sen verran eri tavalla. Myös tuo luistokytkimen puute vaikuttaa omaan ajooni. Mutta kaikkeen tottuu :)

Jos kytkin tarrailee ja on vaikea lähteä liikkeelle, käykääs lukemassa "kytkinlevyjen rasvaus" -threadi. Löytyy täältä ducatiosiosta.

Itsellä ei ole kytkimen kanssa ongelmaa, tottunut kuivaan jo hyvän aikaa sitten. Omat jutut jo ennen ducatin hankintaa.

Mutta olipa tosiaan eroa syksyn kurvailuihin paskoilla castroleilla! Mites ikuisuuskysymys hihnoista, moniko teistä uskoo, että vanhenee kahdessa kalenterivuodessa?

Antti K. sanoi:
Mites ikuisuuskysymys hihnoista, moniko teistä uskoo, että vanhenee kahdessa kalenterivuodessa?

Minusta ei vanhene, kahdessa vuodessa. Kiristin omat ja silmämääräinen tarkistus ja ajetaan kilsat täyteen.

wbaum sanoi:
Vartan AGM viime kesänä tuli vaihdettuu, ja on hyvä. Mulla tuollainen yuasa oli niin nihkusti hyperi sillä käyntiin, kikseri ihan helposti

Laiskasti lähtee hyperi näillä keleillä käyntiin joten muistako mikä oli hankkimasi Vartan malli, taidan itsekkin vaihtaa.

On kyllä tuo 1100 hyperi aivan mahtava vehje! Kaasunavaukset on ihan hemmetin hienoja ku vääntöä löytyy ja keula pyrkii pystyyn :D
Ainoa asia mikä harmittaa että en ostanut suoraan tuota 1100 tuon 796 sijaan! Mutta nyt kerkee sit leikkimään ja laittamaan pyörää rauhassa!

Noin 500km takana ja kuluu bensaa noin 6,5-7,5l/100km. Minkälaisia kulutuksia muilla ollu?
Tuo pieni bensatankki on harmi mutta eiköhän tuolla tule kesälä norjaan lähdettyä!

Ps. Saako tapatalkilla laitettua kuvia tänne?

Kulutus ihan riippuvainen käyttötarkoituksesta, 120-200km tankkausväli eli pyöreästi 6-10 litraa sadalla. Se iso tankki olis kova juttu, mutta 1500€ edestä jaloittelen mieluusti 1,5h välein. Toki se oikeasti on vielä hankalampaa miltä kuulostaa, koska pitää jatkuvasti suunnitella riittääkö seuraavan korpitaipaleen yli.

Alaväännön lisäksi parhaita puolia on ainakin kokoputkistolla tulevat järjettömän hienot sinfoniat 6-7000 rpm välillä. Tulee joskus ajeltua mutkatietä kolmosella ihan sen takia, että mieli niin lepää siinä möykässä. :grin:

Antti K. sanoi:
Kulutus ihan riippuvainen käyttötarkoituksesta, 120-200km tankkausväli eli pyöreästi 6-10 litraa sadalla. Se iso tankki olis kova juttu, mutta 1500€ edestä jaloittelen mieluusti 1,5h välein. Toki se oikeasti on vielä hankalampaa miltä kuulostaa, koska pitää jatkuvasti suunnitella riittääkö seuraavan korpitaipaleen yli.

Alaväännön lisäksi parhaita puolia on ainakin kokoputkistolla tulevat järjettömän hienot sinfoniat 6-7000 rpm välillä. Tulee joskus ajeltua mutkatietä kolmosella ihan sen takia, että mieli niin lepää siinä möykässä. :grin:

Koko putkea odotellessa!

Tuo iso tankki houkuttelis mutta kun samalla rahalla saa aika paljon bensaa koneeseen :D
Ei tuo tankin koko muuta haittaa ku et pitää miettiä tuota riittävyyttä siirtymillä.

Mansessa ainakin kaksi muuta hyperiä, 1100SP ja musta 796, olisi ihan hauska lyödä tuksut nippuun ja koeajaa erilaisia sovelluksia samasta aiheesta. Elikäs viesti ketjuun, jos kiinnostaa testata (omalla vastuulla) erään foorumilaisen ennen meikäläistä keventämää ja kireemmillä nokilla varustamaa täystermiä. Erityisesti kiinnostaa myös 821. Ei näyttäisi olevan RM-heinon koeajopäivilläkään, jos muistan oikein.

Ducati Club of Finland kuulostaa liian jäyhältä, koska en ole merkkiuskovainen (paitsi audi autona ja tukiainen prätkänä). Korjatkaa jos olen väärässä.

Minä ainakin olen mukana jos vain aikataulu sen sallii! Oma työni on hieman haastava niin esim puolivälissä hämeenlinnan nurkilla miitti?
Pk seudulla on ainakin kaksi 796 jousta toinen minun vanha ja toinen pyörii kehä3 tienoilla.

Itse olen kelannut liittyväni DCF:n ratapäivien takia. Mutta toistaiseksi ne eivät ole osuneet kohilleen ja siksi tuo liittyminenkin on jäänyt odottamaan.

Kävin koeajaa tuota 821 ja se tuntu omaan makuuni liian laiskalta. Tai varmaan huiput olis ollu kohillaan mutta vääntö oli pettymys. Tästä syystä päätin vaihtaa 796:sen isompaan.

Ducati Hypermotard-horinat tänne!

Ja olishan sitä kia kokeilla eri versioita pyörästä joka tuntuu tällä hetkellä itselleni parhaalta vaihtoehdolta!

Tuli tänään asennettua uus avoin kytkinkoppa! Mieletön tuo kilinä :D

Seuraavaks sit ku kerkeää ni vähän blingblingiä kytkimen osiin!

Back