• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati Hypermotard-horinat tänne!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
hillomunkki sanoi:
Onko kukaan säädättänyt hyperiä aftermarket putkilla? Itse olen kiinnostunut laittamaan tulevaa 1100 sc projectin koko rännin. Säädätys pitäisi vielä keksiä/ löytää ennen kuin tilaan nuo!

Itellä koko SC:n pukisto ja Race Ecu, ei ole säädetty muuten. Hyvin vetää ja nykiminen väheni selvästi. Kaupanpäälle pyörä kevini muistaakseni 7kg ja ne äänet:rakastunut:

Aiasta kolmanteen. Minkalainen homma on vaihtaa tai puhdistaa kytkinlevyt? kytkin meinaa välillä vähän luistaa.

mrjussi sanoi:
Aiasta kolmanteen. Minkalainen homma on vaihtaa tai puhdistaa kytkinlevyt? kytkin meinaa välillä vähän luistaa.

Eiks tossa ole kuivakykä? Jos on, ei se putsaamalla parane. Pakan minimipaksuus on alittunut ja alkaa painelevy kantamaan keskikruunuun. Saat lisää ajoaikaa pakalle lisäämällä ylimääräisen välilevyn, aikaa operaatioon menee 6min 27 sek. Vaihtoon menee jonkun verran enemmän, eli yhteensä n vartti.

mrjussi sanoi:
Itellä koko SC:n pukisto ja Race Ecu, ei ole säädetty muuten. Hyvin vetää ja nykiminen väheni selvästi. Kaupanpäälle pyörä kevini muistaakseni 7kg ja ne äänet:rakastunut:

Tuota setuppia mietin kanssa. Tekisi kyllä mieli kytkeä lambdat ja servot pois päältä. Ja ehkä nostaa hieman punarajaa :)

Onkos sulla mikä sc? 2-1-2 vai 2-1 putkisto? Itse tuota kahdella pöntöllä harkitsen :)

hillomunkki sanoi:
Tuota setuppia mietin kanssa. Tekisi kyllä mieli kytkeä lambdat ja servot pois päältä. Ja ehkä nostaa hieman punarajaa :)

Onkos sulla mikä sc? 2-1-2 vai 2-1 putkisto? Itse tuota kahdella pöntöllä harkitsen :)

Minun SC on yhellä pöntöllä. Toi kahdella pöntöllä oleva on kieltämättä paremman näköinen, mutta toisaalta aika paljon kalliimi, ainakin silloin ku ite tilasin putket. Mulla tais olla jokin tarjoushinta ku koko putkisto yhellä torvella makso 690 euroa??

Kuivakytkimeen olen tilannut uudet levyt, mutta toimitus aika näyttää venyvän, joten kausi aloitetaan vanhalla pakalle. Eli puhistus hommat on turhia?

mrjussi sanoi:
Minun SC on yhellä pöntöllä. Toi kahdella pöntöllä oleva on kieltämättä paremman näköinen, mutta toisaalta aika paljon kalliimi, ainakin silloin ku ite tilasin putket. Mulla tais olla jokin tarjoushinta ku koko putkisto yhellä torvella makso 690 euroa??

Kuivakytkimeen olen tilannut uudet levyt, mutta toimitus aika näyttää venyvän, joten kausi aloitetaan vanhalla pakalle. Eli puhistus hommat on turhia?

Kyllä 2 pöntöllä se on vaa niin paljon paremman näkönen.

Oma setuppi tulee varmaan olemaan sc kokoränni kahdella pöntöllä ja jenkeistä tilattu ecu johon ajettu eace kartta, lambdat ja servit pois npunarajaa nostettu 500rpm ylöspäin. Ja sitten porattu ilmanputsarin kotelo!

Voin sanoa noista valmis kartoista että ne ei ole sinnepäinkään säädöissä. Samanlai heitti seokset vakio ja dp race kartoissa. Penkkiin säätöön niin tulee hyvä. Rahan tuhlausta noi valmis kartat. :kääk:

Hole- sanoi:
Voin sanoa noista valmis kartoista että ne ei ole sinnepäinkään säädöissä. Samanlai heitti seokset vakio ja dp race kartoissa. Penkkiin säätöön niin tulee hyvä. Rahan tuhlausta noi valmis kartat. :kääk:

Onko näin? Voihan se säätäminen parantaa pyörää vielä entisestä. Poliisi kielti viime kesänä ajamisen, joten kilometrejä ei montaa tullut, joten pitää tutkia asiaa enemmän tulevana suvena.

Kesällä tulee toivottavasti 24tkm mittariin joten venttiilit pitäisi tarkistaa/säätää. Pitäisikö samalla laittaa kartat kohdalleen. Mitä Suomalaista pajaa suosittelisitte tuohon hommaan, jokin hyvä ja halpa?

mrjussi sanoi:
Onko näin? Voihan se säätäminen parantaa pyörää vielä entisestä. Poliisi kielti viime kesänä ajamisen, joten kilometrejä ei montaa tullut, joten pitää tutkia asiaa enemmän tulevana suvena.

Kesällä tulee toivottavasti 24tkm mittariin joten venttiilit pitäisi tarkistaa/säätää. Pitäisikö samalla laittaa kartat kohdalleen. Mitä Suomalaista pajaa suosittelisitte tuohon hommaan, jokin hyvä ja halpa?

+ 1 jos joku kertoo minne kannattaa pk seudulla (tai vähän kaemmaksi) viedä siten että saa kyseiset toiminnat mukaan.

Hyperistä ei ole kokemusta. Mutta 1198 a ajettiin penkissä päivä. Testailtiin eri karttoja, kaikissa heitti seokset enemmän ja vähemmän. Tietyt alueet liian laihalla. Ilmeisesti päästöjen takia.

Hole- sanoi:

OK, mut niinku kaikessa niin eipä kannattais kiihkoilla ehdottomuuksiin saakka. :;):

Mä omistin aikoinani tuollasen uuskoppasen V-Maxin. Heitin siihen vaparifilsun & kattilaatikon pakopuolelta mäkeen. Netistä (en kyllä kuollaksenikaan muista mistä?!?) löysin samanlaiselle kokoonpanolle ajetun kartan ja se ympättiin commanderiin. Varmuuden vuoksi laite käytettiin myös penkissä. Säätäjä totesi muutaman vedon jälkeen, että tämän paremmaksi ei ole mitään mieltä alkaa yrittämäänkään.

Ourait, kyse ei ollut Ducatista... :paikallatuulee:

Pukkasin hyperin tallista viikonloppuna öljyn vaihto, jakoremmien tarkistus ja kiriminen (toinen oli vähän löysällä), hyvän työnjohtajan vinkeillä pienen sähkö häiriön korjaus.

Pieni koeajolenkki etujarru on vähän pehmeä :rant:, joten tuli mieleen nesteen vaihto hommat, ku ei ole tietoa koska nesteitä on viimeksi vaihdettu.

Huonosti löytyy vinkkeä ducatin jarrujen ilmaamiseen, koti konstein. Joten mitä mieltä on foorumin asiantuntijat, on ko vitt:rant:mainen? vai onnistuuko vaihto niinkuin muissakin pyörissä?

mrjussi sanoi:
Pukkasin hyperin tallista viikonloppuna öljyn vaihto, jakoremmien tarkistus ja kiriminen (toinen oli vähän löysällä), hyvän työnjohtajan vinkeillä pienen sähkö häiriön korjaus.

Pieni koeajolenkki etujarru on vähän pehmeä :rant:, joten tuli mieleen nesteen vaihto hommat, ku ei ole tietoa koska nesteitä on viimeksi vaihdettu.

Huonosti löytyy vinkkeä ducatin jarrujen ilmaamiseen, koti konstein. Joten mitä mieltä on foorumin asiantuntijat, on ko vitt:rant:mainen? vai onnistuuko vaihto niinkuin muissakin pyörissä?

No jos siinä ihan normaalit satulat on niin mikäs jottei onnistuisi? Satulan nipasta letku pulloon ja alkaa pumppaileen. Lisää vaan nestettä sitä mukaa kun vanhaa pumppaa ulos. Kannattaa katsoa, että jarrunestesäiliön pohjalle ei ole kertynyt mutua. Jos on niin se kannattaa putsata samalla..

Ja jos oikeen helpolla haluat selvitä niin käyt vaikkapa Biltemasta hakemaan jarrujen ilmauslaitteen. Tais kustantaa hurjat 19 egee. Laitat sen puhisemaan raollaan olevaan ilmausnippaan ja kaatelet uutta nestettä säiliöön mukaa ku ilmauslaite vetää nipasta vanhoja pihalle. Kun olet varma et nesteet on vaihtuneet, vedät ilmausnipan kiinni ja homma oli siinä. :thumbup:

Antti K. sanoi:
Asiaan: mikä akku väellä? Yuasa ybs12b oli antautunut tyystin talven aikana.

Vartan AGM viime kesänä tuli vaihdettuu, ja on hyvä. Mulla tuollainen yuasa oli niin nihkusti hyperi sillä käyntiin, kikseri ihan helposti.

Takarengas kuluu tällä hetkellä ihan järkyttävää tahtia. Tosin tulee joka ajolla vedettyä mustaa sillä tontiin, ihmekö tuo.

miolta sanoi:
No jos siinä ihan normaalit satulat on niin mikäs jottei onnistuisi? Satulan nipasta letku pulloon ja alkaa pumppaileen. Lisää vaan nestettä sitä mukaa kun vanhaa pumppaa ulos. Kannattaa katsoa, että jarrunestesäiliön pohjalle ei ole kertynyt mutua. Jos on niin se kannattaa putsata samalla..

Juurikin noin ajatelin toimia. Kummasta satulasta pitäisi aloittaa?

Akusta sen verran, että hyperi näytää olevan aika tarkka akun varauksesta. Minunki piti startata apuvirralla, vaikka akku oli melkein täysi.

Tuli tilattua the2wheelsista uudet kahvat uuteen 1100 hyperiin. Huomenna saakin sitten avaimet käteen ja voi tuo "laittaminen" alkaa ihan tosissaan.

mrjussi sanoi:
Akusta sen verran, että hyperi näytää olevan aika tarkka akun varauksesta. Minunki piti startata apuvirralla, vaikka akku oli melkein täysi.
Akun virranantokyvystä se on kriittinen. Itsellä yuasa taisi näyttää ~10 voltin lukemaa pyörityksessä ajotietokoneella.

Tilasin Yuasan mdsbattery.co.uk ja hintaa sopivat 66€ kaikkine kuluineen toimitettuna.

Tuo minun kirjoittama tyyppinimi on muuten väärin, kuukkelilla löytyy oikea. Huomenna alku kiinni ja öljyt vaihtoon - kausi alkaa!

Antti K. sanoi:
Tilasin Yuasan mdsbattery.co.uk ja hintaa sopivat 66€ kaikkine kuluineen toimitettuna.

Tuo minun kirjoittama tyyppinimi on muuten väärin, kuukkelilla löytyy oikea. Huomenna alku kiinni ja öljyt vaihtoon - kausi alkaa!

Onkos kukaan kokeillu lithium akkuja hyperissä? Ja jos on niin mitä?

Sellanen kiinnostas kun akunvaihto edessä varmaanki syksyllä viimestään.

Back