• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ducati huoltoa Turun suunnalla ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Omobono
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt kun on tollanen Ducati kuume päällä, niin kertokaas mistä täällä Turun suunnnalla löytyisi merkin tunteva huoltoliike/mekatsu. Bike World Raisiossa kyllä myy ja huoltaa merkkiä mutta mutta......

eli onko muita vaihtoehtoja ?    
nixweiss.gif

Minun tietääkseni Turussa ei ole Ducati huoltoliikettä. Itse en käyttäisi Bike World Raisio. Salosta löytyy: MP - Asennus. Kerran olen käyttänyt heidän palveluja. Kokemukset: suht positiiviset.

Bike World ei huolla enää Ducateja...MP-asennus Salossa on mun kokemusten (2 huoltoa) perusteella asiallinen paikka.

Terve,

nostelenpa tämän nyt ylös, eli mahtaneeko tuossa Ducatin merkkihuollon (tai muuten pätevän huollon?) suhteen tapahtunut muutosta Turun seudulla? Ite katselin että tuo MP-asennus Salossa olisi lähin.

Onkos muuten järjetön synti siirtää 24tkm/24kk huoltoa kun 12tkm huolto on juuri tehty (viime syksynä) mutta tuo 24kk ylittyi juuri ja kilometrejä pyörän mittarissa on vain 13tkm? Ajattelin että ei tuosta sen suurempaa riskiä ole kun Ducatin oma takuu tuossa juuri päättyi (niin ei tarvitse tämän raukeamisesta huolestua) sekä ajan hyvin rauhallisesti (ensiaskeleet pyöräilyssä vasta otettu).

Hihnat kannatta vaihtaa. Hullultahan se kuulostaa, että viedä pyörä 1v/10tkm huoltoon ja maksaa siitä 500€ ja pyörällä ajettu esim 3000km. Ajotunnit/km ne kyllä mun mielestä ratkasee. Pidempiaikainen seisotus on eriasia. On tietysti niitä, jotka eivät seuraa lainkaa oman laitteen kuntoa, nämä hyvä tarkastaa huollossa vuoden välein (ainakin takuuajan). Mutta jos nyt puhutaan samasta kesän alusta ja lopusta ni voisi melkein km perusteella mennä
nixweiss.gif

Tuskinpa niin huonoja hihnoja nykyään edes saa, että vanhenisivat tuossa ajassa pilalle.  Kurkkaat hihnat ja kun ne todennäköisesti näyttävät ihan hyviltä, jatkat ajelua.  Voihan ne varmuuden vuoksi vaihtaa, mutta kyllä mä väittäisin sen olevan melko turhaa.

Lähimmät merkkihuollot on Salossa  ja Raumalla.
Omani huollatin Salossa toissakaudella, ei valittamista.

Toisaalta, jos takuu on jo ummessa, voipi matkakuluissa säästää sen penniviiskymmentä ja kysellä huoltomahiksia joltain paikalliselta yleishuollolta.
esim.
Flywheel
JJM Service
Ei nuo määräaikaishuollot nyt kuitenkaan mitään ydinfysiikkaa ole.

Mites pyörissä yleensä noiden ajotietokoneiden huoltokuittaukset hoituu? Omassakin Monsterissa tällanen on niin saako sen ihan "mikä tahansa" pyöräkorjaamo nollattua huollon yhteydessä? Onhan tuolla huoltokirjasessa mainittu että joidenkin huoltojen yhteyteen tarvitaan myös tuo punainen älä-hukkaa-missään-nimessä -avain, onkos tällaiset ihan perus kauraa pyöriä huoltaessa eivätkä vaadi mitään merkkihuollon värkkejä ja osaamista?

Taidan turvautua Salon merkkihuoltoon kun se aika koittaa, tuon hihnan jätän kyllä vaihtamatta, jos se niin tarkalle on mitoitettu ettei 12kk ylimäärästä kestä ni on kyllä ihme. Kerron sitten jos käy huonosti
smile_org.gif

Huoltovalon saa tuossa nollattua kotikonstein näppäinyhdistelmällä. Ducati osiosta löytyy ohjeet haku toimintoa käyttäen, joku näppärä sen löytää, mulla ei tärpänny.

Muistaakseni ainakin vanhemmissa Möröissä kävi seuraavasti:

Avaimsesta virrat pois
Paina mittaristosta vasen nappi pohjaan, pidä painettuna
Avaimesta virrat päälle
Odota kun valot vilkkuu ja viisarit heiluu
Virrat pois
Voit hellittää mittariston nappulasta

Valtaosassa pyöriä toimii vastaavat kikat, voipi olla että jotkut uudemmat vaatii ihan diagnostiikkaohjelmaa ja läppäriä.

Ihan mielenkiinnosta kyselisin, että onko kenellään kokemuksia Ducatin huolloista Tallinnassa? Tuntiveloitus huimat 300EEK! Jossain vaiheessa vaan tuolla päin tulee pyörittyä niin voisi pyörän huollattaa samalla.
Voisin tietysti kirjoitella mailia sinne ja katsoa mitä vastaavat.

Mites pyörissä yleensä noiden ajotietokoneiden huoltokuittaukset hoituu? Omassakin Monsterissa tällanen on niin saako sen ihan "mikä tahansa" pyöräkorjaamo nollattua huollon yhteydessä? Onhan tuolla huoltokirjasessa mainittu että joidenkin huoltojen yhteyteen tarvitaan myös tuo punainen älä-hukkaa-missään-nimessä -avain, onkos tällaiset ihan perus kauraa pyöriä huoltaessa eivätkä vaadi mitään merkkihuollon värkkejä ja osaamista?

Taidan turvautua Salon merkkihuoltoon kun se aika koittaa, tuon hihnan jätän kyllä vaihtamatta, jos se niin tarkalle on mitoitettu ettei 12kk ylimäärästä kestä ni on kyllä ihme. Kerron sitten jos käy huonosti
smile_org.gif
Huoltovalon saa uudemissa kuitattua
VDST:llä samalla onnistuu TPS resetointi,...
ja jos monimutkaisempi peli niin
lisäää säätöjä löytyy pelin mukaan!

VDST - Review

Jos on syksyllä tehty 12k huolto, niin ei sille nyt tarvi mitään tehdä, ellei kilometrit kerro toista. Hihnat nyt ei ainakaan mene tuossa ajassa. Huoltomerkin nollauksesta en huolta kantaisi. Ei se kone käy yhtään sen paremmin, vaikka kävisittekin valon nollauttamassa. Kyllä sen jossain sopivassa välissä voi hoitaa, kun on taas huoltohommia.

Vaimon 620 Monsteri kävi täällä jakohihnojen vaihdossa.

WWW.PROITALIA.FI

Huolto on Guzzin merkkihuolto Turun seudulla, mutta huoltelevat mielellään myös Ducateja.

Viimeksi muokattu:
Back