• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati Hypermotard-horinat tänne!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^Sehän on ihan ittestäs kiinni, miltä tuntuu. Tonniseen monsteriin minä vaihdoin kun sekä ykkönen, kakkonen että kutonen tuntuivat liian pitkiltä. Se nyt ei mielestäni mitään haittaa jos kutonen on loikkari, onpahan sopiva välitys nopeaan moottoritieajoon, ja aina löytyy laatikosta lyhyempi, mutta jos ykkönen-kakkonen ovat liian pitkiä niin se ärsyttää kun ei taajamaristeyksien ajamiseen löydy sopivaa vaihdetta. Varsinkin kun twini hakkaa ikävästi jos liian pienillä kierroksilla vedättää.

Minun mielestä välitykset on kohillaan. Jos vaihtaa menee liian lyhyeksi. 999S:ään vaihdoin 14 hampin ja siihen se teki hyvää. 1098:iin en vaihtaisi. Se ruisku on alunperin vähän on-off alhaalta. Itsellä se ongelma poistui jo katin poistolla ja 2-2 Termignoneilla niihin kuuluvan ECU:n kanssa.

Lauantaina kävin koeajelulla Hyperin kanssa ja niinkuin hiukan ennakkoon pelkäsin, niin olihan se ihan helvetin kiva ajettava.
thumbs-up.gif

Jos joku pyörä on joskus tuntunut "käteen sopivalta", niin se oli tämä pyörä.
En tiedä kuinka naurettavalta meno näytti, mutta koeajoa olisi voinut jatkaa pidempäänkin.
sport05.gif

Pitää varmaan kysyä mikkoyliltä neuvotteluvinkkejä koti rintamalle, jos vaikka myisi auton ja ostaisi toisen pyörän.
wink.gif

No joo, ainakin tiedossa mikä on seuraavan ostoslistalla, kun pyörää lähden vaihtelemaan.

Kertokaapa mielipiteenne kannattaako tälläisen Hypermotardin osto käytettynä? Miten luotettavia pelejä nämä ja Ducatit yleensäkkin ovat?
Taloudellisesti se olisi kannattavaa niin ei tarvitsisi toisen pyörän hintaa upottaa välirahaan.

Lc8:n huoltovälejä on pidennetty. Eka huolto tonnissa ja seuraava vasta 10tkm:n kohdalla jossa sitten tarkastetaan venttiilinvälykset jne. Alkujaan eka venttiilien tarkastus oli jo 1000km:n kohdalla ja seuraava 15tkm:n kohdalla. Moottori kuulemma "hioutuu" vielä 1000km:n jälkeen sen verran että se tarkistus/säätö on todettu turhaksi. Eli 7500km:n kohdalla ei tarvii vielä huoltoon kurvata.
Tarkistin KTM:ltä, ei pidä paikkansa. LC8:n huoltovälit ovat ennallaan.
Jahas, paikallinen KTM huolto puhui sitten palturia. Kysyin asiaa vielä pariinkin otteeseen joten väärin ymmärryksestä ei ainakaan ole kyse. Joka tapauksessa 1000km:n kohdalla ei välyksiä tarkastella, alunperin kuulemma oli näin.

Voi, mutta ei aivan enskan perässä kun lentää soraa...Kuulalaakerisoratietäkin on tullut ajettua ja aika lujaa sillä pystyy menemään. Renkaat mulla on Pirellin supermotorenkaat, joissa on vähän nappulaakin. Ainoa ongelma huonommissa olosuhteissa on jousituksen jäykkyys kun alkaa lyödä käsille ja säädin etupäätä pehmeämmäksi. Ei se silti mikään enska ole mutta soratiellä varmaan samaa tasoa tai parempi kuin KTM superenduro. Tätä mieltä olen siksi, että SE:ssä on painopiste korkeammalla. Siinä on kuitenkin jousitus tieten paljon parempi soratietä vaativampiin olosuhteisiin.
Kone on tosi mukava. Se jotenkin käy mehevämmin kuin vesijäähdytteiset Ducatit. Mulla mitattiin realistisessa penkissä 88 hv renkaalta ja siihen on nokat, putki ja ECU vaihdettu. Enempikin saisi olla.

Onkos tuossa S-mallissa vaan takaiskari Öhlinssin? Ainakaan kuvien perusteella keula ei näytä Öhlinssiltä.

Keula ei ole Öhlins, mutta aika hyvä se on. Taisi olla Marzocchi. Perusmallia en ole edes ajanut kun hintaero S:ään oli kohtuullinen. Geometria on vähän outo ja tarvitsee tottumista, alussa ei ollut ainakaan mulla luontevaa ajoa. Ohjausiskari auttaa pieneen rauhattomuuteen.

Nyt on itselläkin Hypermotardikuumetta noin 39 astetta tasaisesti...tuo Monster 696 joutaa varmaan myyntiin on kyl hyvä sirkkeli mut liian ahdas mulle.

Kertokaas ny omistajat onko näissä mitään huonoa??
biggrin.gif

Ja osaisko joku arvioida veron määrää jos tuo Ruotsista ajamattoman (uuden) 1100S:n hintaan 11 tonnia? Riittääkö 4 tonnia verot/alv?

Kato myös motorapido.co.uk ja tuolta "used bikes". Tarjouksessa hypermotard S 9495£ musta/pun ja mukaan tuohon tulee termin kit! Ei paha mun mielestä.

Piti ihan tuolta toisesta topicista lainata noita hyperin huoltohintoja... kyllä mielestäni on aika karuja lukemia jopa kilometrille laskettuna.
Hyperissä taisi olla hinnaston mukaan luokkaa 550e 12tkm, 850-950e 24tkm ja 650e 36tkm, huoltoväli siis 12tkm tai kerran vuodessa.
Tuo 12tkm huolto saattoi olla hieman halvempi, viime viikolla näin nuo kun kyselin vaihtotarjousta Hyperiin. Voisivat kyllä laittaa nettisivullekin nuo hinnat, kerta kiinteitä ovat. Makea peli ajaa mutta melko kallis laitos tuo on ostaa ja ylläpitää. Ehkä sitten jos toisi vaikka Briteistä käytettynä ja huoltaisi itse?

Aika samantyyppinen Aprilian Dorsoduro kyllä tarjonnee enemmän vastinetta rahalle, hintaeroa n. 10te (Hailac vs. rinnakkaistuoja) eikä 45min koeajojen perusteella aivan mahdottomia eroja, toki Hyperissä parempi alusta. Sekä Hyper että DD kaipaisi kyllä hitusen lisää tehoa (n. 20hv?). Ajamani DD oli vakio ja Hyper S oli jollain Termin 2-1 setillä.

Keväällä ostin käytetyn Hyperin ja kovin tyytyväinen olen ollut. Ensimmäinen kerta kun ei koko kesän aikana käynyt pyörän vaihto mielessä. Kumminkin tässä 20 vuoden aikana pyörä on vaihtunut suurinpiirtein kerta vuoteen.

Näillä näkymin Hyperillä jatketaan ensi kesänäkin, tosin ehkä hieman piristettynä kun vakiona tuo moottorin käytös ei ole pienillä kierroksilla kovinkaan mairittelevaa...

HAUSKA laite tuo ainakin on!!! Ylinopeussakkojakaan ei tarvitse pelätä ihan niin paljon kuin jollain kilokyykyllä. Keulimisesta en puhukkaan sitten mitään...

Täytyy sanoa, että en kyllä pienempään voisi kuvitella vaihtavani. 1100 ilmajäähy on ihan parhautta. Se vääntö heti alhaalta pistää aina hymyilyttämään!
smile_org.gif

Back